This shows you the differences between two versions of the page.
irva:laboratoarevr:htcvive [2025/09/30 11:43] maria_anca.balutoiu [Tasks] |
irva:laboratoarevr:htcvive [2025/09/30 11:55] (current) maria_anca.balutoiu |
||
---|---|---|---|
Line 1: | Line 1: | ||
- | ===== Laboratorul Bonus. HTC Vive ===== | + | ===== Laborator VR Bonus. HTC Vive ===== |
**HTC Vive** este unul dintre cele mai populare sisteme de realitate virtuală. Este considerat un standard al realității virtuale. Acesta asigură tracking cât mai exact atât al HMD-ului (head mounted display) și al controllerelor, cât și al multiplelor accesorii care pot fi adăugate în plus, precum trackere. | **HTC Vive** este unul dintre cele mai populare sisteme de realitate virtuală. Este considerat un standard al realității virtuale. Acesta asigură tracking cât mai exact atât al HMD-ului (head mounted display) și al controllerelor, cât și al multiplelor accesorii care pot fi adăugate în plus, precum trackere. | ||
+ | |||
+ | **HTC Vive** este cunoscut pentru acuratețea sistemului său de **tracking** pe bază de **base stations**, care oferă o precizie și stabilitate net superioare multor alte căști VR. Aceste stații emit fascicule laser care sunt detectate de senzori integrați în cască și controllere, permițând reconstrucția poziției și orientării în spațiu cu o eroare minimă, chiar și în mișcări foarte rapide sau complexe. În comparație, multe căști VR standalone se bazează pe **inside-out tracking** (cum este și cazul **Meta Quest**), adică pe camerele integrate în dispozitiv, care pot fi influențate de iluminare, de lipsa reperelor vizuale sau de poziționarea mâinilor în afara câmpului vizual. Astfel, HTC Vive reușește să asigure o urmărire constantă, fluidă și de înaltă acuratețe, motiv pentru care este preferat în aplicații unde fiabilitatea mișcărilor este esențială — de la simulări profesionale până la cercetare și gaming competitiv. | ||
==== Hardware ==== | ==== Hardware ==== | ||
Line 17: | Line 19: | ||
{{ :irva:laboratoare:htcviveaccessories.png?700 |}} | {{ :irva:laboratoare:htcviveaccessories.png?700 |}} | ||
- | |||
==== Software ==== | ==== Software ==== | ||
=== SteamVR === | === SteamVR === | ||
Line 67: | Line 68: | ||
- Adăugați o reprezentare vizuală a tracker-ului HTC Vive. Observați cum se mișcă în scenă. | - Adăugați o reprezentare vizuală a tracker-ului HTC Vive. Observați cum se mișcă în scenă. | ||
- Realizați un setup în care să puteți compara tracking-ul în HTC Vive (foarte precis datorită base station-urilor) în comparație cu Meta Quest (care nu necesită hardware extern). Pentru asta puteți crea 2 scene: scena care va rula pe căști (și va trimite poziția și orientarea headset-ului) și scena în care se va putea vizualiza live mișcarea căștilor. Pentru ușurință, puteți realiza o conexiune UDP (dacă atât căștile, cât și PC-ul se află în aceiași rețea), astfel: | - Realizați un setup în care să puteți compara tracking-ul în HTC Vive (foarte precis datorită base station-urilor) în comparație cu Meta Quest (care nu necesită hardware extern). Pentru asta puteți crea 2 scene: scena care va rula pe căști (și va trimite poziția și orientarea headset-ului) și scena în care se va putea vizualiza live mișcarea căștilor. Pentru ușurință, puteți realiza o conexiune UDP (dacă atât căștile, cât și PC-ul se află în aceiași rețea), astfel: | ||
+ | |||
+ | <note warning>Dacă în cazul **Meta Quest** este necesar un build de **Android**, în cazul **HTC Vive** (care este în permanență conectat la calculator) build-ul care va trebui făcut este de **Windows**.</note> | ||
<code> | <code> |