This is an old revision of the document!


Laboratorul ​08. Meta Quest | Overview & Setup ​

Introducere

Dispozitivele dezvoltate de către Meta (în trecut, cunoscute ca si Oculus) sunt soluții `all-in-one` ce permit dezvoltarea aplicațiilor de realitate virtuală și oferă suport pentru cele mai recente funcționalități din acest domeniu, precum hand tracking, realitate mixtă (MR), audio spațializat, eye și body tracking.

Dispozitive

În mod curent, în seria Quest, regăsim 3 astfel de dispozitive ce oferă suport activ pentru dezvoltarea aplicațiilor VR, anume:

  • Meta Quest 2 (pe care le veți folosi și voi) reprezintă încă o alegere bună pentru dezvoltarea (și consumul de content) VR
  • Meta Quest 3 vine cu o serie de îmbunătățiri față de Meta Quest 2 precum o rezoluție mai bună, o nouă generație de chipset (SD XR2 Gen1 vs Gen2) și suport sporit pentru realitate mixtă
  • Meta Quest Pro are un display panel mai bun, un upgrade de memorie RAM, dar avantajele principale sunt reprezentate de suport pentru face si eye tracking, precum și un design mai ergonomic. În plus, Meta Quest 3 și Meta Quest Pro vin cu controller-e ce au suport pentru feedback haptic mai avansat

O comparație mai detaliată o puteți studia aici.

Integrări

Pentru dezvoltarea aplicațiilor de VR, există suport pentru OpenXR (aplicații native), sau SDK-uri ce oferă integrare cu game engine-urile standard, precum Unity și Unreal Engine.

Vom lucra folosind integrarea din Unity. Cel mai probabil puteți lucra pe oricare platformă, în următoarele link-uri aveți informații despre integrările folosind OpenXR sau Unreal Engine.

Tehnologii disponibile

Integrarea SDK-ului (sau SDK-urilor, există multiple metode de a le folosi – vom vorbi mai jos de asta) vine cu suport pentru diverse feature-uri pe care le putem utiliza, în funcție de necesitățile aplicației pe care dorim s-o dezvoltăm:

  • Meta XR Code SDK: Funcționalități esențiale precum headset tracking, hand tracking, passthrough, ancore spațiale, etc.
  • Interaction SDK: Funcționalități de interacțiune cu controller-ele sau mâinile, precum ray, poke, grab, etc.
  • Meta XR Audio SDK: Suport pentru sunet spațializat
  • Voice SDK
  • Platform SDK: Aspecte `sociale` / networking pentru aplicații: Matchmaking, In-App Purchasing (IAP), Cloud Storage, etc.
  • Meta XR Simulator

Setup mediu de dezvoltare

În imaginea de mai jos puteți studia un flow generalizat al dezvoltării aplicațiilor de VR folosind dispozitivele celor de la Meta.

Cerințe pentru setup

  • Minim Unity 2021.3.26f1 cu modulul pentru Android instalat
  • Dispozitiv Meta Quest 2 (se poate folosi și Meta Quest 3 sau Meta Quest Pro)
  • Proiect Unity, link repo
    • Acesta are deja SDK-urile necesare integrate și configurate pentru voi 😁
  • Oculus desktop app (download)
  • Meta Quest Developer Hub (opțional, download)

Meta Quest Developer Hub (MQDH)

Aplicația vă oferă setări adiționale pentru un dispozitiv Quest conectat la calculator. Folosind MQDH puteți să:

  • Vizualizați log-uri ale dispozitivului pentru a face debugging
  • Screen cast, screen recording
  • Instalare/deploy aplicații pe cască

Această secțiune este dedicată învățării workflow-ului de testare al unei aplicații direct în Unity Editor, fără a fi necesară realizarea unui build

  • ⚠️SDK-urile de interes pentru dezvoltare au fost deja integrate în proiectul suport, vă vom prezenta foarte pe scurt modalitatea de setup + câteva detalii
  • Veți învăța să folosiți Oculus Link pentru testare în editor

Setup SDK | Meta XR All-in-One SDK (UPM)

Pașii prezentați în acest subcapitol nu sunt necesari dacă folosiți proiectul suport din repo.

Până în Octombrie 2023, pachetul oficial, care se putea descărca de pe Unity Asset Store era Oculus Integration SDK. Atenție, acesta a fost deprecated începând cu versiunea 57. Nu o să-l folosim pe acesta, dar pentru suport legacy acesta se poate încă descărca de pe Asset Store de aici.

Începând cu versiunea 59, pachetul de integrare se folosește de UPM (Unity Package Manager), oferind astfel o modalitate mai ușoară de integrare, realizarea rapidă a upgrade-urilor, iar probabil cel mai important, un management ușor în alegerea pachetelor esențiale de folosit (Core, Integration, Audio, etc.).

Link către Meta docs pentru download SDK, iar pentru cei curioși, link către announcement-ul oficial UPM precum și detalii legate de import-ul pachetelor și modalități de update a acestora.

  • Pentru setup SDK într-un proiect Unity, accesați link-ul de download de mai sus, iar de pe Asset Store puteți alege să importați pachetul. Pachetul instalat îl veți găsi apoi în Package Manger în Unity (Window → Package Manager, iar din noua fereastră, din stânga sus, nu uitați să setați filtrul necesar)
  • Pentru a realiza un build pe dispozitiv va trebui să schimbați target platform-ul pe Android
  • Un tool util în puteți găsi în editor (Oculus → Tools → Project Setup Tool), care vă oferă indicații legate de setările optime pentru build

Pașii detaliați ai setup-ului complet într-un proiect nou îi puteți studia External Link

irva/laboratoare/08.1702333368.txt.gz · Last modified: 2023/12/12 00:22 by andrei.lapusteanu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0