This shows you the differences between two versions of the page.
|
irva:laboratoarear:01 [2025/09/27 09:41] maria_anca.balutoiu [Tasks] |
irva:laboratoarear:01 [2025/09/29 23:19] (current) maria_anca.balutoiu [Tasks] |
||
|---|---|---|---|
| Line 11: | Line 11: | ||
| Link către [[https://github.com/UPB-Graphics/IRVA|GitHub repo]]. | Link către [[https://github.com/UPB-Graphics/IRVA|GitHub repo]]. | ||
| - | ===== ARCore. AR Foundation ===== | + | ==== ARCore. AR Foundation ==== |
| ARCore este un SDK de realitate augmentată dezvoltat de Google. Este o tehnologie relativ recent apărută pe piață, fiind pentru prima dată publicată pe 1 martie 2018. ARCore este folosit pentru a crea aplicații de realitate augmentată atât pentru Android, cât și pentru iOS. Are suport pentru multiple platforme de development pentru telefon, precum Unity, Unreal, Android Studio, Xcode. | ARCore este un SDK de realitate augmentată dezvoltat de Google. Este o tehnologie relativ recent apărută pe piață, fiind pentru prima dată publicată pe 1 martie 2018. ARCore este folosit pentru a crea aplicații de realitate augmentată atât pentru Android, cât și pentru iOS. Are suport pentru multiple platforme de development pentru telefon, precum Unity, Unreal, Android Studio, Xcode. | ||
| Line 23: | Line 23: | ||
| AR Foundation este un API pentru multiple platforme din Unity. AR Foundation **NU** implementează niciun feature AR. Pentru a putea folosi AR Foundation, este nevoie să importăm în proiect și pachetele necesare pentru platforma pentru care dezvoltăm aplicația (ARKit pentru iOS, ARCore pentru Android). | AR Foundation este un API pentru multiple platforme din Unity. AR Foundation **NU** implementează niciun feature AR. Pentru a putea folosi AR Foundation, este nevoie să importăm în proiect și pachetele necesare pentru platforma pentru care dezvoltăm aplicația (ARKit pentru iOS, ARCore pentru Android). | ||
| - | ===== Setup ARCore. Set up AR Foundation ===== | + | ==== Setup ARCore. Set up AR Foundation ==== |
| - | ==== Requirements ==== | + | === Requirements === |
| Pentru **Android** pachetul AR Foundation necesită următoarele (pentru iOS găsiți [[https://developers.google.com/ar/develop/unity-arf/getting-started-ar-foundation#requirements|aici]] informațiile necesare): | Pentru **Android** pachetul AR Foundation necesită următoarele (pentru iOS găsiți [[https://developers.google.com/ar/develop/unity-arf/getting-started-ar-foundation#requirements|aici]] informațiile necesare): | ||
| Line 34: | Line 34: | ||
| * Unity 2019.4.3f1 sau o versiune mai recentă, cu Android Build Support | * Unity 2019.4.3f1 sau o versiune mai recentă, cu Android Build Support | ||
| - | ==== Instalare AR Foundation ==== | + | === Instalare AR Foundation === |
| * Creați un proiect nou Unity 3D. | * Creați un proiect nou Unity 3D. | ||
| * **Window -> Package Management -> Package Manager**. | * **Window -> Package Management -> Package Manager**. | ||
| Line 52: | Line 52: | ||
| Pentru **iOS** găsiți [[https://developers.google.com/ar/develop/unity-arf/getting-started-ar-foundation#install_and_enable_platform-specific_plugin_packages|aici]] informațiile necesare. | Pentru **iOS** găsiți [[https://developers.google.com/ar/develop/unity-arf/getting-started-ar-foundation#install_and_enable_platform-specific_plugin_packages|aici]] informațiile necesare. | ||
| - | ==== Configurarea unei sesiuni AR și adăugarea componentelor AR Foundation în scenă ==== | + | === Configurarea unei sesiuni AR și adăugarea componentelor AR Foundation în scenă === |
| O scenă are nevoie de o sesiune AR pentru a activa procesele AR, precum urmărirea mișcării, înțelegerea mediului și estimarea iluminării. Astfel, sunt necesari următorii pași: | O scenă are nevoie de o sesiune AR pentru a activa procesele AR, precum urmărirea mișcării, înțelegerea mediului și estimarea iluminării. Astfel, sunt necesari următorii pași: | ||
| * Ștergeți **Main Camera** din **Hierarchy**. | * Ștergeți **Main Camera** din **Hierarchy**. | ||
| Line 58: | Line 58: | ||
| * Adăugați ** XR Origin** în **Hierarchy**. | * Adăugați ** XR Origin** în **Hierarchy**. | ||
| - | ==== Instalarea și configurarea extensiilor ARCore ==== | + | <note warning>În acest moment, dacă am dori să facem build, începând cu **Unity 6**, pe ecranul telefonului am vedea doar un fundal galben, fără să vedem ce captează camera telefonului. Dacă întâmpinați această problemă, urmați pașii: |
| + | - **Settings -> Mobile_Renderer**. | ||
| + | - Adăugați "AR Background Renderer Feature". | ||
| + | |||
| + | {{:irva:laboratoarear:unity6_ar_fix.jpeg?600|}} | ||
| + | </note> | ||
| + | |||
| + | === Instalarea și configurarea extensiilor ARCore === | ||
| Pachetul opțional **ARCore Extensions pentru AR Foundation** adaugă funcționalități suplimentare la pachetul AR Foundation din Unity, permițând utilizarea unor caracteristici precum Cloud Anchors, filtre de configurare a camerei și înregistrare și redare în aplicația ta. Pașii necesari pentru instalarea **ARCore Extensions pentru AR Foundation**: | Pachetul opțional **ARCore Extensions pentru AR Foundation** adaugă funcționalități suplimentare la pachetul AR Foundation din Unity, permițând utilizarea unor caracteristici precum Cloud Anchors, filtre de configurare a camerei și înregistrare și redare în aplicația ta. Pașii necesari pentru instalarea **ARCore Extensions pentru AR Foundation**: | ||
| * **Window -> Package Management -> Package Manager**. | * **Window -> Package Management -> Package Manager**. | ||
| Line 88: | Line 95: | ||
| </note> | </note> | ||
| - | ===== Structura unui Proiect ARCore/AR Foundation ===== | + | ==== Structura unui Proiect ARCore/AR Foundation ==== |
| Orice proiect AR Foundation, are o serie de componente de bază. Fără aceste componente, proiectul nu este funcțional. Acestea sunt: | Orice proiect AR Foundation, are o serie de componente de bază. Fără aceste componente, proiectul nu este funcțional. Acestea sunt: | ||
| * **AR Session** controlează ciclul de viață al aplicației AR | * **AR Session** controlează ciclul de viață al aplicației AR | ||
| Line 112: | Line 119: | ||
| </note> | </note> | ||
| - | ===== Build the App ===== | + | ==== Build the App ==== |
| Pentru a putea rula aplicația de pe telefon, trebuie să facem un build specific pentru telefon. Urmați pașii de [[https://docs.unity3d.com/Manual/PlatformSpecific.html|aici]]. Pe scurt, pentru Android: | Pentru a putea rula aplicația de pe telefon, trebuie să facem un build specific pentru telefon. Urmați pașii de [[https://docs.unity3d.com/Manual/PlatformSpecific.html|aici]]. Pe scurt, pentru Android: | ||
| - Activați **Developer Mode** și **USB Debugging** pe telefon. | - Activați **Developer Mode** și **USB Debugging** pe telefon. | ||
| Line 125: | Line 132: | ||
| - Înapoi în **Build Settings**, click **Build and Run** (telefonul conectat prin USB la calculator). | - Înapoi în **Build Settings**, click **Build and Run** (telefonul conectat prin USB la calculator). | ||
| - | ==== Unity build profiles ==== | + | === Unity build profiles === |
| Începând cu Unity 6, modalitatea de lucru cu build-urile si scenele de inclus în build a suferit mici modificări. Noile funcționalități se regăsesc în **File -> Build Profiles**. | Începând cu Unity 6, modalitatea de lucru cu build-urile si scenele de inclus în build a suferit mici modificări. Noile funcționalități se regăsesc în **File -> Build Profiles**. | ||
| Line 141: | Line 148: | ||
| - | ===== Tasks ===== | + | ==== Tasks ==== |
| - | <note tip>Scheletul de cod pentru laborator poate fi descărcat de [[https://github.com/UPB-Graphics/IRVA | aici]].</note> | + | <note tip>Vom folosi scena **L1_ARFoundationIntro** din scheletul de laborator. Acesta poate fi descărcat de [[https://github.com/UPB-Graphics/IRVA|aici]].</note> |
| - | + | ||
| - | <note important>Importați ultima versiune a pachetului ''IRVA_L1_AR'' care se găsește în folder-ul **UnityPackages** din folderul root al proiectului.</note> | + | |
| - | - Deschideți scena **Intro** din scheletul de cod. | + | - Deschideți scena **L1 AR Foundation Intro** din scheletul de cod. |
| - Configurați scena astfel încât să adăugați suport pentru AR Foundation. | - Configurați scena astfel încât să adăugați suport pentru AR Foundation. | ||
| - Configurați scena astfel încât să adăugați suport pentru extensiile ARCore. | - Configurați scena astfel încât să adăugați suport pentru extensiile ARCore. | ||