Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

irva:laboratoarevr:04 [2025/11/11 00:12]
andrei.lapusteanu Finalized new version for L4 VR
irva:laboratoarevr:04 [2025/11/11 18:18] (current)
andrei.lapusteanu
Line 82: Line 82:
  
   * Descărcați și importați în proiectul de Unity:   * Descărcați și importați în proiectul de Unity:
-    * [[https://​assetstore.unity.com/​packages/​tools/​integration/​meta-xr-core-sdk-269169|Meta XR Core SDK]] +    * [[https://​assetstore.unity.com/​packages/​tools/​integration/​meta-xr-interaction-sdk-265014|Meta XR Interaction ​SDK]]. Acesta va instala ca dependințe:​ 
-    * [[https://​assetstore.unity.com/​packages/​tools/​integration/​meta-xr-interaction-sdk-essentials-264559|Meta XR Interaction ​SDK Essentials]] +      * [[https://​assetstore.unity.com/​packages/​tools/​integration/​meta-xr-core-sdk-269169|Meta XR Core SDK]] 
-    * [[https://​assetstore.unity.com/​packages/​tools/​integration/​meta-xr-interaction-sdk-265014|Meta XR Interaction ​SDK]] +      * [[https://​assetstore.unity.com/​packages/​tools/​integration/​meta-xr-interaction-sdk-essentials-264559|Meta XR Interaction SDK Essentials]] 
-      * Importați //Example Scenes// din sample-urile pachetului+    * Importați //Example Scenes// din sample-urile pachetului ​**Meta XR Interaction ​SDK**
     * Aveți linked pașii oficiali pentru [[https://​developer.oculus.com/​documentation/​unity/​unity-package-manager/​|importul pachetelor]] și modalități de [[https://​developer.oculus.com/​documentation/​unity/​unity-xr-plugin/​|update ]]a acestora     * Aveți linked pașii oficiali pentru [[https://​developer.oculus.com/​documentation/​unity/​unity-package-manager/​|importul pachetelor]] și modalități de [[https://​developer.oculus.com/​documentation/​unity/​unity-xr-plugin/​|update ]]a acestora
   * Acceptați prompt-urile care vă apar, restart la editor dacă este necesar   * Acceptați prompt-urile care vă apar, restart la editor dacă este necesar
Line 110: Line 110:
 <​note>​ <​note>​
 OpenXR reprezintă backend-ul necesar pentru a dezvolta și face build-uri folosind Meta XR. OpenXR reprezintă backend-ul necesar pentru a dezvolta și face build-uri folosind Meta XR.
-Se poate instala, în mod alternativ, din **Package Manager**, apăsați pe (+), selecați **Add package from git URL**, introduceți ''​com.unity.xr.oculus''​.+Se poate instala, în mod alternativ, din **Package Manager**, apăsați pe (+), selecați **Add package from git URL**, introduceți ''​com.unity.xr.openxr''​.
 </​note>​ </​note>​
  
Line 151: Line 151:
  
 <​note>​ Aveți [[https://​developer.oculus.com/​documentation/​unity/​ts-odh-deploy-build/​|aici]] un ghid pentru folosirea MQDH. <​note>​ Aveți [[https://​developer.oculus.com/​documentation/​unity/​ts-odh-deploy-build/​|aici]] un ghid pentru folosirea MQDH.
 +</​note>​
 +
 +<note warning>
 +Dacă întâmpinați erori de compilare la build, cel mai probabil sunt datorită script-ului ''​GravityGunController''​ din laboratorul 3. Pe scurt, build-ul din laboratorul curent încearcă să compileze acest script, care conține componente specifice SteamVR, iar cum SteamVR nu este inclus în build, acele componente nu sunt găsite.
 +
 +Unity package-ul pentru L3 a fost actualizat pentru a rezolva această problemă, **dar pentru a rezolva pe loc eroarea** cuprindeți întreg script-ul ''​GravityGunController''​ într-o directivă de preprocesare corespunzătoare build-urilor Standalone, astfel:
 +
 +<code c#>
 +#if UNITY_STANDALONE ​
 +
 +// ... script GravityGunController ...
 +
 +#endif
 +</​code>​
 </​note>​ </​note>​
  
Line 158: Line 172:
  
   * Importați ultima versiune a pachetului ''​IRVA_L4_VR_MetaXR_Skeleton''​ care se găsește în folder-ul **UnityPackages** din folder-ul root al proiectului   * Importați ultima versiune a pachetului ''​IRVA_L4_VR_MetaXR_Skeleton''​ care se găsește în folder-ul **UnityPackages** din folder-ul root al proiectului
 +  * Deschideți scena din schelet - veți lucra pentru următoarele task-uri în aceasta
  
 ==== Building Blocks ===== ==== Building Blocks =====
Line 429: Line 444:
 Afișați în consolă valoarea pe care o obțineți. În continuare va trebui să setați valorile min și max (din inspector) pentru ''​usableFingerCurlRange''​ folosind **valoarea afișată în consolă**: Afișați în consolă valoarea pe care o obțineți. În continuare va trebui să setați valorile min și max (din inspector) pentru ''​usableFingerCurlRange''​ folosind **valoarea afișată în consolă**:
   * Rulați scena, luați arma în mână   * Rulați scena, luați arma în mână
-  * Îndoiți degetul arătător suficient cât **doar să atingă** trăgaciul armei - notați valoarea de curl din consolă - aceasta va fi valoarea de **minim** pentru slider +  * Îndoiți degetul arătător suficient cât **doar să atingă** trăgaciul armei - notați valoarea de curl din consolă - aceasta va fi valoarea de **maxim** pentru slider 
-  * Îndoiți (aproape) complet degetul arătător, până în momentul în care pose-ul degetului nu se mai schimbă ​ - notați valoarea de curl din consolă - aceasta va fi valoarea de **maxim** pentru slider ​+  * Îndoiți (aproape) complet degetul arătător, până în momentul în care pose-ul degetului nu se mai schimbă ​ - notați valoarea de curl din consolă - aceasta va fi valoarea de **minim** pentru slider ​
  
 **Normalizați valoarea curl-ului** între valorile de minim și maxim obținute. De exemplu, dacă min/max slider sunt [200;250], remapați în range-ul [0;1]. În script-ul ''​Utils''​ aveți metoda ajutătoare ''​Remap''​. **Normalizați valoarea curl-ului** între valorile de minim și maxim obținute. De exemplu, dacă min/max slider sunt [200;250], remapați în range-ul [0;1]. În script-ul ''​Utils''​ aveți metoda ajutătoare ''​Remap''​.
Line 485: Line 500:
  
 Legați la acesta metoda ''​SpawnBottles''​ din script-ul ''​BottlesManager''​ - îl găsiți atașat de obiectul **BottlesTable** în scenă. Legați la acesta metoda ''​SpawnBottles''​ din script-ul ''​BottlesManager''​ - îl găsiți atașat de obiectul **BottlesTable** în scenă.
 +
 +=== Demo implementare task-uri ===
 +
 +{{ :​irva:​laboratoarevr:​irva_2025_vr_l4_final.gif?​450 |}}
  
 ==== Tasks ==== ==== Tasks ====
  
-  - Urmăriți pașii ​desciși în laborator pentru a face setup SDK-ului Meta XR+  - Urmăriți pașii ​descriși în laborator pentru a face setup SDK-ului Meta XR
   - Importați și testați în modul Quest Link scenele sample   - Importați și testați în modul Quest Link scenele sample
   - Realizați și testați un build pe headset al uneia dintre aceste scene sample   - Realizați și testați un build pe headset al uneia dintre aceste scene sample
irva/laboratoarevr/04.1762812741.txt.gz · Last modified: 2025/11/11 00:12 by andrei.lapusteanu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0