This shows you the differences between two versions of the page.
|
irva:laboratoare:resurse:introvr [2024/10/06 22:05] andrei.lapusteanu Created first version |
irva:laboratoare:resurse:introvr [2025/10/14 19:38] (current) andrei.lapusteanu |
||
|---|---|---|---|
| Line 11: | Line 11: | ||
| Experimentarea unui mediu VR necesită echipamente speciale, întrucât un atribut intrinsec al acestei experiențe îl reprezintă percepția spațialității mediului virtual. Astfel, survine întrebarea: | Experimentarea unui mediu VR necesită echipamente speciale, întrucât un atribut intrinsec al acestei experiențe îl reprezintă percepția spațialității mediului virtual. Astfel, survine întrebarea: | ||
| - | <note tip>Cu ce se deosebește un spațiu în realitatea virtuală față de alte medii simulate 3D (de exemplu, un monitor standard de calculator)? 🤔</note> | + | <note tip>Cu ce se deosebește un spațiu în realitatea virtuală față de alte medii simulate 3D (de exemplu, față de un mediu 3D redat pe un monitor standard de calculator)? 🤔</note> |
| Pentru a putea considera o experiență de redare ca fiind compatibilă termenului de realitate virtuală, aceasta poate fi analizată în funcție de câteva concept cheie, precum: | Pentru a putea considera o experiență de redare ca fiind compatibilă termenului de realitate virtuală, aceasta poate fi analizată în funcție de câteva concept cheie, precum: | ||
| Line 38: | Line 38: | ||
| * **Controller-e și feedback haptic** – Acestea reprezintă unul dintre mecanismele principale care facilitează interacțiunile cu mediul virtual. | * **Controller-e și feedback haptic** – Acestea reprezintă unul dintre mecanismele principale care facilitează interacțiunile cu mediul virtual. | ||
| * **Câmp vizual (FOV – Field of View) larg** – Un FOV larg este necesar pentru a acoperi cât mai mult din câmpul vizual al utilizatorului, oferind o experiență convingătoare. | * **Câmp vizual (FOV – Field of View) larg** – Un FOV larg este necesar pentru a acoperi cât mai mult din câmpul vizual al utilizatorului, oferind o experiență convingătoare. | ||
| - | * **Rată de reîmprospătare (refresh rate) ridicat** – Experiențele VR necesită un refresh rate ridicat, deoarece redarea stereoscopică și urmărirea mișcării capului pot crea disconfort la framerate-uri scăzute. Se recomandă un refresh rate minim de 60Hz; alte valori uzuale sunt 72Hz, 90Hz și 120Hz. | + | * **Rată de reîmprospătare (refresh rate) ridicată** – Experiențele VR necesită un refresh rate ridicat, deoarece redarea stereoscopică și urmărirea mișcării capului pot crea disconfort la framerate-uri scăzute. Se recomandă un refresh rate minim de 60Hz; alte valori uzuale sunt 72Hz, 90Hz și 120Hz. |
| * **Rezoluție ridicată** – O rezoluție înaltă crește fidelitatea imaginii redate | * **Rezoluție ridicată** – O rezoluție înaltă crește fidelitatea imaginii redate | ||
| Line 51: | Line 51: | ||
| {{ :irva:laboratoare:resurse:irva_2024_vr_introinvr_7.jpg?450 |}} | {{ :irva:laboratoare:resurse:irva_2024_vr_introinvr_7.jpg?450 |}} | ||
| - | {{ :irva:laboratoare:resurse:irva_2024_vr_introinvr_9.png?450 |}} | + | {{ :irva:laboratoarevr:irva_2024_vr_l4_metadevices.png?600 |}} |
| - | + | ||