În esență, pentru a putea parcurge și rezolva laboratoarele de IRVA, din punct de vedere hardware o să aveți nevoie de:
Din punct de software, o să aveți nevoie de:
Laboratoarele de la IRVA sunt concepute pentru a fi rezolvate în Unity, engine pe care-l recomandăm pentru acest laborator. Totuși, acest aspect nu este strict impus, în funcție de dorința voastră puteți opta pentru alte engine-uri (ex. Unreal Engine 5, Godot 4).
Pentru fiecare laborator va trebui să realizați un build pe care-l veți rula pe dispozitivul corespunzător acelui laborator. Pentru laboratoarele de AR veți folosi, cel mai probabil, telefonul personal, iar pentru VR fie unul personal (dacă-l dețineți), fie unul împrumutat.
Există totuși câteva considerente ce țin de sistemul de operare pe care folosiți Unity și modelul de smartphone pe care doriți să faceți build-uri.
În esență, compatibilatea ideală este:
Orice configurație care se abate de la această regulă implică batăi de cap (în diverse grade de “painfulness”). În tabelul de mai jos puteți studia un overview general al compatibilității între diverse sisteme de operare și platforme target.
OS / Target platform | Android | iOS |
---|---|---|
Windows | ✅✨ | ❌ (via 3rd party tool plătit) |
MacOS | ✅ (necesită setup extra) | ✅✨ |
Linux | ✅ (necesită setup extra) | ❌ |
Recomandăm să vă încadrați în categoriile (✅✨) sau (✅). Laboratoarele predate vor folosi Windows cu build pe Android. Pentru alte situații discutați cu asistenții de laborator.