Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

irva:laboratoarevr:02 [2025/09/24 21:29]
andrei.lapusteanu Typos
irva:laboratoarevr:02 [2025/09/28 00:44] (current)
andrei.lapusteanu
Line 44: Line 44:
   * Instalați [[https://​store.steampowered.com/​app/​250820/​SteamVR/​|SteamVR]].   * Instalați [[https://​store.steampowered.com/​app/​250820/​SteamVR/​|SteamVR]].
   * Luați ultima variantă a [[https://​github.com/​UPB-Graphics/​IRVA|repo-ului]],​ deschideți proiectul de Unity.   * Luați ultima variantă a [[https://​github.com/​UPB-Graphics/​IRVA|repo-ului]],​ deschideți proiectul de Unity.
-  * În continuare va trebui să instalați **SteamVR Plugin** pentru Unity. Îl puteți accesa de [[https://​assetstore.unity.com/​packages/​tools/​integration/​steamvr-plugin-32647?​srsltid=AfmBOoqauVQrCs1Pf_rKe3_SsgniooI_GMEj8ARqyR0ET5YHJDHb3gIt|aici]]. +  * În continuare va trebui să instalați **SteamVR Plugin** pentru Unity. Îl puteți accesa de [[https://​assetstore.unity.com/​packages/​tools/​integration/​steamvr-plugin-32647?​srsltid=AfmBOoqauVQrCs1Pf_rKe3_SsgniooI_GMEj8ARqyR0ET5YHJDHb3gIt|aici]]. ​Ultima versiune, la momentul redactarii, este 2.8.0 
-  * După finalizarea instalării,​ o să vă apară un pop-up legat de anumite setări necesare - acceptați prompt-ul+  * Acceptați prompt-ul ​**Script Updating Consent**
  
-{{ :​irva:​laboratoarevr:​irva_2024_vr_l2_steamvrprompt.png?200 |}}+{{ :​irva:​laboratoarevr:​irva_2025_vr_l2_script_updating_consent.png?300 |}} 
 + 
 +  * După finalizarea instalării,​ restartați editorul (precum vă indică prompt-ul următor din setup)
  
 <note important>​Dacă după import primiți în consolă în mod repetat eroare de tipul //​InvalidOperationException:​ Insecure connection not allowed// mergeți în **Edit -> Project Settings -> Player -> (platforma target, prima in acest caz, Windows) -> Other Settings** și selectați pentru opțiunea **Allow downloads over HTTP** varianta **Always allow**.</​note>​ <note important>​Dacă după import primiți în consolă în mod repetat eroare de tipul //​InvalidOperationException:​ Insecure connection not allowed// mergeți în **Edit -> Project Settings -> Player -> (platforma target, prima in acest caz, Windows) -> Other Settings** și selectați pentru opțiunea **Allow downloads over HTTP** varianta **Always allow**.</​note>​
  
-==== Meta Quest Link ====+==== Setup Quesk Link ==== 
 + 
 +=== Meta Quest Link (program) ​===
  
 <note important>​ <note important>​
Line 58: Line 62:
  
   * Porniți headset-ul și conectați-l la PC / laptop   * Porniți headset-ul și conectați-l la PC / laptop
-  * Asigurați-vă că **toggle-ul de Quest Link este activ** în setările headset-ului. Acesta îl găsiți în **Settings -> System -> Quest Link**+  ​* Acceptați prompt-ul pentru **USB Debugging** 
 + 
 +{{ :​irva:​laboratoarevr:​irva_2025_vr_l2_allow_debugging.jpg?​300 |}} 
 + 
 +  ​* Asigurați-vă că **toggle-ul de Quest Link este activ** în setările headset-ului. Acesta îl găsiți în **Settings -> Link**
  
-{{ :irva:laboratoare:mq2_gif_tutorial_1_enablelink.gif?500 |}}+{{ :irva:laboratoarevr:irva_2025_vr_l2_link_settings.gif?500 |}}
  
   * Instalați [[https://​www.meta.com/​help/​quest/​articles/​headsets-and-accessories/​oculus-rift-s/​install-app-for-link/​|Meta Quest Link]] pe PC-ul sau laptop-ul vostru   * Instalați [[https://​www.meta.com/​help/​quest/​articles/​headsets-and-accessories/​oculus-rift-s/​install-app-for-link/​|Meta Quest Link]] pe PC-ul sau laptop-ul vostru
 +  * Dacă lucrați pe un headset împrumutat de la facultate, logați-vă în Meta Quest Link cu credențialele aferente codului unic al hedset-ului vostru (vezi headset sau cutie), aveți aceste credențiale <<<​aici LINK>>>​.
   * După instalare, în Meta Quest Link o să vă apară un prompt. Urmați pașii de la **Set as default**   * După instalare, în Meta Quest Link o să vă apară un prompt. Urmați pașii de la **Set as default**
  
 {{ :​irva:​laboratoarevr:​irva_2024_vr_l2_mqa_app_prompt.png?​500 |}} {{ :​irva:​laboratoarevr:​irva_2024_vr_l2_mqa_app_prompt.png?​500 |}}
  
-==== Quest Link (cablu) ​====+=== Quest Link (cablu) ===
  
   * În continuare este probabil să vă apară un prompt pentru configurarea **Quest Link**-ului din Meta Quest Link. Puteți confirma prompt-ul și urmați pașii de configurare.   * În continuare este probabil să vă apară un prompt pentru configurarea **Quest Link**-ului din Meta Quest Link. Puteți confirma prompt-ul și urmați pașii de configurare.
  
 {{ :​irva:​laboratoarevr:​irva_2024_vr_l2_mqa_questlinkprompt.png?​400 |}} {{ :​irva:​laboratoarevr:​irva_2024_vr_l2_mqa_questlinkprompt.png?​400 |}}
 +
 +<note important>​În cazul în care la etapa **Connect Your Headset** din setup casca nu este detectată (buffering circle continuu pentru +1 minut) încercați,​ în ordinea asta:
 +  * Reinserați cablul în headset
 +  * Reluați setup-ul din aplicație (Meta Quest Link)
 +  * În modul **Connect Your Headset**, cu casca conecată, restartați headset-ul ​
 +</​note>​
  
   * Puteți alege conectarea prin cablu sau wireless (cea wireless este explicată în detaliu și mai jos)   * Puteți alege conectarea prin cablu sau wireless (cea wireless este explicată în detaliu și mai jos)
Line 78: Line 93:
 <​note>​Găsiți [[https://​www.meta.com/​help/​quest/​articles/​headsets-and-accessories/​oculus-link/​connect-with-air-link/​|aici]] pașii oficial pentru configurarea Quest Link-ului în caz că întâmpinați probleme.</​note>​ <​note>​Găsiți [[https://​www.meta.com/​help/​quest/​articles/​headsets-and-accessories/​oculus-link/​connect-with-air-link/​|aici]] pașii oficial pentru configurarea Quest Link-ului în caz că întâmpinați probleme.</​note>​
  
-===Air Link ====+=== Quest Link (wireless): ​Air Link ===
  
 <note important>​ <note important>​
Line 87: Line 102:
   * În continuare, puteți accesa **Quest Link** din meniul dedicat al căștii – de aici puteți să activați și funcția de **Air Link**   * În continuare, puteți accesa **Quest Link** din meniul dedicat al căștii – de aici puteți să activați și funcția de **Air Link**
  
-{{ :irva:laboratoare:mq2_gif_tutorial_2_pairlink.gif?500 |}}+{{ :irva:laboratoarevr:irva_2025_vr_l2_air_link.gif?500 |}}
  
   * Încheiați configurarea prin confirmarea codului de conectare din Meta Quest Link   * Încheiați configurarea prin confirmarea codului de conectare din Meta Quest Link
Line 97: Line 112:
 Air Link necesită o conexiune destul de bună via WiFi. În mod ideal, dacă este disponibilă,​ optați pentru conectarea la o rețea pe 5GHz. Air Link necesită o conexiune destul de bună via WiFi. În mod ideal, dacă este disponibilă,​ optați pentru conectarea la o rețea pe 5GHz.
 </​note>​ </​note>​
 +
 +=== Validare setup ===
 +
 +Pentru a vă asigura că modul link funcționează corect, verificați următoarele aspecte:
 +  * În **Meta Quest Link**, în meniul **Devices**,​ vă apare headset-ul în statusul conectat
 +  * Verificați dacă din meniul de **Link** din cască vă puteți conecta - pentru PC-ul / laptop-ul pe care ați făcut configurarea butonul ar trebui să indice **Launch**
 +  * Dacă ajungeți într-o noua scenă virtuală (precum este ilustrat în GIF-ul de mai jos), conectarea prin link a avut loc cu succes!
 +
 +{{ :​irva:​laboratoarevr:​irva_2025_vr_l2_link_successgif.gif?​500 |}}
  
 <note tip>🎮 Dacă doriți să vă jucați pe căști, recomandăm să utilizați aplicația **Virtual Desktop** (trebuie plătit), oferă o experiență și configurabilitate superioară Quest Link-ului!</​note>​ <note tip>🎮 Dacă doriți să vă jucați pe căști, recomandăm să utilizați aplicația **Virtual Desktop** (trebuie plătit), oferă o experiență și configurabilitate superioară Quest Link-ului!</​note>​
Line 103: Line 127:
  
   * Închideți momentan **SteamVR** (PC / laptop) și ieșiți din modul **Link** de pe cască - s-ar putea să existe mici quirk-uri mai ales dacă au fost instalate toate programele în același timp. Le vom reporni imediat!   * Închideți momentan **SteamVR** (PC / laptop) și ieșiți din modul **Link** de pe cască - s-ar putea să existe mici quirk-uri mai ales dacă au fost instalate toate programele în același timp. Le vom reporni imediat!
-  * Din **File -> Build Settings** setați **Windows, Mac, Linux** ca platformă activă +  * Din **File -> Build Profiles** setați **Windows** ca platformă activă ​(sau pe ce OS lucurați) 
-  * Din meniul **XR Loader Settings** selectați activă opțiunea **Set Steam VR Loader** ​+  * Din meniul **XR Loader Settings** selectați activă opțiunea **Set Steam VR Loader**. Confirmați aplicarea setărilor în consola din Unity (de interes pentru acest laborator este doar platforma **Standalone**)
  
-{{ :​irva:​laboratoarevr:​irva_2024_vr_l2_xrloader.png?300 |}}+{{ :​irva:​laboratoarevr:​irva_2025_vr_l2_xrloader.png?300 |}}
  
 <note important>​ <note important>​
Line 113: Line 137:
  
  
-  * **SteamVR** necesită configurarea unor setări de input. În cazul în care acestea nu au fost realizate, deschideți tool-ul de la **Window -> SteamVR Input** și apăsați pe butonul **Save and Generate** +  * **SteamVR** necesită configurarea unor setări de input. În cazul în care acestea nu au fost realizate, deschideți tool-ul de la **Window -> SteamVR Input**, confirmați prompt-ul **Copy Examples** și apăsați pe butonul **Save and Generate** 
-  * Intrați în modul **Link** pe headset ​- așteptați până când se încarcă un nou environment virtual +  * Intrați în modul **Link** pe headset 
-  * Deschideți **SteamVR** pe PC / laptop. Pe cască ar trebui să vă apară un mesaj "​Loading SteamVR",​ urmat de încărcarea unui alte scene virtuale+  * Deschideți **SteamVR** pe PC / laptop. Pe cască ar trebui să vă apară un mesaj "​Loading SteamVR",​ urmat de încărcarea unui alte scene virtuale, specifice SteamVR-ului
  
 <​note>​ <​note>​
 Petru a confirma comunicarea corectă între Meta Quest Link / Quest Link / Steam VR, verificați dacă în fereastra de SteamVR vă apar cele 3 iconițe colorate. Petru a confirma comunicarea corectă între Meta Quest Link / Quest Link / Steam VR, verificați dacă în fereastra de SteamVR vă apar cele 3 iconițe colorate.
  
-{{ :​irva:​laboratoarevr:​irva_2024_vr_l2_steamvricons.png?300 |}}+{{ :​irva:​laboratoarevr:​irva_2025_vr_l2_steamvricons.png?300 |}}
 </​note>​ </​note>​
- 
-Nice work 🎉! Sunteți acum în modul **PC VR**! 
  
 ==== Testare scene sample ==== ==== Testare scene sample ====
  
   * Deschideți scena **Assets -> SteamVR -> Simple Sample**   * Deschideți scena **Assets -> SteamVR -> Simple Sample**
-  * Dați **Play** în editor - ar trebui să pornească rularea pe headset - dacă vi se încarcă scena pe care ați văzut-o în editor, ​puteți să va rotiți capul, ​iar în loc de controller-e vă apar mâini virtuale, configurarea până în prezent a avut loc cu succes +  * Deoarece acum ar trebui să fiți în modul **Link** pe headset, iar **SteamVR** ar trebui să ruleze, puteți testa orice scenă compatibilă doar prin apăsarea butonului ​**Play** în editor - ar trebui să pornească rularea pe headset - ar trebui să puteți să va rotiți capul, ​și să vedeți controllerele
   * Have some fun în scena **Assets -> SteamVR -> InteractionSystem -> Samples -> Interactions_Example**. Încercați diversele tipuri de interacțiuni posibile, observați cum funcționează mecanica de teleportare - o să aveți câteva instrucțiuni și în scenă   * Have some fun în scena **Assets -> SteamVR -> InteractionSystem -> Samples -> Interactions_Example**. Încercați diversele tipuri de interacțiuni posibile, observați cum funcționează mecanica de teleportare - o să aveți câteva instrucțiuni și în scenă
  
Line 163: Line 184:
  
   * Așadar, adăugați în scenă un prefab **Teleporing** precum și mai multe **TeleporPoint-uri**   * Așadar, adăugați în scenă un prefab **Teleporing** precum și mai multe **TeleporPoint-uri**
-  * Poziționați-vă punctele de teleportare după plac, dar adăugați ​cel puțin unul pe platorma superioară (între mese)+  * Poziționați-vă punctele de teleportare după plac în scenă 
 +  * Creați-vă un **Teleport Area** în zona dintre mesele de pe platforma superioară 
 +    * Spre deosebire de **Telepor Point-uri**care pemite teleportarea la un ''​Transform''​ prefixat, un **Teleport Area** definește o suprafață pe care se admite teleportarea 
 +    * Adăugați ​și scalați un plan 3D la nivelul picioarelor între mesele de pe platformă 
 +    * Adăugați obiectului nou creat compnenta ''​TeleportArea''​ în inspector 
 +    * Găsiți [[https://​lab.arts.ac.uk/​books/​vr-tutorials-unity/​page/​steam-vr-setup-tutorial-2---teleporting-around-your-scene|aici]] un tutorial mai detaliat legat de acest proces  
  
 Înainte de a testa mecanica de teleporare, veți avea nevoie de un **Player**. **SteamVR** include un atfel de prefab (**Assets -> SteamVR -> InteractionSystem -> Core -> Prefabs**) care e deja configurat cu tot ce ține de logica de cameră, tracking, controller-e,​ etc. Înainte de a testa mecanica de teleporare, veți avea nevoie de un **Player**. **SteamVR** include un atfel de prefab (**Assets -> SteamVR -> InteractionSystem -> Core -> Prefabs**) care e deja configurat cu tot ce ține de logica de cameră, tracking, controller-e,​ etc.
Line 169: Line 196:
   * Adăugați prefab-ul **Player** la o poziție dorită în scenă   * Adăugați prefab-ul **Player** la o poziție dorită în scenă
   * Testați scena și punctele de teleportare setate   * Testați scena și punctele de teleportare setate
 +
 +Un exemplu de scenă configurată cu câteva **Teleport Point-uri** precum și **Teleport Area-ul** este ilustrat în GIF-ul de mai jos.
 +
 +{{ :​irva:​laboratoarevr:​irva_2025_vr_l2_teleporting_demo.gif?​500 |}}
  
 ==== Boxing bag ==== ==== Boxing bag ====
Line 174: Line 205:
 În prefab-urile include în scheletul de laborator veți găsi **[BoxingBag]**,​ un sac de box configurat pentru a răspunde interacțiunilor fizice. În prefab-urile include în scheletul de laborator veți găsi **[BoxingBag]**,​ un sac de box configurat pentru a răspunde interacțiunilor fizice.
  
-  * Plasați prefab-ul la o locație dorită în scenă - adaugați, de asemenea, un nou teleporting point în vecinătatea acestuia+  * Plasați prefab-ul la o locație dorită în scenă - adaugați, de asemenea, un punct sau suprafață de teleportarea în proximitatea ​acestuia
   * Puteți testa interacțiunile prin a lovi cu pumnii obiectul - dacă tineți apăsate în același timp ambele trigger-e puteți face din mâinile virtuale un pumn (nu e obligatoriu,​ doar în scop de //​imersiune//​)   * Puteți testa interacțiunile prin a lovi cu pumnii obiectul - dacă tineți apăsate în același timp ambele trigger-e puteți face din mâinile virtuale un pumn (nu e obligatoriu,​ doar în scop de //​imersiune//​)
   * Componenta copil **BoxingBagRigidbody** are atașat script ''​BoxingBagPunchStrengthController''​ pe care va trebui să-l completați pentru a adauga câteva funcționalități (citiți si ''​TODO''​-urile din cod):   * Componenta copil **BoxingBagRigidbody** are atașat script ''​BoxingBagPunchStrengthController''​ pe care va trebui să-l completați pentru a adauga câteva funcționalități (citiți si ''​TODO''​-urile din cod):
Line 201: Line 232:
     * Adăugați prefab-ul **Player** la o poziție dorită în scenă     * Adăugați prefab-ul **Player** la o poziție dorită în scenă
     * Integrați în scenă un obiect de tip **Teleporting**     * Integrați în scenă un obiect de tip **Teleporting**
-    *  Integrați în scenă mai multe obiecte de tip **TeleportPoint**,​ poziționate după plac, dar cel puțin ​unul pe platforma superioară (între mese)+    *  Integrați în scenă mai multe obiecte de tip **TeleportPoint**,​ poziționate după plac precum și cel puțin ​un **Teleport Area**
   - Implementați mecanicile aferente **sacului de box** în scena oferită ca suport pentru laborator   - Implementați mecanicile aferente **sacului de box** în scena oferită ca suport pentru laborator
-    * Adăugați prefab-ul **[BoxingBag]** ​(plus un **TeleportPoint** în proximitatea acestuia)+    * Adăugați prefab-ul **[BoxingBag]**, precum și o modalitate de teleportare către acesta
     * Completați ''​TODO''​-urile din script-ul ''​BoxingBagPunchStrengthController''​     * Completați ''​TODO''​-urile din script-ul ''​BoxingBagPunchStrengthController''​
       * Calculați cât de puternică este lovitura       * Calculați cât de puternică este lovitura
Line 211: Line 242:
     * Adăugați-vă pe mesele din scenă cel puțin un buton (aveți deja prefab-ul **[InteractableButton]**)     * Adăugați-vă pe mesele din scenă cel puțin un buton (aveți deja prefab-ul **[InteractableButton]**)
     * Legați acțiunea de apăsare a butonului cu logica de lansare a unui proiectil (definită în script-ul ''​ProjectileCannonController''​)     * Legați acțiunea de apăsare a butonului cu logica de lansare a unui proiectil (definită în script-ul ''​ProjectileCannonController''​)
-    * Hint: Script-ul ''​HoverButton''​ de pe prefab-ul de buton expune în inspector evenimentele ''​OnButtonDown''​ și ''​OnButtonUp''​ 
   - **[✨Bonus✨]** Implementați un obiect pe care să-l puteți lua în mână și care să interacționeze cu proiectilele lansate - de exemplu, o bâtă de baseball! Studiați scena suport sau cele sample pentru a determina ce tip de obiect interactibil aveți nevoie. Adăgați sunete la coliziuni. După nevoie, folosiți-vă de **Physics Materials**,​ aveți deja câteva predefinite în asset-urile importate   - **[✨Bonus✨]** Implementați un obiect pe care să-l puteți lua în mână și care să interacționeze cu proiectilele lansate - de exemplu, o bâtă de baseball! Studiați scena suport sau cele sample pentru a determina ce tip de obiect interactibil aveți nevoie. Adăgați sunete la coliziuni. După nevoie, folosiți-vă de **Physics Materials**,​ aveți deja câteva predefinite în asset-urile importate
  
 {{ :​irva:​laboratoarevr:​irva_2024_vr_steamvr_3_gif.gif?​400 |}} {{ :​irva:​laboratoarevr:​irva_2024_vr_steamvr_3_gif.gif?​400 |}}
irva/laboratoarevr/02.1758738541.txt.gz · Last modified: 2025/09/24 21:29 by andrei.lapusteanu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0