Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

irva:laboratoarear:03 [2024/10/07 09:42]
maria_anca.balutoiu [Activare API ARCore Cloud Anchor]
irva:laboratoarear:03 [2024/12/10 13:20] (current)
andrei.lapusteanu typos
Line 70: Line 70:
 Pentru a putea folosi ancore cloud este nevoie de o formă de autentificare. În cazul Android, ARCore Extensions oferă suport pentru Keyless și API Key pentru autentificare. Pentru iOS, ARCore Extensions oferă suport pentru Authentication token și API Key. Autentificarea trebuie activată manual în **Edit -> Project Settings -> XR Plug-in Management -> ARCore Extensions**. Pentru a putea folosi ancore cloud este nevoie de o formă de autentificare. În cazul Android, ARCore Extensions oferă suport pentru Keyless și API Key pentru autentificare. Pentru iOS, ARCore Extensions oferă suport pentru Authentication token și API Key. Autentificarea trebuie activată manual în **Edit -> Project Settings -> XR Plug-in Management -> ARCore Extensions**.
  
-<note warning>​API-ul ARCore Cloud Anchor necesită instalarea **ARCore Extensions for AR Foundation**.</​note>​+<note warning>​API-ul ARCore Cloud Anchor necesită instalarea **ARCore Extensions for AR Foundation** ​(urmați pașii de [[https://​developers.google.com/​ar/​develop/​unity-arf/​getting-started-extensions|aici]]).</​note>​ 
 + 
 +<note tip>În plus față de **AR Session** și **XR Origin**, vor trebui făcuți următorii pași: 
 +  * Adăugați în ierarhie componenta **ARCore Extensions**. 
 +  * În inspector **ARCore Extensions**,​ mapați variabilele **Session**,​ **XR Origin** și **Camera Manager**. 
 +  * **Assets** -> **Create** -> **XR** -> **ARCore Extensions Config**. 
 +  * **Assets** -> **Create** -> **XR** -> **Camera Config Filter**. 
 +  * Deschideți **ARCore Extensions Config** și activați ancorele cloud. 
 +  * Mapați cele două obiecte nou create în componenta **ARCore Extensions**. 
 +</​note>​
  
 ===== Activare API ARCore Cloud Anchor ===== ===== Activare API ARCore Cloud Anchor =====
Line 84: Line 93:
 <note important>​În cazul OAuth 2.0 Client IDs va trebui specificat SHA-1 certificate fingerprint al aplicației. Pentru a afla acest lucru, trebuie să facem următorii pași: <note important>​În cazul OAuth 2.0 Client IDs va trebui specificat SHA-1 certificate fingerprint al aplicației. Pentru a afla acest lucru, trebuie să facem următorii pași:
   - În Unity deschidem **File -> Build Settings**.   - În Unity deschidem **File -> Build Settings**.
-  - Deschidem **Player Settings -> Publishing Settings**. +  - Deschidem **Player Settings -> Publishing Settings** 
-  ​- **Keystore Manager -> Keystore... -> Create new -> In dedicated location**.+  - **Keystore Manager -> Keystore... -> Create new -> In dedicated location**.
   - Completăm parola fișierului nou creat.   - Completăm parola fișierului nou creat.
   - Completăm un alias.   - Completăm un alias.
Line 100: Line 109:
  
 <note warning> <note warning>
-Atenție! Odată setată parola, de fiecare dată când pornim Unity, va fi necesar să scriem parola în **Player Settings**. ​Atfel, build-ul nu se va putea face. De asemenea, prima dată după ce ați făcut acești pași va fi nevoie sa ștergeți ultima versiune a aplicației de pe telefon înainte de a încerca să puneți aplicația iar pe telefon.+Atenție! Odată setată parola, de fiecare dată când pornim Unity, va fi necesar să scriem parola în **Player Settings**. ​Altfel, build-ul nu se va putea face. De asemenea, prima dată după ce ați făcut acești pași va fi nevoie sa ștergeți ultima versiune a aplicației de pe telefon înainte de a încerca să puneți aplicația iar pe telefon.
 </​note>​ </​note>​
 </​note>​ </​note>​
Line 116: Line 125:
  
 ==== Token authentication ==== ==== Token authentication ====
-Opțiunea de autentificare pe bază de token este disponibilă pentru dispozitivele **iOS**. Aceasta permite salvarea unei ancore cloud pentru **maxim 365 de zile**. Pentru setare, urmați pașii de [[https://​developers.google.com/​ar/​develop/​unity-arf/cloud-anchors/​developer-guide-ios#​token-authentication|aici]].+Opțiunea de autentificare pe bază de token este disponibilă pentru dispozitivele **iOS**. Aceasta permite salvarea unei ancore cloud pentru **maxim 365 de zile**. Pentru setare, urmați pașii de [[https://​developers.google.com/​ar/​develop/​authorization?​platform=unity-arf#keyless-unity-ios|aici]].
 ==== API Key Authentication ==== ==== API Key Authentication ====
 Autentificarea pe bază de cheie API este disponibilă atât pe dispozitive **iOS**, cât și pe dispozitive **Android**. Aceasta permite salvarea unei ancore pentru **o singură zi**. Autentificarea pe bază de cheie API este disponibilă atât pe dispozitive **iOS**, cât și pe dispozitive **Android**. Aceasta permite salvarea unei ancore pentru **o singură zi**.
Line 123: Line 132:
   - Creăm o cheie pentru API pe Google Cloud Platform.   - Creăm o cheie pentru API pe Google Cloud Platform.
   - Adăugăm noua cheie API proiectului:​   - Adăugăm noua cheie API proiectului:​
-  * În Unity: **Edit -> Project Settings -> XR -> ARCore Extensions**.+  * În Unity: **Edit -> Project Settings -> XR Plug-in Management ​-> ARCore Extensions**. 
 +  * Setăm **Android Authentication Strategy** la valoarea **API key**.
   * Adăugăm cheia în câmpul **Cloud Anchor API Keys**.   * Adăugăm cheia în câmpul **Cloud Anchor API Keys**.
 ===== Calitatea Mapării Feature Points ===== ===== Calitatea Mapării Feature Points =====
Line 134: Line 144:
 <note tip> ​ <note tip> ​
  
-Vom folosi scena **Cloud Anchors** din scheletul de laborator. Acesta poate fi descărcat de [[https://​github.com/​Maria-Anca-Balutoiu/IRVA_AR|aici]]. Scripturile necesare pentru rezolvarea laboratorului se află în **Assets->​Scripts**:​ **ARCloudAnchorManager.cs** și **CloudAnchorObjectPlacement.cs**.+Vom folosi scena **Cloud Anchors** din scheletul de laborator. Acesta poate fi descărcat de [[https://​github.com/​UPB-Graphics/IRVA|aici]]. Scripturile necesare pentru rezolvarea laboratorului se află în **Assets->​Scripts**:​ **ARCloudAnchorManager.cs** și **CloudAnchorObjectPlacement.cs**.
  
 Inițial în scenă aveți 3 butoane: Inițial în scenă aveți 3 butoane:
Line 156: Line 166:
   - Ștergeți cubul de pe ecran la apăsarea butonului **Delete**.   - Ștergeți cubul de pe ecran la apăsarea butonului **Delete**.
   - Folosind ancora din cloud, afișați cubul în poziția în care l-ați plasat inițial.   - Folosind ancora din cloud, afișați cubul în poziția în care l-ați plasat inițial.
-  - **Bonus:** Laboratorul este configurat să accepte o singură ancoră cloud. Modificați astfel încât să puteți adăuga, ​hostui ​și rezolva oricâte ancore cloud.+  - **Bonus:** Laboratorul este configurat să accepte o singură ancoră cloud. Modificați astfel încât să puteți adăuga, ​hosta și rezolva oricâte ancore cloud.
  
  
irva/laboratoarear/03.1728283332.txt.gz · Last modified: 2024/10/07 09:42 by maria_anca.balutoiu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0