Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

irva:laboratoarevr:01 [2024/10/09 01:11]
andrei.lapusteanu Updated image size
irva:laboratoarevr:01 [2024/10/16 00:22] (current)
andrei.lapusteanu Edited title
Line 1: Line 1:
-===== Laborator VR 01. Google Cardboard =====+===== Laborator VR 01. Google Cardboard ​XR =====
  
 ==== Înainte de a începe laboratorul... ==== ==== Înainte de a începe laboratorul... ====
Line 11: Line 11:
 </​note>​ </​note>​
  
-Link către ​repo-ul de git<​LINK_WIP>​+Link către ​[[https://​github.com/​UPB-Graphics/​IRVA|GitHub repo]].
  
 ==== Introducere ==== ==== Introducere ====
Line 22: Line 22:
  
 {{ :​irva:​laboratoare:​l6_bt_controller.jpg?​200 |}} {{ :​irva:​laboratoare:​l6_bt_controller.jpg?​200 |}}
- 
-În continuare puteți studia un demo ce prezintă laboratorul cu task-urile rezolvate (fără bonus-uri): 
- 
-<​VIDEO_WIP>​ 
  
 === Highlights tehnologie === === Highlights tehnologie ===
Line 43: Line 39:
  
 <note tip>În mod ideal, testarea funcționalităților din laborator se face folosind un dispozitiv de tip holder VR pentru smartphone, dar se poate testa și în absența acestuia. De asemenea, nu este necesară folosirea unui joystick pentru mobile.</​note>​ <note tip>În mod ideal, testarea funcționalităților din laborator se face folosind un dispozitiv de tip holder VR pentru smartphone, dar se poate testa și în absența acestuia. De asemenea, nu este necesară folosirea unui joystick pentru mobile.</​note>​
- 
-În continuare puteți studia un demo ce prezintă laboratorul cu task-urile rezolvate (fără bonus-uri): 
- 
-<​VIDEO_WIP>​ 
  
 ==== Integrare Google Cardboard XR Plugin în proiect ==== ==== Integrare Google Cardboard XR Plugin în proiect ====
 +
 +<note warning>
 +Asigurați-vă că aveți [[https://​git-scm.com|Git]] instalat pe sistemul vostru! Nu veți putea adăuga pachete via managerul de pachete din Unity folosit URL-uri git daca nu-l aveți.
 +</​note>​
  
 Întrucât pașii pentru integrarea acestui pachet sunt bine descriși în [[https://​developers.google.com/​cardboard/​develop/​unity/​quickstart|acest]] acest ghid, vă recomandăm să-l urmați și voi - cel mai probabil veți face acești pași împreună cu asistentul de laborator. Întrucât pașii pentru integrarea acestui pachet sunt bine descriși în [[https://​developers.google.com/​cardboard/​develop/​unity/​quickstart|acest]] acest ghid, vă recomandăm să-l urmați și voi - cel mai probabil veți face acești pași împreună cu asistentul de laborator.
Line 57: Line 53:
  
 **⚠️ Atenție ⚠️** la build-urile pe Android! S-ar putea ca API-ul grafic Vulkan să nu ruleze deloc pe smartphone-ul vostru. Așadar, când ajungeți la pasul de setup al API-ului grafic: **⚠️ Atenție ⚠️** la build-urile pe Android! S-ar putea ca API-ul grafic Vulkan să nu ruleze deloc pe smartphone-ul vostru. Așadar, când ajungeți la pasul de setup al API-ului grafic:
-  * Asigurați-vă ca din **File -> Build Settings** este selectată platofrma Android+  * Asigurați-vă ca din **File -> Build Settings** este selectată platofrma ​**Android** 
 +  * Din **Player Settings -> Other Settings** debifați opțiunea **Auto Graphics API**
   * Navigați la **Player Settings -> Other Settings -> Graphics APIs** și setați ''​OpenGLES3''​ ca primul din listă ​   * Navigați la **Player Settings -> Other Settings -> Graphics APIs** și setați ''​OpenGLES3''​ ca primul din listă ​
  
Line 69: Line 66:
  
 {{ :​irva:​laboratoarevr:​irva_2024_vr_l1_xrloader.png?​300 |}} {{ :​irva:​laboratoarevr:​irva_2024_vr_l1_xrloader.png?​300 |}}
 +
 +<note warning>
 +În cazul în care toate elementele din meniu sunt grayed out și prmiți null ref-uri în consolă, încercați să restartați editorul.
 +</​note>​
  
 <note important>​ <note important>​
   * Notați existența acestui meniu întrucât la trebui să-l folosiți și să selectați opțiunea corespunzătoare și în următoarele laboratoare de VR.   * Notați existența acestui meniu întrucât la trebui să-l folosiți și să selectați opțiunea corespunzătoare și în următoarele laboratoare de VR.
-  * În caz de actualizări,​ stergeți din proiect folder-ul **Assets -> Project Setup -> CustomXRPluginProvider** si reimportați ultima versiune a pachetului ''​IRVA_ProjectSetup_XRPluginProviderController'',​ care se găsește în folder-ul **UnityPackages** din folder-ul root al proiectului,​ după care restartați Unity.+  * În cazul în care nu vă apare acest meniu, sau dacă sunt actualizări ​ale acestuia, stergeți din proiect folder-ul **Assets -> Project Setup -> CustomXRPluginProvider** si reimportați ultima versiune a pachetului ''​IRVA_ProjectSetup_XRPluginProviderController'',​ care se găsește în folder-ul **UnityPackages** din folder-ul root al proiectului,​ după care restartați Unity.
 </​note>​ </​note>​
  
Line 85: Line 86:
  
   * Mergeți în **File > Build Settings** și asigurați-vă că platforma pentru care doriți să faceți build este corectă. În caz contrar, faceți switch pe platforma dorită (Android sau iOS)   * Mergeți în **File > Build Settings** și asigurați-vă că platforma pentru care doriți să faceți build este corectă. În caz contrar, faceți switch pe platforma dorită (Android sau iOS)
-  * Vom testa scena **Assets -> Samples -> Google Cardboard XR Plugin for Unity -> <​versiune>​ -> Hello Cardboard -> Scenes -> HelloCardboard**. Mergeți în **File -> Build Settings** și setați această scenă ca fiind singura activă (folosind checkbox-ul) în panoul de **Scenes In Build**+  * Vom testa scena **Assets -> Samples -> Google Cardboard XR Plugin for Unity -> <​versiune>​ -> Hello Cardboard -> Scenes -> HelloCardboard**. ​ 
 +  * Mergeți în **File -> Build Settings** și setați această scenă ca fiind singura activă (folosind checkbox-ul) în panoul de **Scenes In Build**
  
 {{ :​irva:​laboratoarevr:​irva_2024_vr_l1_buildscenes.png?​600 |}} {{ :​irva:​laboratoarevr:​irva_2024_vr_l1_buildscenes.png?​600 |}}
Line 117: Line 119:
 Veți avea de implementat un joculeț în care se spawnează în mod contnuu baloane, care pot fi sparte dacă player-ul le privește pentru un timp îndelungat – așadar, ne folosim de acest concept de gaze interaction. O parte a jocului este deja implementată,​ voi va trebui sa urmăriți todo-urile din cod pentru rezolva complet laboratorul. Veți avea de implementat un joculeț în care se spawnează în mod contnuu baloane, care pot fi sparte dacă player-ul le privește pentru un timp îndelungat – așadar, ne folosim de acest concept de gaze interaction. O parte a jocului este deja implementată,​ voi va trebui sa urmăriți todo-urile din cod pentru rezolva complet laboratorul.
  
-  ​* Deschideți scena **Assets -> L6_GoogleCardboard ​-> Scenes -> L6_BalloonPopper**+==== Import schelet laborator ==== 
 + 
 +  * Importați ultima versiune a pachetului ''​IRVA_L1_VR_GoogleCardboardXR_Skeleton''​ care se găsește în folder-ul **UnityPackages** din folder-ul root al proiectului 
 +  * Folder-ul **Assets -> L1_VR_GoogleCardboard** conține asset-urile suport pentru acest laborator 
 +  ​* Deschideți scena **Assets -> L1_VR_GoogleCardboard ​-> Scenes -> L1_VR_GoogleCardboard_BalloonPopper**
  
-{{ :irva:laboratoare:l6_game-hierarchy.png?200 |}}+{{ :irva:laboratoarevr:irva_2024_vr_l1_skeletonscene.png?200 |}}
  
   * **BaloonSpawner** este obiectul care va instanția baloanele în scenă. Acesta se află în zona podelei scenei. Are o componentă de tip BoxCollider,​ în volumul căreia trebuie instanțiate baloanele la locații random   * **BaloonSpawner** este obiectul care va instanția baloanele în scenă. Acesta se află în zona podelei scenei. Are o componentă de tip BoxCollider,​ în volumul căreia trebuie instanțiate baloanele la locații random
irva/laboratoarevr/01.1728425502.txt.gz · Last modified: 2024/10/09 01:11 by andrei.lapusteanu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0