This shows you the differences between two versions of the page.
irva:laboratoare:05 [2023/10/23 01:55] maria_anca.balutoiu [Task-uri] |
irva:laboratoare:05 [2023/11/14 15:05] (current) maria_anca.balutoiu [Task-uri] |
||
---|---|---|---|
Line 1: | Line 1: | ||
- | ===== Laboratorul 05. ManoMotion. Hand tracking & gesture detection în AR ===== | + | ===== Laboratorul 05. ManoMotion ===== |
ManoMotion este un SDK ce permite dezvoltarea de aplicații în AR, unde **modalitatea de input este determinată de hand tracking**. | ManoMotion este un SDK ce permite dezvoltarea de aplicații în AR, unde **modalitatea de input este determinată de hand tracking**. | ||
Line 152: | Line 152: | ||
==== Task-uri ==== | ==== Task-uri ==== | ||
- | - Înainte de a lucra la joculețul propus, vă recomandăm mai întâi să testați scena demo oferită de către cei de la ManoMotion. Aceasta se găsește în **Assets > ManoMotion ARFoundation > Scenes > ManoMotionSDKProFeatures** | + | Înainte de a lucra la joculețul propus, vă recomandăm mai întâi să testați scena demo oferită de către cei de la ManoMotion. Aceasta se găsește în **Assets -> ManoMotion ARFoundation -> Scenes -> ManoMotionSDKProFeatures**. |
<note important>Nu uitați să adăugați scena și s-o setați activă în Build Settings!</note> | <note important>Nu uitați să adăugați scena și s-o setați activă în Build Settings!</note> | ||
- | - În cazul în care nu au fost probleme, faceți switch la scena de laborator (**L6_Scene**) și realizați un build. Citiți cu atenție etapele de inițializare – pasul acesta este încheiat dacă instațiați scena de joc iar fructele încep să se spawneze. | ||
- | **3.** Pentru a tăia fructele, vă este oferit un obiect care ar trebui să urmărească poziția mâinii (mai exact, acest obiect de tip cursor este numit “**Spikeball_Cursor**” și se găsește în prefab-ul “**GameScene**” din **Assets > Prefabs > L6_ManoMotion**). Implementarea va trebui realizată în script-ul **CursorPositionController**. Rezultat corect: Obiectul cursor urmărește poziția mâinii și poate tăia fructele instanțiate în scenă. Urmăriți todo-urile din script. | + | <note tip>Testați funcționalitățile din meniul aplicaței (după build) pentru a vă familiariza cu diversele gesturi care pot fi detectate. Aveți un buton de meniu din care puteți activa/dezactiva diverse feature-uri</note> |
+ | |||
+ | În cazul în care activați toate feature-urile din scena demo, ar trebui sa obțineți o scenă similară cu cea prezentată mai jos: | ||
+ | |||
+ | {{ :irva:laboratoare:mano-demoscene.gif?500 |}} | ||
+ | |||
- | **4.** Va trebui să implementați diverse gesturi pentru a altera logica jocului. De exemplu, în frame-urile în care este detectat podul palmei, opriți spawning de fructe. Pentru detalii, urmăriți todo-urile din script-ul **HandGestureController** | + | <note tip>Vom folosi scena **Fruit Ninja** din scheletul de laborator. Acesta poate fi descărcat de [[https://github.com/Maria-Anca-Balutoiu/IRVA_AR|aici]].</note> |
- | **5.** Pentru fiecare frame în care se detectează gestul de tip continuu **CLOSED_HAND_GESTURE**, creșteți spawn rate-ul de 20 de ori. Pentru detalii, urmăriți todo-urile din script-ul **HandGestureController** | ||
- | **6.** Când este detectat gestul de trigger de tip **PICK**, realizați o implementare prin care să “tăiați” (distrugeți) toate fructele instanțiate în acel moment în scena. Nu folosiți direct Destroy() pe ele, există o funcție deja implementată în controller-ul de fructe (use that!). Pentru detalii, urmăriți todo-urile din script-ul **HandGestureController** | + | - În cazul în care nu au fost probleme, faceți switch la scena de laborator (**Fruit Ninja**) și realizați un build. Citiți cu atenție etapele de inițializare – pasul acesta este încheiat dacă instațiați scena de joc, iar fructele încep să se spawneze. |
+ | - Pentru a tăia fructele, vă este oferit un obiect care ar trebui să urmărească poziția mâinii (mai exact, acest obiect de tip cursor este numit **Spikeball_Cursor** și se găsește în prefab-ul **GameScene** din **Assets -> Prefabs -> ManoMotion**). Implementarea va trebui realizată în scriptul **CursorPositionController**. Rezultat corect: Obiectul cursor urmărește poziția mâinii și poate tăia fructele instanțiate în scenă. | ||
+ | - Implementați diverse gesturi pentru a altera logica jocului. De exemplu, în frame-urile în care este detectat podul palmei, opriți generarea de fructe. Hint! Folosiți-vă de scriptul **HandGestureController**. | ||
+ | - Pentru fiecare frame în care se detectează gestul de tip continuu **CLOSED_HAND_GESTURE**, creșteți spawn rate-ul de 20 de ori. Folosiți-vă de scriptul **HandGestureController**. | ||
+ | - Când este detectat gestul trigger de tip **PICK**, realizați tăierea (distrugerea) tuturor fructelor instanțiate în acel moment în scenă. Nu folosiți direct funcția Destroy(). Pentru un efect mai spectaculos, folosiți funcția deja implementată în controllerul de fructe. Folosiți-vă de scriptul **HandGestureController**. | ||
+ | - **Bonus.** Adăugați un scor pe ecran. De fiecare dată când tăiați un fruct, scorul va crește cu 1. | ||