This is an old revision of the document!


Introducere în Realitate Virtuală și Augmentată

Echipa

Titular Curs

Asistenți

Mod Notare Laborator

  • Laborator săptămânal (3p + 1p bonus)
  • Proiect cu următoarele milestone-uri (3p + 1p bonus pentru implementări deosebite):
    • Concept (săptămâna 7) (0.5p)
    • Prototip Intermediar (săptămâna 12) (1p)
    • Prototip Final + Pitch (săptămâna 14) (1.5p)

Pentru a fi notate, laboratoarele trebuie prezentate. Primele 4 laboratoare trebuie prezentate până în săptămâna 7 inclusiv, iar ultimele 4 laboratoare până în săptămâna 13 inclusiv.

În cadrul acestei materii, la laborator veți folosi Unity 6000.2.5f1 cu suport pentru Android.

Idei de proiect:

AR:

  1. Measure distances app. Utilizatorul poate adăuga puncte pe ecran. Se afișează distanța totală și distanța dintre puncte consecutive pe ecran. Se adaugă linii de legătură între punctele consecutive. Utilizatorul poate interacționa cu punctele adăugate și le poate muta la orice moment de timp oriunde pe ecran printr-un meniu/folosind hand gestures. Se poate salva progresul (dacă închide aplicația și o redeschide vechiul traseu apare în scenă).
  2. AR Notes. Utilizatorul poate atașa note 3D “lipite” de suprafețe reale (post-it-uri virtuale), care rămân persistente și pot fi partajate între mai mulți utilizatori. Utilizatorul poate edita oricând notele sale adăugate anterior (poziție, conținut).
  3. Aplicație în care rămâne în AR traiectoria utilizatorului. În funcție de orientarea telefonului, traiectoria va fi colorată diferit. Se pot simula traiectorii anterioare, la care să se aplice diferiți parametri (de exemplu, viteza sau un offset pe coordonata x).
  4. AR Treasure Hunt Multiplayer. Un utilizator ascunde obiecte virtuale într-o cameră/zonă, ceilalți trebuie să le caute și să le colecteze.
  5. AR Tower Defense. Utilizatorul scanează o masă sau un plan, iar acolo apare terenul de joc unde pot fi plasate turnuri care atacă inamicii. Se poate salva progresul și se poate relua jocul ulterior.

VR:

  1. VR Escape Room. Joc de tip puzzle, scopul principal va fi rezolvarea challenge-urilor dintr-un nivel. Accentul poate fi pus pe explorare (ascunderea unor indicii care-l încurajează pe jucător să caute în cât mai multe zone din nivel) precum și interacțiunea cu elementele virtuale (de exemplu, interacțiuni fizice pentru a deschide o ușă, a apăsa pe un buton, etc.)
  2. VR Fruit Ninja. Interacțiunea dintre jucător și elementele virtuale se va realiza prin controller-e sau hand tracking. Se pot implementa elemente creative pentru “combat” (diverse săbii, sau chiar proiectile), precum și powerup-uri.
  3. VR Cooking Simulator. Accentul se va pune pe modalitatea de interacțiune cu elementele virtuale.
  4. VR Meditate. Joc care-l îndrumă pe jucător să practice diverse tehnici de meditație. Accentul se va pune pe imersiune, sound design (cât mai plăcut), iar grafica să reflecte cât mai bine contextul jocului.
  5. VR Paint / Graffiti. Joc în care utilizatorul poate picta (pe pânză, sau Graffiti etc.). Accentul se va pune realizarea unui modalități de pictură (din punct de vedere al interacțiunii virtuale) cât mai realistic (controllere sau hand tracking).

Orar

Pentru a putea pune la dispoziție tuturor studenților dispozitivele hardware necesare pentru a rezolva laboratoarele, jumătate dintre studenți vor face la laborator AR în prima parte a semestrului și VR în a doua, iar cealaltă jumătate vor începe cu VR și vor termina cu AR.

TBD

irva.1758793734.txt.gz · Last modified: 2025/09/25 12:48 by maria_anca.balutoiu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0