Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

irva:laboratoarear:02 [2024/10/01 01:09]
maria_anca.balutoiu created
irva:laboratoarear:02 [2024/10/09 18:31] (current)
maria_anca.balutoiu [Tasks]
Line 15: Line 15:
 Pentru a crea un proiect nou cu suport pentru AR Foundation, urmăriți pașii de [[https://​developers.google.com/​ar/​develop/​unity-arf/​getting-started-ar-foundation|aici]]. AR Foundation vine cu o serie de feature-uri mai puține decât ARCore. Pentru a putea avea acces la toate feature-urile ARCore (cum ar fi ancorele cloud), este necesar să importăm și o serie de extensii pentru AR Foundation. Urmați pașii de [[https://​developers.google.com/​ar/​develop/​unity-arf/​getting-started-extensions|aici]]. Pentru a crea un proiect nou cu suport pentru AR Foundation, urmăriți pașii de [[https://​developers.google.com/​ar/​develop/​unity-arf/​getting-started-ar-foundation|aici]]. AR Foundation vine cu o serie de feature-uri mai puține decât ARCore. Pentru a putea avea acces la toate feature-urile ARCore (cum ar fi ancorele cloud), este necesar să importăm și o serie de extensii pentru AR Foundation. Urmați pașii de [[https://​developers.google.com/​ar/​develop/​unity-arf/​getting-started-extensions|aici]].
  
-<note warning>​AR Foundation 5.0 a înlocuit componenta ​**AR Session Origin** cu **XR Origin**. ARCore ​nu a făcut încă această modficare în interfața oferită ​de ARCore Extensions for AR Foundation; deci, în AR Foundation 5.nu avem încă toate feature-urile ARCoreDe aceea, la laborator folosim **Unity 2021.3.31f1** (care folosește AR Foundation 4.2) în loc de ultima versiune Unity LTS.</​note>​+Din moment ce **ARCore extensions for AR Foundation** instalează automat și **Apple ARKit XR Plugin**, dacă nu aveți și suportul de iOS instalat o să primți eroarea ​de mai jos în consolăCu toate acestea, ​nu este o problemă blocantă și o putem ignora din moment ce nu facem build-uri pentru iOS. 
 + 
 +{{ :irva:error.png?800 |}} 
  
 ===== Structura unui Proiect ARCore/AR Foundation ===== ===== Structura unui Proiect ARCore/AR Foundation =====
Line 26: Line 29:
  
 <note tip> <note tip>
-Componenta ​XROrigin ​transformă obiectele trackable dintr-un "​spațiu al sesiunii"​ al dispozitivului AR (un spațiu nescalat relativ momentului începerii sesiunii AR) în world space-ul Unity. De exemplu, coordonatele (0, 0, 0) din spațiul sesiune se referă la poziția la care a fost creată sesiunea AR și corespunde poziției componentei XR Origin în world space. Acest concept este similar diferenței dintre local space și world space.+Componenta ​XR Origin ​transformă obiectele trackable dintr-un "​spațiu al sesiunii"​ al dispozitivului AR (un spațiu nescalat relativ momentului începerii sesiunii AR) în world space-ul Unity. De exemplu, coordonatele (0, 0, 0) din spațiul sesiune se referă la poziția la care a fost creată sesiunea AR și corespunde poziției componentei XR Origin în world space. Acest concept este similar diferenței dintre local space și world space.
 </​note>​ </​note>​
  
Line 33: Line 36:
 <note tip> <note tip>
 Pentru a vizualiza plane este nevoie să folosim componenta **AR Default Plane**, pe care să o transformăm în prefab. Pentru a vizualiza plane este nevoie să folosim componenta **AR Default Plane**, pe care să o transformăm în prefab.
 +</​note>​
 +
 +  * **AR Point Cloud Manager** crează câte un GameObject pentru fiecare punct caracteristic detectat în mediul înconjurător. Un punct caracteristic este o zonă din lumea reală, în care se fac treceri bruște de culoare (de exemeplu, colțul unei mese).
 +
 +<note tip>
 +Pentru a vizualiza puncte caracteristice este nevoie să folosim componenta **AR Default Point CLoud**, pe care să o transformăm în prefab.
 </​note>​ </​note>​
 ===== Plasarea de Obiecte în Scenă. Ancore ===== ===== Plasarea de Obiecte în Scenă. Ancore =====
Line 82: Line 91:
 <note tip> În acest laborator, vom lucra la o aplicație care măsoară distanțe, folosind camera telefonului mobil. Utilizatorul va putea adăuga puncte apăsând pe ecran. Aplicația va calcula distanța dintre ultimele două puncte adăugate, și o va afișa pe ecran în dreptul celor două puncte. Acest text va rămâne la aceiași poziție în spațiul lume. În același timp, în spațiul camerei se va afișa și distanța totală dintre toate punctele adăugate pe ecran. <note tip> În acest laborator, vom lucra la o aplicație care măsoară distanțe, folosind camera telefonului mobil. Utilizatorul va putea adăuga puncte apăsând pe ecran. Aplicația va calcula distanța dintre ultimele două puncte adăugate, și o va afișa pe ecran în dreptul celor două puncte. Acest text va rămâne la aceiași poziție în spațiul lume. În același timp, în spațiul camerei se va afișa și distanța totală dintre toate punctele adăugate pe ecran.
  
-Vom folosi scena **Measure Distances** din scheletul de laborator. Acesta poate fi descărcat de [[https://​github.com/​Maria-Anca-Balutoiu/IRVA_AR|aici]]. Scriptul necesar pentru rezolvarea laboratorului se află în **Assets->​Scripts**:​ **MeasureDistances.cs**.</​note>​+Vom folosi scena **Measure Distances** din scheletul de laborator. Acesta poate fi descărcat de [[https://​github.com/​UPB-Graphics/IRVA|aici]]. Scriptul necesar pentru rezolvarea laboratorului se află în **Assets->​Scripts**:​ **MeasureDistances.cs**.</​note>​
  
   - Afișați o linie care să lege ultimele două puncte adăugate pe ecran.   - Afișați o linie care să lege ultimele două puncte adăugate pe ecran.
irva/laboratoarear/02.1727734185.txt.gz · Last modified: 2024/10/01 01:09 by maria_anca.balutoiu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0