Introducere în Realitate Virtuală și Augmentată

Echipa

Titular Curs

Asistenți

Mod Notare Laborator

  • Laborator săptămânal (3p + 1p bonus)
  • Proiect (4 săptămâni) cu urmatoarele milestone-uri (3p + 0.5p bonus pentru implementări deosebite):
    • Concept (săptămâna 11)
    • Prototip Intermediar (săptămâna 13)
    • Prototip Final + Pitch (săptămâna 14)

Pentru a fi notate, laboratoarele trebuie prezentate. Laboratoarele de AR trebuie prezentate până în săptămâna 8 inclusiv, iar laboratoarele de VR până în săptămâna 14 inclusiv.

Idei de proiect:

AR:

  1. Measure distances app. Utilizatorul poate adăuga puncte pe ecran. Se afișează distanța totală și distanța dintre puncte consecutive pe ecran. Se adaugă linii de legătură între punctele consecutive. Utilizatorul poate interacționa cu punctele adăugate și le poate muta la orice moment de timp oriunde pe ecran printr-un meniu/folosind hand gestures. Se poate salva progresul (dacă închide aplicația și o redeschide vechiul traseu apare în scenă).
  2. Muzeu virtual. Utilizatorul se plimbă prin încăpere, găsește un tablou, îl scanează, îi apare un model 3D în AR asociat sugestiv. Îi apare un buton More Info, unde găsește informații/videouri despre acel tablou. Utilizatorul ajunge la următorul tablou și procesul este reluat.
  3. Ghid Virtual. Utilizatorul se plimbă prin facultate, găsește o sală, scanează imaginea cu numele sălii. Îi apar ghidaje către sălile adiacente pe jos (apare o săgeată la stânga, pe care scrie numele sălii din stânga și o săgeată la dreapta cu numele sălii din dreapta).
  4. Aplicație în care rămâne în AR traiectoria utilizatorului. În funcție de orientarea telefonului, traiectoria va fi colorată diferit.
  5. Baschet folosind hand gestures

VR:

  1. VR Escape Room - Joc de tip puzzle, scopul princupal va fi rezolvarea challenge-urilor dintr-un nivel. Accentul poate fi pus pe explorare (ascunderea unor indicii care-l încurajează pe jucător să caute în cât mai multe zone din nivel) precum și interacțiunea cu elementele virtuale (de exemplu, interacțiuni fizice pentru a deschide o ușă, a apăsa pe un buton, etc.)
  2. VR Fruit Ninja Clone - Concept similar jocului Fruit Ninja, dar interacțiunea dintre jucător și elementele virtuale se va realiza prin controller-e sau hand tracking. Se pot implementa elemente creative pentru “combat” (diverse săbii, sau chiar proiectile), precum și powerup-uri.
  3. VR Shooter - Idee generică, în esență orice joc de tip FPS - atât timp cât este în VR, are un nivel mediu de complexitate și o modalitate cât mai intuitivă de combat.
  4. VR Gladiator (melee combat) - Similar VR Shooter-ului, dar combatul va fi de tip melee (corp la corp). Jocuri pe care le puteți considera drept inspirație sunt Gorn sau Blade & Sorcery.
  5. VR Cooking Simulator - Puteți folosi drept inspirație chiar jocul “Cooking Simulator VR”, accentul se va pune pe modalitatea de interacțiune cu elementele virtuale.
  6. VR Ski - Simulator de ski, preferabil first-person. Întrucât motion-ul în VR este dificil de conceput fără a deranja user-ul, accentul se va pune pe implementarea unei mecanism de locomoție / deplasare cât mai bun și minimizarea efectului de motion sickness.
  7. VR Meditate - Joc care-l îndrumă pe jucător să practice diverse tehnici de meditație. Accentul se va pune pe imesiune, sound design (cât mai plăcut) iar grafica să reflecte cât mai bine contextul jocului.
  8. VR Paint / Graffiti - Joc în care utilizatorul poate picta (pe pânză, sau Graffiti, ce doriți voi). Accentul se va pune realizarea unui modalități de pictură (din punct de vedere al interacțiunii virtuale) cât mai realistic (controller-e sau hand tracking).

În cadrul acestei materii, la laborator veți folosi Unity. Tocmai de aceea, pentru sincronizare cu celelalte materii și pentru a avea deja o introducere în Unity, laboratoarele vor începe în săptămâna 3 de facultate.

AR Foundation 5.0 a înlocuit componenta AR Session Origin cu XR Origin. ARCore nu a făcut încă această modficare în interfața oferită de ARCore Extensions for AR Foundation; deci, în AR Foundation 5.0 nu avem încă toate feature-urile ARCore. De aceea, la laborator vom folosi Unity 2021.3.31f1 (care folosește AR Foundation 4.2) în loc de ultima versiune Unity LTS.

irva.txt · Last modified: 2023/10/23 12:56 by maria_anca.balutoiu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0