Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

irva:laboratoare:08 [2023/12/12 11:03]
andrei.lapusteanu [Introducere]
irva:laboratoare:08 [2024/01/08 23:11] (current)
andrei.lapusteanu
Line 1: Line 1:
 ===== Laboratorul ​08. Meta Quest | Overview & Setup ​===== ​ ===== Laboratorul ​08. Meta Quest | Overview & Setup ​===== ​
 +
 +====⚠️ Update-uri / Fixes ⚠️====
 +[[https://​github.com/​Andrei-Lapusteanu/​IRVA_VR/​tree/​master|Repo-ul]] ​ a fost updatat pentru a rezolva probleme ce țineau de testarea Quest Link-ului în editor și (unele) erori de Gradle.
 +
 +=== Erori build Gradle ===
 +
 +S-ar putea ca setarea **Project Settings -> Player -> Other Settings -> Target API Level**, care în mod implicit este pe **Automatic (highest installed)**,​ să nu fie suficientă,​ așadar recomandăm să testați API Level-uri 31+.
 +
 +=== Problemă pornire SteamVR cu Quest Link | Loading screen stuck pe aplicația instalată pe cască ===
 +
 +Până în prezent, în proiectul suport au fost integrate diverse SDK-uri, precum Cardboard XR, SteamVR și Meta XR. Fiecare dintre acestea rulează pe un anumit target (Windows, Android, etc.), și necesită configurarea corectă a unui **XR Plug-in provider**.
 +
 +Un **XR plug-in provider** este o componentă software ce permite interfațarea dintre Unity și hardware-ul VR -- așadar, fiecare headset comunică printr-un provider diferit. Acest provider se poate configura în **Project Settings -> XR Plug-in Management -> Plug-in Providers**.
 +
 +Așadar, în funcție de headset-ul target, trebuie să setați provider-ul corect -- acest proces a fost automatizat în proiect prin implementarea script-ului ''​XRPluginProviderController'',​ care setează provider-ul corect în funcție de un VR target atât în testarea în editor cât și la realizarea unui build.
 +
 +== "Ce trebuie eu să fac?" ==
 +
 +În fiecare scenă VR pe care doriți s-o testați:
 +
 +  * Includeți oriunde în ierarhia scenei la care lucrați prefab-ul **Assets -> Project Setup -> CustomXRPluginProvider -> Prefabs -> [XRPluginProviderController]**
 +  * Setați din inspector de pe script-ul atașat target-ul VR corespunzător
 +
 +{{ :​irva:​laboratoare:​image_2024-01-08_230109515.png?​300 |}}
  
 ==== Introducere ==== ==== Introducere ====
Line 11: Line 35:
   * **Meta Quest 2** (pe care le veți folosi și voi) reprezintă încă o alegere bună pentru dezvoltarea (și consumul de content) VR   * **Meta Quest 2** (pe care le veți folosi și voi) reprezintă încă o alegere bună pentru dezvoltarea (și consumul de content) VR
   * **Meta Quest 3** vine cu o serie de îmbunătățiri față de **Meta Quest 2** precum o rezoluție mai bună, o nouă generație de chipset (SD XR2 Gen1 vs Gen2) și suport sporit pentru realitate mixtă   * **Meta Quest 3** vine cu o serie de îmbunătățiri față de **Meta Quest 2** precum o rezoluție mai bună, o nouă generație de chipset (SD XR2 Gen1 vs Gen2) și suport sporit pentru realitate mixtă
-  * **Meta Quest Pro** are un display panel mai bun, un upgrade de memorie RAM, dar avantajele principale sunt reprezentate de suport pentru face si eye tracking, precum și un design mai ergonomic. În plus, **Meta Quest 3** și **Meta Quest Pro** vin cu controller-e ce au suport pentru feedback haptic mai avansat+  * **Meta Quest Pro** are un display panel mai bun, un upgrade de memorie RAM, dar avantajele principale sunt reprezentate de suport pentru face și eye tracking, precum și un design mai ergonomic. În plus, **Meta Quest 3** și **Meta Quest Pro** vin cu controller-e ce au suport pentru feedback haptic mai avansat
  
 {{ :​irva:​laboratoare:​mq2_img_1_devices.png?​500 |}} {{ :​irva:​laboratoare:​mq2_img_1_devices.png?​500 |}}
Line 84: Line 108:
 <note important>​Pașii prezentați în acest subcapitol nu sunt necesari dacă folosiți [[https://​github.com/​Andrei-Lapusteanu/​IRVA_VR|proiectul suport din repo]].</​note>​ <note important>​Pașii prezentați în acest subcapitol nu sunt necesari dacă folosiți [[https://​github.com/​Andrei-Lapusteanu/​IRVA_VR|proiectul suport din repo]].</​note>​
  
-  * Pentru a accelera testarea în acest setup initial, în proiect a fost integrat pachet-ul de samples ([[https://​assetstore.unity.com/​packages/​tools/​integration/​meta-xr-interaction-sdk-ovr-samples-268521|download]]). Într-un proiect nou, după instalarea pachetului, din **Package Manager** puteți importa câteva scene demo. +  * Pentru a accelera testarea în acest setup inițial, în proiect a fost integrat pachet-ul de samples ([[https://​assetstore.unity.com/​packages/​tools/​integration/​meta-xr-interaction-sdk-ovr-samples-268521|download]]). Într-un proiect nou, după instalarea pachetului, din **Package Manager** puteți importa câteva scene demo. 
   * Aceste scene demo prezintă în mod detaliat diverse feature-uri posibile cu aceste headset-uri. Sunt un punct bun de plecare dacă doriți să integrați aceste funcționalități în alte proiecte ale voastre. ​   * Aceste scene demo prezintă în mod detaliat diverse feature-uri posibile cu aceste headset-uri. Sunt un punct bun de plecare dacă doriți să integrați aceste funcționalități în alte proiecte ale voastre. ​
  
irva/laboratoare/08.1702371837.txt.gz · Last modified: 2023/12/12 11:03 by andrei.lapusteanu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0