This shows you the differences between two versions of the page.
irva:laboratoare:resurse:introvr [2024/10/15 02:17] andrei.lapusteanu Updated images |
irva:laboratoare:resurse:introvr [2025/10/14 19:38] (current) andrei.lapusteanu |
||
---|---|---|---|
Line 38: | Line 38: | ||
* **Controller-e și feedback haptic** – Acestea reprezintă unul dintre mecanismele principale care facilitează interacțiunile cu mediul virtual. | * **Controller-e și feedback haptic** – Acestea reprezintă unul dintre mecanismele principale care facilitează interacțiunile cu mediul virtual. | ||
* **Câmp vizual (FOV – Field of View) larg** – Un FOV larg este necesar pentru a acoperi cât mai mult din câmpul vizual al utilizatorului, oferind o experiență convingătoare. | * **Câmp vizual (FOV – Field of View) larg** – Un FOV larg este necesar pentru a acoperi cât mai mult din câmpul vizual al utilizatorului, oferind o experiență convingătoare. | ||
- | * **Rată de reîmprospătare (refresh rate) ridicat** – Experiențele VR necesită un refresh rate ridicat, deoarece redarea stereoscopică și urmărirea mișcării capului pot crea disconfort la framerate-uri scăzute. Se recomandă un refresh rate minim de 60Hz; alte valori uzuale sunt 72Hz, 90Hz și 120Hz. | + | * **Rată de reîmprospătare (refresh rate) ridicată** – Experiențele VR necesită un refresh rate ridicat, deoarece redarea stereoscopică și urmărirea mișcării capului pot crea disconfort la framerate-uri scăzute. Se recomandă un refresh rate minim de 60Hz; alte valori uzuale sunt 72Hz, 90Hz și 120Hz. |
* **Rezoluție ridicată** – O rezoluție înaltă crește fidelitatea imaginii redate | * **Rezoluție ridicată** – O rezoluție înaltă crește fidelitatea imaginii redate | ||