This shows you the differences between two versions of the page.
irva:laboratoare:05 [2023/10/23 02:00] maria_anca.balutoiu [Task-uri] |
irva:laboratoare:05 [2023/11/14 15:05] (current) maria_anca.balutoiu [Task-uri] |
||
---|---|---|---|
Line 1: | Line 1: | ||
- | ===== Laboratorul 05. ManoMotion. Hand tracking & gesture detection în AR ===== | + | ===== Laboratorul 05. ManoMotion ===== |
ManoMotion este un SDK ce permite dezvoltarea de aplicații în AR, unde **modalitatea de input este determinată de hand tracking**. | ManoMotion este un SDK ce permite dezvoltarea de aplicații în AR, unde **modalitatea de input este determinată de hand tracking**. | ||
Line 152: | Line 152: | ||
==== Task-uri ==== | ==== Task-uri ==== | ||
- | Înainte de a lucra la joculețul propus, vă recomandăm mai întâi să testați scena demo oferită de către cei de la ManoMotion. Aceasta se găsește în **Assets > ManoMotion ARFoundation > Scenes > ManoMotionSDKProFeatures**. | + | Înainte de a lucra la joculețul propus, vă recomandăm mai întâi să testați scena demo oferită de către cei de la ManoMotion. Aceasta se găsește în **Assets -> ManoMotion ARFoundation -> Scenes -> ManoMotionSDKProFeatures**. |
<note important>Nu uitați să adăugați scena și s-o setați activă în Build Settings!</note> | <note important>Nu uitați să adăugați scena și s-o setați activă în Build Settings!</note> | ||
Line 161: | Line 161: | ||
{{ :irva:laboratoare:mano-demoscene.gif?500 |}} | {{ :irva:laboratoare:mano-demoscene.gif?500 |}} | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | <note tip>Vom folosi scena **Fruit Ninja** din scheletul de laborator. Acesta poate fi descărcat de [[https://github.com/Maria-Anca-Balutoiu/IRVA_AR|aici]].</note> | ||
+ | |||
- În cazul în care nu au fost probleme, faceți switch la scena de laborator (**Fruit Ninja**) și realizați un build. Citiți cu atenție etapele de inițializare – pasul acesta este încheiat dacă instațiați scena de joc, iar fructele încep să se spawneze. | - În cazul în care nu au fost probleme, faceți switch la scena de laborator (**Fruit Ninja**) și realizați un build. Citiți cu atenție etapele de inițializare – pasul acesta este încheiat dacă instațiați scena de joc, iar fructele încep să se spawneze. | ||
- | - Pentru a tăia fructele, vă este oferit un obiect care ar trebui să urmărească poziția mâinii (mai exact, acest obiect de tip cursor este numit **Spikeball_Cursor** și se găsește în prefab-ul **GameScene** din **Assets -> Prefabs -> ManoMotion**). Implementarea va trebui realizată în scriptul **CursorPositionController**. Rezultat corect: Obiectul cursor urmărește poziția mâinii și poate tăia fructele instanțiate în scenă. Urmăriți todo-urile din script. | + | - Pentru a tăia fructele, vă este oferit un obiect care ar trebui să urmărească poziția mâinii (mai exact, acest obiect de tip cursor este numit **Spikeball_Cursor** și se găsește în prefab-ul **GameScene** din **Assets -> Prefabs -> ManoMotion**). Implementarea va trebui realizată în scriptul **CursorPositionController**. Rezultat corect: Obiectul cursor urmărește poziția mâinii și poate tăia fructele instanțiate în scenă. |
- Implementați diverse gesturi pentru a altera logica jocului. De exemplu, în frame-urile în care este detectat podul palmei, opriți generarea de fructe. Hint! Folosiți-vă de scriptul **HandGestureController**. | - Implementați diverse gesturi pentru a altera logica jocului. De exemplu, în frame-urile în care este detectat podul palmei, opriți generarea de fructe. Hint! Folosiți-vă de scriptul **HandGestureController**. | ||
- Pentru fiecare frame în care se detectează gestul de tip continuu **CLOSED_HAND_GESTURE**, creșteți spawn rate-ul de 20 de ori. Folosiți-vă de scriptul **HandGestureController**. | - Pentru fiecare frame în care se detectează gestul de tip continuu **CLOSED_HAND_GESTURE**, creșteți spawn rate-ul de 20 de ori. Folosiți-vă de scriptul **HandGestureController**. | ||
- Când este detectat gestul trigger de tip **PICK**, realizați tăierea (distrugerea) tuturor fructelor instanțiate în acel moment în scenă. Nu folosiți direct funcția Destroy(). Pentru un efect mai spectaculos, folosiți funcția deja implementată în controllerul de fructe. Folosiți-vă de scriptul **HandGestureController**. | - Când este detectat gestul trigger de tip **PICK**, realizați tăierea (distrugerea) tuturor fructelor instanțiate în acel moment în scenă. Nu folosiți direct funcția Destroy(). Pentru un efect mai spectaculos, folosiți funcția deja implementată în controllerul de fructe. Folosiți-vă de scriptul **HandGestureController**. | ||
+ | - **Bonus.** Adăugați un scor pe ecran. De fiecare dată când tăiați un fruct, scorul va crește cu 1. | ||