Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

pjv:laboratoare:03 [2018/10/24 14:24]
alexandru.gradinaru
pjv:laboratoare:03 [2019/10/16 16:43] (current)
alexandru.gradinaru
Line 62: Line 62:
 === Bone-based === === Bone-based ===
  
-Incepand cu versiunea din 2017, Unity are suport si pentru animatii Bone-based pentru 2D.+Incepand cu versiunea din 2018 (2018.2.0f2), Unity are suport si pentru animatii Bone-based pentru 2D.
  
 Puteti folosi imaginea de mai jos ca exemplu: {{ :​pjv:​laboratoare:​plunkahgreen.png?​direct&​200 |}} Puteti folosi imaginea de mai jos ca exemplu: {{ :​pjv:​laboratoare:​plunkahgreen.png?​direct&​200 |}}
Line 177: Line 177:
    // "​_Cube"​ is the reflection cubemap.    // "​_Cube"​ is the reflection cubemap.
 </​code>​ </​code>​
 +
 +Pentru a functiona corect, textura pe care o folositi trebuie sa fie setata pe ''​Repeat''​
 +{{ :​pjv:​laboratoare:​2018-10-24_2_li.jpg?​direct&​300 |}}
 +
 +=== Animatii proiectile / tragere ===
 +
 +Pentru animatia de tragere, se foloseste in general o stare pentru a actualiza animatia jucatorului,​ iar proiectilul se genereaza in felul urmator (recomandat):  ​
 +  * Pe arma (care se afla in scena) se adauga un script care gestioneaza generarea si directia proiectilelor
 +  * Plecand din locatia armei, se instantiaza (folosind functia Instantiate,​ studiata deja) un proiectil (prefab de regula, nu trebuie sa existe deja in scena, folosind pozitia armei). Proiectilul are atasat un script ce contine detalii de viteza, damage etc
 +  * Proiectilul are o miscare de translatie continua pe o directie, pana la atingerea unei limite sau a unui collider cand produce un trigger
 +
 +=== Animatii si instantiere in scena ====
 +
 +Pentru instantiere se foloseste functia ''​Instantiate(gameobject,​ position)''​.
 +Pentru a genera continut doar in spatiu vizil pe ecran, se pot defini obiecte care fixeaza acest cadru, si generat random apoi in acest interval.
 +Obiectele generate pot fi scriptate astfel incat sa aiba animatii si miscari continui.
 +
 +=== Miscarea personajului ===
 +
 +Miscarea personajului se poate face folosind o componenta de RigidBody2D si aplicand forte sau miscari.
 +<​code>​
 +rb = GetComponent<​Rigidbody2D>​();​
 +float moveHorizontal = Input.GetAxis ("​Horizontal"​);​
 +float moveVertical = Input.GetAxis ("​Vertical"​);​
 +
 +Vector3 movement = new Vector3 (moveHorizontal,​ 0.0f, moveVertical);​
 +
 +rb.AddForce (movement * speed);
 +
 +rb.MovePosition (transform.position + offset * Time.deltaTime);​
 +</​code>​
 +
 +=== Coliziuni ===
 +
 +Pentru detectia coliziunilor se poate folosi un collider2D. Pentru o interactiune usoara, se poate genera un Trigger la evenimentul de coliziune bifand caseta de ''​Trigger''​ din componenta. Dupa care se poate prelua evenimentul si obiectul cu care se face coliziunea.
 +<​code>​
 +void OnTriggerEnter(Collider otherObject) {
 +
 + score += 10;
 + scoreText.text = score.ToString();​
 + Destroy(otherObject.gameObject);​
 +
 + }
 +</​code>​
 +
  
 === Cerinte === === Cerinte ===
Line 187: Line 232:
     - se poate controla de la tastatura ​     - se poate controla de la tastatura ​
     - trage cu proiectile in inamici     - trage cu proiectile in inamici
-    - animat in mai multe stari+    - animat in mai multe stari (minim 3)
     - are un scor care creste la distrugerea inamicilor     - are un scor care creste la distrugerea inamicilor
-  - Adaugati ​trei tipuri de inamici animati ​in trei moduri ​diferite+  - Adaugati ​minim doua tipuri de inamici animati ​prin tehnici ​diferite
     - la coliziune cu proiectilul jucatorului se distrug     - la coliziune cu proiectilul jucatorului se distrug
     - la coliziune cu jucatorul se distrug     - la coliziune cu jucatorul se distrug
-    - sunt generati dinamic, la pozitii aleatoare+    - sunt generati dinamic, la pozitii aleatoare ​si se deplaseaza incontinuu
pjv/laboratoare/03.1540380264.txt.gz ยท Last modified: 2018/10/24 14:24 by alexandru.gradinaru
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0