This shows you the differences between two versions of the page.
irva:laboratoarear:01 [2025/09/27 10:30] maria_anca.balutoiu [Înainte de a începe laboratorul...] |
irva:laboratoarear:01 [2025/09/29 23:19] (current) maria_anca.balutoiu [Tasks] |
||
---|---|---|---|
Line 1: | Line 1: | ||
===== Laborator AR 01. Introducere AR Foundation ===== | ===== Laborator AR 01. Introducere AR Foundation ===== | ||
- | ===== Înainte de a începe laboratorul... ===== | + | ==== Înainte de a începe laboratorul... ==== |
<note important> | <note important> | ||
Line 11: | Line 11: | ||
Link către [[https://github.com/UPB-Graphics/IRVA|GitHub repo]]. | Link către [[https://github.com/UPB-Graphics/IRVA|GitHub repo]]. | ||
- | ===== ARCore. AR Foundation ===== | + | ==== ARCore. AR Foundation ==== |
ARCore este un SDK de realitate augmentată dezvoltat de Google. Este o tehnologie relativ recent apărută pe piață, fiind pentru prima dată publicată pe 1 martie 2018. ARCore este folosit pentru a crea aplicații de realitate augmentată atât pentru Android, cât și pentru iOS. Are suport pentru multiple platforme de development pentru telefon, precum Unity, Unreal, Android Studio, Xcode. | ARCore este un SDK de realitate augmentată dezvoltat de Google. Este o tehnologie relativ recent apărută pe piață, fiind pentru prima dată publicată pe 1 martie 2018. ARCore este folosit pentru a crea aplicații de realitate augmentată atât pentru Android, cât și pentru iOS. Are suport pentru multiple platforme de development pentru telefon, precum Unity, Unreal, Android Studio, Xcode. | ||
Line 23: | Line 23: | ||
AR Foundation este un API pentru multiple platforme din Unity. AR Foundation **NU** implementează niciun feature AR. Pentru a putea folosi AR Foundation, este nevoie să importăm în proiect și pachetele necesare pentru platforma pentru care dezvoltăm aplicația (ARKit pentru iOS, ARCore pentru Android). | AR Foundation este un API pentru multiple platforme din Unity. AR Foundation **NU** implementează niciun feature AR. Pentru a putea folosi AR Foundation, este nevoie să importăm în proiect și pachetele necesare pentru platforma pentru care dezvoltăm aplicația (ARKit pentru iOS, ARCore pentru Android). | ||
- | ===== Setup ARCore. Set up AR Foundation ===== | + | ==== Setup ARCore. Set up AR Foundation ==== |
- | ==== Requirements ==== | + | === Requirements === |
Pentru **Android** pachetul AR Foundation necesită următoarele (pentru iOS găsiți [[https://developers.google.com/ar/develop/unity-arf/getting-started-ar-foundation#requirements|aici]] informațiile necesare): | Pentru **Android** pachetul AR Foundation necesită următoarele (pentru iOS găsiți [[https://developers.google.com/ar/develop/unity-arf/getting-started-ar-foundation#requirements|aici]] informațiile necesare): | ||
Line 34: | Line 34: | ||
* Unity 2019.4.3f1 sau o versiune mai recentă, cu Android Build Support | * Unity 2019.4.3f1 sau o versiune mai recentă, cu Android Build Support | ||
- | ==== Instalare AR Foundation ==== | + | === Instalare AR Foundation === |
* Creați un proiect nou Unity 3D. | * Creați un proiect nou Unity 3D. | ||
* **Window -> Package Management -> Package Manager**. | * **Window -> Package Management -> Package Manager**. | ||
Line 52: | Line 52: | ||
Pentru **iOS** găsiți [[https://developers.google.com/ar/develop/unity-arf/getting-started-ar-foundation#install_and_enable_platform-specific_plugin_packages|aici]] informațiile necesare. | Pentru **iOS** găsiți [[https://developers.google.com/ar/develop/unity-arf/getting-started-ar-foundation#install_and_enable_platform-specific_plugin_packages|aici]] informațiile necesare. | ||
- | ==== Configurarea unei sesiuni AR și adăugarea componentelor AR Foundation în scenă ==== | + | === Configurarea unei sesiuni AR și adăugarea componentelor AR Foundation în scenă === |
O scenă are nevoie de o sesiune AR pentru a activa procesele AR, precum urmărirea mișcării, înțelegerea mediului și estimarea iluminării. Astfel, sunt necesari următorii pași: | O scenă are nevoie de o sesiune AR pentru a activa procesele AR, precum urmărirea mișcării, înțelegerea mediului și estimarea iluminării. Astfel, sunt necesari următorii pași: | ||
* Ștergeți **Main Camera** din **Hierarchy**. | * Ștergeți **Main Camera** din **Hierarchy**. | ||
Line 65: | Line 65: | ||
</note> | </note> | ||
- | ==== Instalarea și configurarea extensiilor ARCore ==== | + | === Instalarea și configurarea extensiilor ARCore === |
Pachetul opțional **ARCore Extensions pentru AR Foundation** adaugă funcționalități suplimentare la pachetul AR Foundation din Unity, permițând utilizarea unor caracteristici precum Cloud Anchors, filtre de configurare a camerei și înregistrare și redare în aplicația ta. Pașii necesari pentru instalarea **ARCore Extensions pentru AR Foundation**: | Pachetul opțional **ARCore Extensions pentru AR Foundation** adaugă funcționalități suplimentare la pachetul AR Foundation din Unity, permițând utilizarea unor caracteristici precum Cloud Anchors, filtre de configurare a camerei și înregistrare și redare în aplicația ta. Pașii necesari pentru instalarea **ARCore Extensions pentru AR Foundation**: | ||
* **Window -> Package Management -> Package Manager**. | * **Window -> Package Management -> Package Manager**. | ||
Line 95: | Line 95: | ||
</note> | </note> | ||
- | ===== Structura unui Proiect ARCore/AR Foundation ===== | + | ==== Structura unui Proiect ARCore/AR Foundation ==== |
Orice proiect AR Foundation, are o serie de componente de bază. Fără aceste componente, proiectul nu este funcțional. Acestea sunt: | Orice proiect AR Foundation, are o serie de componente de bază. Fără aceste componente, proiectul nu este funcțional. Acestea sunt: | ||
* **AR Session** controlează ciclul de viață al aplicației AR | * **AR Session** controlează ciclul de viață al aplicației AR | ||
Line 119: | Line 119: | ||
</note> | </note> | ||
- | ===== Build the App ===== | + | ==== Build the App ==== |
Pentru a putea rula aplicația de pe telefon, trebuie să facem un build specific pentru telefon. Urmați pașii de [[https://docs.unity3d.com/Manual/PlatformSpecific.html|aici]]. Pe scurt, pentru Android: | Pentru a putea rula aplicația de pe telefon, trebuie să facem un build specific pentru telefon. Urmați pașii de [[https://docs.unity3d.com/Manual/PlatformSpecific.html|aici]]. Pe scurt, pentru Android: | ||
- Activați **Developer Mode** și **USB Debugging** pe telefon. | - Activați **Developer Mode** și **USB Debugging** pe telefon. | ||
Line 132: | Line 132: | ||
- Înapoi în **Build Settings**, click **Build and Run** (telefonul conectat prin USB la calculator). | - Înapoi în **Build Settings**, click **Build and Run** (telefonul conectat prin USB la calculator). | ||
- | ==== Unity build profiles ==== | + | === Unity build profiles === |
Începând cu Unity 6, modalitatea de lucru cu build-urile si scenele de inclus în build a suferit mici modificări. Noile funcționalități se regăsesc în **File -> Build Profiles**. | Începând cu Unity 6, modalitatea de lucru cu build-urile si scenele de inclus în build a suferit mici modificări. Noile funcționalități se regăsesc în **File -> Build Profiles**. | ||
Line 148: | Line 148: | ||
- | ===== Tasks ===== | + | ==== Tasks ==== |
- | <note tip>Scheletul de cod pentru laborator poate fi descărcat de [[https://github.com/UPB-Graphics/IRVA | aici]].</note> | + | <note tip>Vom folosi scena **L1_ARFoundationIntro** din scheletul de laborator. Acesta poate fi descărcat de [[https://github.com/UPB-Graphics/IRVA|aici]].</note> |
- | <note important>Importați ultima versiune a pachetului ''IRVA_L1_AR'' care se găsește în folder-ul **UnityPackages** din folderul root al proiectului.</note> | + | - Deschideți scena **L1 AR Foundation Intro** din scheletul de cod. |
- | + | ||
- | - Deschideți scena **Intro** din scheletul de cod. | + | |
- Configurați scena astfel încât să adăugați suport pentru AR Foundation. | - Configurați scena astfel încât să adăugați suport pentru AR Foundation. | ||
- Configurați scena astfel încât să adăugați suport pentru extensiile ARCore. | - Configurați scena astfel încât să adăugați suport pentru extensiile ARCore. |