Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

isrm:laboratoare:04 [2019/03/13 16:04]
mbarbulescu [Modelul Shadowing]
isrm:laboratoare:04 [2019/03/14 21:05] (current)
mbarbulescu [Taskuri]
Line 4: Line 4:
  
   * Pentru cei curioși, mai ales pentru matematica din spate, recomandăm,​ pentru acest laborator, capitolul 2 din cartea [[http://​web.cs.ucdavis.edu/​~liu/​289I/​Material/​book-goldsmith.pdf|Wireless Communications - Andrea Goldsmith]]   * Pentru cei curioși, mai ales pentru matematica din spate, recomandăm,​ pentru acest laborator, capitolul 2 din cartea [[http://​web.cs.ucdavis.edu/​~liu/​289I/​Material/​book-goldsmith.pdf|Wireless Communications - Andrea Goldsmith]]
 +  * Celor curioși cu privire la bazele mecanismelor de retransmisie din TCP recomandăm [[http://​www.pcvr.nl/​tcpip/​tcp_time.htm|capitolul 21 din TCP Illustrated]]
  
 ===== Modelul Two Ray Ground ===== ===== Modelul Two Ray Ground =====
Line 31: Line 32:
 ===== Modelul Shadowing ===== ===== Modelul Shadowing =====
  
-Semnalul transmis printr-un canal wireless va experimenta variații aleatoare din cauza unor blocaje ​cauzate de obiecte ​aflate în calea semnalului. Puterea la receptor e influențată nu doar de distanță, dar și de obiectele întâlnite de semnal, unele sunt fixe altele mobile+Semnalul transmis printr-un canal wireless va experimenta variații aleatoare din cauza unor blocaje ​ale obiectelor ​aflate în calea semnalului. Puterea la receptor e influențată nu doar de distanță, dar și de obiectele întâlnite de semnal, unele fiind fixe altele mobile
 (exemplu: Wi-Fi indoor: este influențat de pereți, mobilă și oamenii din cameră, care se mișcă). Modelarea unui astfel de canal folosește modele statistice pentru a caracteriza atenuarea unui semnal care ajunge la receptor. ​ (exemplu: Wi-Fi indoor: este influențat de pereți, mobilă și oamenii din cameră, care se mișcă). Modelarea unui astfel de canal folosește modele statistice pentru a caracteriza atenuarea unui semnal care ajunge la receptor. ​
  
Line 74: Line 75:
 </​file>​ </​file>​
  
-Scriptul acceptă parametrii ''​-dist''​ pentru a seta distanța sursă-destinație (în metri), și ''​-tries''​ pentru a seta numărul maxim de încercări de transmitere a cadrului. Cele două perechi nu se influențează reciproc din cauza distanței mari, iar ''​S1->​D1''​ folosește **UDP**, în timp ce ''​S2->​D2''​ folosește **TCP**. Practic se rulează două experimente pentru aceeași distanță de comunicare, si acelasi regim de retransmisii. Scriptul afișează debitul în ''​bps''​ obținut de cele 2 fluxuri și generează ​ fișierul shadow2.tr care poate fi analizat pentru a contoriza pachetele în diverse scenarii. ​+Scriptul acceptă parametrii ''​-dist''​ pentru a seta distanța sursă-destinație (în metri), și ''​-tries''​ pentru a seta numărul maxim de încercări de transmitere a cadrului. Cele două perechi nu se influențează reciproc din cauza distanței mari, iar ''​S1->​D1''​ folosește **UDP**, în timp ce ''​S2->​D2''​ folosește **TCP**. Practic se rulează două experimente pentru aceeași distanță de comunicare, si acelasi regim de retransmisii. Scriptul afișează debitul în ''​bps''​ obținut de cele 2 fluxuri și generează ​ fișierul ​''​shadow2.tr'' ​care poate fi analizat pentru a contoriza pachetele în diverse scenarii. ​
  
 Exemplu de rulare: Exemplu de rulare:
Line 134: Line 135:
     * tries=1 de ce TCP nu obține debit maxim, chiar în condiții optime (livrare 100%)?     * tries=1 de ce TCP nu obține debit maxim, chiar în condiții optime (livrare 100%)?
     * de ce scade capacitatea UDP când crește numărul de încercări?​ (({{:​isrm:​laboratoare:​04:​unq-sent.png?​direct&​200|}} ))     * de ce scade capacitatea UDP când crește numărul de încercări?​ (({{:​isrm:​laboratoare:​04:​unq-sent.png?​direct&​200|}} ))
-<​hidden>​ +
-  - Scripturile folosite și graficele obținute sunt disponibile în Media Manager/​[[http://​ocw.cs.pub.ro/​courses/?​tab_files=files&​do=media&​ns=isrm%2Flaboratoare%2F04| Rezultate]]  +
-</​hidden>​+
  
 ===== Soluția laboratorului ===== ===== Soluția laboratorului =====
 +  - Scripturile folosite și graficele obținute sunt disponibile în Media Manager/​[[http://​ocw.cs.pub.ro/​courses/?​tab_files=files&​do=media&​ns=isrm%2Flaboratoare%2F04| Rezultate]] ​
 +
 +Mai jos le aveti scrise:
  
 <​spoiler>​ <​spoiler>​
isrm/laboratoare/04.1552485852.txt.gz · Last modified: 2019/03/13 16:04 by mbarbulescu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0