This is an old revision of the document!
Vuforia Engine este un SDK (Software Development Kit) pentru crearea de aplicații ce integrează realitatea augmentată. Cu ajutorul Vuforia putem adăuga oricărei aplicații funcționalități complexe de computer vision. Astfel, putem dezvolta aplicații care să permită recunoașterea de imagini și obiecte și care să permită interacțiunea cu obiecte din lumea reală. Vuforia oferă suport atât pentru Android, cât și pentru iOS.
Vuforia Engine este disponibil sub forma unui pachet Unity care poate fi importat din meniu: Assets → Import Package → Custom Package…. Pachetul poate fi descărcat de aici.
Vuforia Engine poate fi vizibil din meniul GameObject. Dacă în acest meniu nu este vizibil Vuforia Engine, înseamnă că Vuforia nu s-a adăugat în Unity. Primul pas pentru a construi o aplicație folosind Vuforia este să adăugăm un obiect ARCamera. Acesta este un GameObject specific Unity, care simulează o cameră. Aceasta conține VuforiaBehaviour, necesar pentru a adăuga suport pentru aplicațiile AR.
Pentru a putea dezvolta aplicații folosind Vuforia Engine, avem nevoie de o licență. Orice licență poate fi folosită într-o singură aplicație. Deci va trebui să creăm o licență unică pentru fiecare aplicație care folosește Vuforia Engine.
Image Targets sunt imagini care pot fi detectate și urmărite de Vuforia. Vuforia detectează o astfel de imagine comparând feature-uri din conținutul unei imagi obținute de la cameră cu o imagine deja cunoscută dintr-o bază de date. Odată ce imagea target este detectată, Vuforia va urmări imaginea și va afișa conținut augmentat peste imagine.
După activarea Vuforia Engine în Unity, putem adăuga feature-uri specifice Vuforia în proiect. Pentru început, o să importăm Vuforia Core Samples din Unity Asset Store. Astfel, vom avea un punct de start pentru a crea un prim proiect folosind Vuforia. În continuare, vom prezenta pașii pentru a crea o scenă de bază AR în Vuforia:
Acum putem adăuga obiecte pe care dorim să le augmentăm. Putem face acest lucru, adăugând un obiect 3D drept copil obiectului de tip Target Image. Automat vor fi făcute setările necesare pentru AR (DefaultObserverEventHandler.cs).
O altă funcționalitate Vuforia este aceea de a detecta și de a citi o serie de tipuri de coduri de bare și coduri QR. Astfel, folosind Vuforia putem identifica și citi coduri de bare 1D și 2D, folosind algoritmi de computer vision. La un moment de timp, putem detecta cel puțin un cod de bare.
Codurile de bare unidimensionale sunt utilizate frecvent pentru a reprezenta informații care nu necesită o capacitate mare de stocare, cum ar fi codurile de identificare ale produselor sau serial numbers. Printre formatele acceptate de Vuforia se numără:
Codurile bidimensionale stochează cantități mai mari de date și pot fi utilizate pentru a stoca informații mai complexe, cum ar fi adrese URL sau instrucțiuni de expediere, oferind în același timp capabilități mai bune de corectare a erorilor. Vuforia acceptă următoarele tipuri de coduri 2D:
Barcode Behaviour With this component, you set the parameter to Detect Multiple Barcodes.
The Barcode Behaviour component also defines which barcode types to detect and track. Note that the Barcode transform will appear to have 3D coordinates, but it is being provided on the video background plane with no relative depth. As a result, it is only possible to align 2D content such as a box outline to the barcode and it is not possible to align 3D content to the Barcode GameObject. To add content in the world space, use VuMarks instead, or a combination of Barcode, Ground Plane, Area Targets, or Instant Image Targets.
using UnityEngine; using Vuforia; public class BarcodeReader : MonoBehaviour { BarcodeBehaviour mBarcodeBehaviour; void Start() { mBarcodeBehaviour = GetComponent<BarcodeBehaviour>(); } void Update() { if (mBarcodeBehaviour != null && mBarcodeBehaviour.InstanceData != null) { Debug.Log(mBarcodeBehaviour.InstanceData.Text); } } }