Cerințe tehnice pentru rezolvarea laboratoarelor

Cerințe hardware

În esență, pentru a putea parcurge și rezolva laboratoarele de IRVA, din punct de vedere hardware o să aveți nevoie de:

Unele echipamente precum smartphone-uri și căști VR se pot împrumuta de la facultate. Se vor discuta aceste aspecte în cadrul laboratoarelor.

Studiați aici <link_WIP> procedurile de împrumutare și returnare a echipamentelor.

Cerințe software

Din punct de software, o să aveți nevoie de:

  • Game engine, recomandat Unity 2022.3.49f1 (ultimul LTS la momentul redactării acestui text)

Pentru a simplifica dezvoltarea pe parcurul laboratoarelor de IRVA (cât și la alte materii în care veți folsi Unity), insistăm să folosiți cu toții versiunea 2022.3.49f1.

Notă despre game engine-uri

Laboratoarele de la IRVA sunt concepute pentru a fi rezolvate în Unity, engine pe care-l recomandăm pentru acest laborator. Totuși, acest aspect nu este strict impus, în funcție de dorința voastră puteți opta pentru alte engine-uri (ex. Unreal Engine 5, Godot 4).

Atenție, nu toate tehnologiile și SDK-urile pe care propunem să vi le predăm au suport pentru Unreal Engine sau Godot! Va trebui să discutați cu asistentul de laborator pentru a putea găsi implementări care să poată echivala laboratoarele pentru care nu exista suport nativ.

Sisteme de operare și platforme de dezvoltare

Pentru fiecare laborator va trebui să realizați un build pe care-l veți rula pe dispozitivul corespunzător acelui laborator. Pentru laboratoarele de AR veți folosi, cel mai probabil, telefonul personal, iar pentru VR fie unul personal (dacă-l dețineți), fie unul împrumutat.

Există totuși câteva considerente ce țin de sistemul de operare pe care folosiți Unity și modelul de smartphone pe care doriți să faceți build-uri.

În esență, compatibilatea ideală este:

  • Windows? Build pe Android
  • MacOS? Build pe iOS

Orice configurație care se abate de la această regulă implică batăi de cap (în diverse grade de “painfulness”). În tabelul de mai jos puteți studia un overview general al compatibilității între diverse sisteme de operare și platforme target.

OS / Target platform Android iOS
Windows ✅✨ ❌ (via 3rd party tool plătit)
MacOS ✅ (necesită setup extra) ✅✨
Linux ✅ (necesită setup extra)

  • De pe Windows și Linux se poate exporta proiectul iOS, dar nu se poate face în mod nativ build-ul. Acesta necesită build in XCode, care se poate instala doar pe MacOS. De pe Windows există soluții plătite
  • Folosirea unor mașini virtuale ar putea reprezenta o alternativă în cazul unor incompatibilități

Recomandăm să vă încadrați în categoriile (✅✨) sau (✅). Laboratoarele predate vor folosi Windows cu build pe Android. Pentru alte situații discutați cu asistenții de laborator.

irva/resurse/cerintelabs.txt · Last modified: 2024/10/07 00:27 by andrei.lapusteanu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0