Laboratoarele de IRVA for fi predate folosind Unity 2022.3.49f1 în sistemul de operare Windows 10/11. Așadar, acest ghid va fi prezentat având aceste 2 variabile fixate.
Nu există un IDE (Integrated Development Environment) impus pentru dezvoltare. În mod standard recomandăm să folosiți:
În imaginea următoare se pot observa panou-urile de interes ale editorului:
GameObject
-urile ce aparțin de scena deschisă în mod curent – în acest exemplu, scena SampleScene
Main Camera
Game Object
poate avea atașate diverse componente, precum Transform
, Animator
, Light
, etc., care-i definesc comportamentul.
Pentru a crea un script nou, puteți face click-dreapta într-o locație dorită in panoul de proiect și să selectați Create > C# script
.
Unul dintre aspectele fundamentale în Unity este înțelegerea etapelor de rulare ale motorului – cel puțin din perspectiva callback-urilor.
Următorul snippet prezintă un script ce se folosește de o serie de callback-uri uzuale.
using UnityEngine; public class PrimerScript : MonoBehaviour { // Note: functionName() => ...; is shorthand for single line functions. You can use { } to // define the method's body just as well. // Called when the script is initialized, regardless if the script (not the game object!) is enabled or not. private void Awake() => Debug.Log("[PrimerScript] Awake called"); // Called on the frame the object is initialized. private void Start() => Debug.Log("[PrimerScript] Start called"); // Called when the script is enabled. private void OnEnable() => Debug.Log("[PrimerScript] OnEnable called"); // Called when the script is disabled. private void OnDisable() => Debug.Log("[PrimerScript] OnDisable called"); // Editor-only callback. Called on script load or on inspector changes. // Mainly used for data validation (hence its name). private void OnValidate() => Debug.Log("[PrimerScript] OnValidate called"); // Called every frame. private void Update() => Debug.Log("[PrimerScript] Update called"); // Called when `Destroy` is called on this game object. Used for clean-up logic. private void OnDestroy() => Debug.Log("[PrimerScript] Destroy called"); }
Acest script îl puteți atașa oricărui GameObject
din ierarhie prin butonul de Add Component
din inspector.
Vă recomandăm să rulați acest exemplu într-un proiect de Unity în cazul în care doriți să va familiarizați cu aceste funcționalități.