This shows you the differences between two versions of the page.
irva:laboratoare:08 [2023/12/12 11:05] andrei.lapusteanu [Dispozitive] |
irva:laboratoare:08 [2024/01/08 23:11] (current) andrei.lapusteanu |
||
---|---|---|---|
Line 1: | Line 1: | ||
===== Laboratorul 08. Meta Quest | Overview & Setup ===== | ===== Laboratorul 08. Meta Quest | Overview & Setup ===== | ||
+ | |||
+ | ====⚠️ Update-uri / Fixes ⚠️==== | ||
+ | [[https://github.com/Andrei-Lapusteanu/IRVA_VR/tree/master|Repo-ul]] a fost updatat pentru a rezolva probleme ce țineau de testarea Quest Link-ului în editor și (unele) erori de Gradle. | ||
+ | |||
+ | === Erori build Gradle === | ||
+ | |||
+ | S-ar putea ca setarea **Project Settings -> Player -> Other Settings -> Target API Level**, care în mod implicit este pe **Automatic (highest installed)**, să nu fie suficientă, așadar recomandăm să testați API Level-uri 31+. | ||
+ | |||
+ | === Problemă pornire SteamVR cu Quest Link | Loading screen stuck pe aplicația instalată pe cască === | ||
+ | |||
+ | Până în prezent, în proiectul suport au fost integrate diverse SDK-uri, precum Cardboard XR, SteamVR și Meta XR. Fiecare dintre acestea rulează pe un anumit target (Windows, Android, etc.), și necesită configurarea corectă a unui **XR Plug-in provider**. | ||
+ | |||
+ | Un **XR plug-in provider** este o componentă software ce permite interfațarea dintre Unity și hardware-ul VR -- așadar, fiecare headset comunică printr-un provider diferit. Acest provider se poate configura în **Project Settings -> XR Plug-in Management -> Plug-in Providers**. | ||
+ | |||
+ | Așadar, în funcție de headset-ul target, trebuie să setați provider-ul corect -- acest proces a fost automatizat în proiect prin implementarea script-ului ''XRPluginProviderController'', care setează provider-ul corect în funcție de un VR target atât în testarea în editor cât și la realizarea unui build. | ||
+ | |||
+ | == "Ce trebuie eu să fac?" == | ||
+ | |||
+ | În fiecare scenă VR pe care doriți s-o testați: | ||
+ | |||
+ | * Includeți oriunde în ierarhia scenei la care lucrați prefab-ul **Assets -> Project Setup -> CustomXRPluginProvider -> Prefabs -> [XRPluginProviderController]** | ||
+ | * Setați din inspector de pe script-ul atașat target-ul VR corespunzător | ||
+ | |||
+ | {{ :irva:laboratoare:image_2024-01-08_230109515.png?300 |}} | ||
==== Introducere ==== | ==== Introducere ==== | ||
Line 84: | Line 108: | ||
<note important>Pașii prezentați în acest subcapitol nu sunt necesari dacă folosiți [[https://github.com/Andrei-Lapusteanu/IRVA_VR|proiectul suport din repo]].</note> | <note important>Pașii prezentați în acest subcapitol nu sunt necesari dacă folosiți [[https://github.com/Andrei-Lapusteanu/IRVA_VR|proiectul suport din repo]].</note> | ||
- | * Pentru a accelera testarea în acest setup initial, în proiect a fost integrat pachet-ul de samples ([[https://assetstore.unity.com/packages/tools/integration/meta-xr-interaction-sdk-ovr-samples-268521|download]]). Într-un proiect nou, după instalarea pachetului, din **Package Manager** puteți importa câteva scene demo. | + | * Pentru a accelera testarea în acest setup inițial, în proiect a fost integrat pachet-ul de samples ([[https://assetstore.unity.com/packages/tools/integration/meta-xr-interaction-sdk-ovr-samples-268521|download]]). Într-un proiect nou, după instalarea pachetului, din **Package Manager** puteți importa câteva scene demo. |
* Aceste scene demo prezintă în mod detaliat diverse feature-uri posibile cu aceste headset-uri. Sunt un punct bun de plecare dacă doriți să integrați aceste funcționalități în alte proiecte ale voastre. | * Aceste scene demo prezintă în mod detaliat diverse feature-uri posibile cu aceste headset-uri. Sunt un punct bun de plecare dacă doriți să integrați aceste funcționalități în alte proiecte ale voastre. | ||