This shows you the differences between two versions of the page.
irva:laboratoarear:04 [2025/09/29 22:25] maria_anca.balutoiu [Augmented Faces] |
irva:laboratoarear:04 [2025/09/29 23:17] (current) maria_anca.balutoiu [Tasks] |
||
---|---|---|---|
Line 122: | Line 122: | ||
=== Părțile unei Fețe Augmentate === | === Părțile unei Fețe Augmentate === | ||
* **O poziție centrală a feței:** Situată în spatele nasului, poziția centrală marchează mijlocul capului utilizatorului; folosită pentru a randa asset-uri deasupra capului. | * **O poziție centrală a feței:** Situată în spatele nasului, poziția centrală marchează mijlocul capului utilizatorului; folosită pentru a randa asset-uri deasupra capului. | ||
+ | {{ :irva:laboratoarear:augmented_faces_center.jpg?300 |}} | ||
* **Trei poziții de regiune:** Situate în partea stângă a frunții, în partea dreaptă a frunții și în vârful nasului, pozițiile de regiune marchează părți importante ale feței utilizatorului; folosite pentru a randa asset-uri pe nas sau în jurul urechilor. | * **Trei poziții de regiune:** Situate în partea stângă a frunții, în partea dreaptă a frunții și în vârful nasului, pozițiile de regiune marchează părți importante ale feței utilizatorului; folosite pentru a randa asset-uri pe nas sau în jurul urechilor. | ||
* **Un mesh 3D al feței:** Alcătuită din 468 de vertecși, permite aplicarea de texturi detaliate și adaptabile care urmează cu precizie conturul feței. | * **Un mesh 3D al feței:** Alcătuită din 468 de vertecși, permite aplicarea de texturi detaliate și adaptabile care urmează cu precizie conturul feței. | ||
+ | {{ :irva:laboratoarear:augmented_faces_mesh.png?300 |}} | ||
+ | === Detectarea Fețelor === | ||
+ | Fețele sunt reprezentate de obiecte **ARFace**, care sunt create, actualizate și eliminate de **ARFaceManager**. O dată pe cadru, **ARFaceManager** declanșează un eveniment **facesChanged** care conține trei liste: fețe adăugate, fețe actualizate și fețe eliminate. Când **ARFaceManager** detectează o față în scenă, va instanția un prefab, care conține **ARFace** atașat pentru a urmări fața. Pentru a vizualiza mesh-ul feței, prefabul feței trebuie să conțină **ARFaceMeshVisualizer**. **ARFaceMeshVisualizer** generează un mesh corespunzător feței detectate. | ||
+ | Pași pentru augmentarea fețelor: | ||
+ | * Adăugați un obiect **ARFaceManager** în **Hierarchy**. | ||
+ | * **Hierarchy -> click dreapta -> XR -> AR Default Face**. | ||
+ | * Creați un prefab și ștergeți **AR Default Face** din **Hierarchy**. | ||
+ | * Setați prefabul creat ca **Face Prefab** al **ARFaceManager**. | ||
+ | |||
+ | === Camera Frontală === | ||
+ | În plus, cel mai adesea când dorim să augmentăm fețe, dorim să folosim camera frontală a telefonului. Astfel: | ||
+ | * Setați **AR Session -> AR Session -> Tracking mode** la valoarea **Rotation only**. | ||
+ | * Setați **XR Origin -> Camera Offset -> Main Camera -> AR Camera Manager -> Facing Direction** la valoarea **User**. Valoarea **World** reprezintă camera principală a telefonului. | ||
==== Tasks ==== | ==== Tasks ==== | ||
<note tip> | <note tip> | ||
- | Vom folosi scena **Augmented Images** din scheletul de laborator. Acesta poate fi descărcat de [[https://github.com/UPB-Graphics/IRVA|aici]]. Scriptul necesar pentru rezolvarea laboratorului se află în **Assets->Scripts**: **RuntimeImageLibrary.cs**. | + | Vom folosi scena **L4_AugmentedImages** din scheletul de laborator pentru primele 3 task-uri și scena **L4_AugmentedFaces** pentru ultimul task. Acesta poate fi descărcat de [[https://github.com/UPB-Graphics/IRVA|aici]]. Scriptul necesar pentru rezolvarea laboratorului se află în **Assets->Scripts**: **RuntimeImageLibrary.cs**. |
</note> | </note> | ||