Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

irva:laboratoarear:04 [2025/09/29 22:27]
maria_anca.balutoiu [Augmented Faces]
irva:laboratoarear:04 [2025/09/29 23:17] (current)
maria_anca.balutoiu [Tasks]
Line 125: Line 125:
   * **Trei poziții de regiune:** Situate în partea stângă a frunții, în partea dreaptă a frunții și în vârful nasului, pozițiile de regiune marchează părți importante ale feței utilizatorului;​ folosite pentru a randa asset-uri pe nas sau în jurul urechilor.   * **Trei poziții de regiune:** Situate în partea stângă a frunții, în partea dreaptă a frunții și în vârful nasului, pozițiile de regiune marchează părți importante ale feței utilizatorului;​ folosite pentru a randa asset-uri pe nas sau în jurul urechilor.
   * **Un mesh 3D al feței:** Alcătuită din 468 de vertecși, permite aplicarea de texturi detaliate și adaptabile care urmează cu precizie conturul feței.   * **Un mesh 3D al feței:** Alcătuită din 468 de vertecși, permite aplicarea de texturi detaliate și adaptabile care urmează cu precizie conturul feței.
 +{{ :​irva:​laboratoarear:​augmented_faces_mesh.png?​300 |}}
  
 +=== Detectarea Fețelor ===
 +Fețele sunt reprezentate de obiecte **ARFace**, care sunt create, actualizate și eliminate de **ARFaceManager**. O dată pe cadru, **ARFaceManager** declanșează un eveniment **facesChanged** care conține trei liste: fețe adăugate, fețe actualizate și fețe eliminate. Când **ARFaceManager** detectează o față în scenă, va instanția un prefab, care conține **ARFace** atașat pentru a urmări fața. Pentru a vizualiza mesh-ul feței, prefabul feței trebuie să conțină **ARFaceMeshVisualizer**. **ARFaceMeshVisualizer** generează un mesh corespunzător feței detectate.
  
 +Pași pentru augmentarea fețelor:
 +  * Adăugați un obiect **ARFaceManager** în **Hierarchy**.
 +  * **Hierarchy -> click dreapta -> XR -> AR Default Face**.
 +  * Creați un prefab și ștergeți **AR Default Face** din **Hierarchy**.
 +  * Setați prefabul creat ca **Face Prefab** al **ARFaceManager**.
 +
 +=== Camera Frontală ===
 +În plus, cel mai adesea când dorim să augmentăm fețe, dorim să folosim camera frontală a telefonului. Astfel:
 +  * Setați **AR Session -> AR Session -> Tracking mode** la valoarea **Rotation only**.
 +  * Setați **XR Origin -> Camera Offset -> Main Camera -> AR Camera Manager -> Facing Direction** la valoarea **User**. Valoarea **World** reprezintă camera principală a telefonului.
 ==== Tasks ==== ==== Tasks ====
 <note tip> ​ <note tip> ​
-Vom folosi scena **Augmented Images** din scheletul de laborator. Acesta poate fi descărcat de [[https://​github.com/​UPB-Graphics/​IRVA|aici]]. Scriptul necesar pentru rezolvarea laboratorului se află în **Assets->​Scripts**:​ **RuntimeImageLibrary.cs**.+Vom folosi scena **L4_AugmentedImages** din scheletul de laborator ​pentru primele 3 task-uri și scena **L4_AugmentedFaces** pentru ultimul task. Acesta poate fi descărcat de [[https://​github.com/​UPB-Graphics/​IRVA|aici]]. Scriptul necesar pentru rezolvarea laboratorului se află în **Assets->​Scripts**:​ **RuntimeImageLibrary.cs**.
 </​note>​ </​note>​
  
irva/laboratoarear/04.1759174063.txt.gz · Last modified: 2025/09/29 22:27 by maria_anca.balutoiu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0