Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

irva:laboratoare:04 [2023/10/22 12:04]
maria_anca.balutoiu [Crearea Bazei de Date de Imagini]
irva:laboratoare:04 [2023/10/23 12:49] (current)
maria_anca.balutoiu [Tasks]
Line 34: Line 34:
   * Baza de date salvează o reprezentare comprimată a caracteristicilor extrase din imaginea grayscale a imaginii de referință. Fiecare imagine ocupă aproximativ 6kB.   * Baza de date salvează o reprezentare comprimată a caracteristicilor extrase din imaginea grayscale a imaginii de referință. Fiecare imagine ocupă aproximativ 6kB.
   * Adăugarea unei imagini la runtime într-o bază de date durează aproximativ 30ms.   * Adăugarea unei imagini la runtime într-o bază de date durează aproximativ 30ms.
-  * Este indicat să se adauge imagini pe thread-uri separate pentru a evita blocarea thread-ului interfeței ​grefice.+  * Este indicat să se adauge imagini pe thread-uri separate pentru a evita blocarea thread-ului interfeței ​grafice.
   * Dacă cunoașteți dimensiunea imaginii de input specificați-o. Informația aceasta îmbunătățește performanța detecției imaginii în special pentru imagini fizice foarte mari (mai mari de 75cm).   * Dacă cunoașteți dimensiunea imaginii de input specificați-o. Informația aceasta îmbunătățește performanța detecției imaginii în special pentru imagini fizice foarte mari (mai mari de 75cm).
   * Evitați să aveți în baza de date foarte multe imagini nefolosite.   * Evitați să aveți în baza de date foarte multe imagini nefolosite.
Line 52: Line 52:
 ===== Crearea Bazei de Date de Imagini la Runtime ===== ===== Crearea Bazei de Date de Imagini la Runtime =====
 Putem observa că în pașii prezentați anterior baza de date de imagini este creată înainte de compilare. Deci trebuie să cunoaștem toate imaginile pe care le dorim în proiect înainte de a crea .apk-ul. Acest aspect nu este însă practic. De multe ori poate vom dori să folosim imagini aleatoare. Drept urmare, o bază de date configurată anterior nu este fezabilă. Deci, vom avea nevoie să creăm o bază de date proprie la runtime:  ​ Putem observa că în pașii prezentați anterior baza de date de imagini este creată înainte de compilare. Deci trebuie să cunoaștem toate imaginile pe care le dorim în proiect înainte de a crea .apk-ul. Acest aspect nu este însă practic. De multe ori poate vom dori să folosim imagini aleatoare. Drept urmare, o bază de date configurată anterior nu este fezabilă. Deci, vom avea nevoie să creăm o bază de date proprie la runtime:  ​
-  - Ștergem vechea bază de date de imagini (în caz că există) +  - Ștergem vechea bază de date de imagini (în caz că există); deci ștergem componenta **ARTrackedImageManager** dacă există 
-  - Adăugăm ​componenta ​**ARTrackedImageManager** obiectului+  - Adăugăm ​o nouă componentă ​**ARTrackedImageManager** obiectului
   - Creăm baza de date la runtime   - Creăm baza de date la runtime
   - Adăugăm imagini în baza de date   - Adăugăm imagini în baza de date
Line 62: Line 62:
 <code c#> <code c#>
 /* Destroy the previous ARTrackedImageManager component */ /* Destroy the previous ARTrackedImageManager component */
-Destroy(gameObject.GetComponent<​ARTrackedImageManager>​());​+DestroyImmediate(gameObject.GetComponent<​ARTrackedImageManager>​());​
  
 /* Add a new ARTrackedImageManager component */ /* Add a new ARTrackedImageManager component */
Line 77: Line 77:
  
 /* Set max number of moving images */ /* Set max number of moving images */
-trackImageManager.maxNumberOfMovingImages ​= 3;+trackImageManager.requestedMaxNumberOfMovingImages ​= 3;
  
 /* Set the reference library */ /* Set the reference library */
Line 116: Line 116:
 ===== Tasks ===== ===== Tasks =====
 <note tip> ​ <note tip> ​
-Vom folosi scena **Augmented Images** din scheletul de laborator. Acesta poate fi descărcat de [[https://​github.com/​Maria-Anca-Balutoiu/​IRVA.git|aici]]. Scriptul necesar pentru rezolvarea laboratorului se află în **Assets->​Scripts**:​ **RuntimeImageLibrary.cs**.+Vom folosi scena **Augmented Images** din scheletul de laborator. Acesta poate fi descărcat de [[https://​github.com/​Maria-Anca-Balutoiu/​IRVA_AR|aici]]. Scriptul necesar pentru rezolvarea laboratorului se află în **Assets->​Scripts**:​ **RuntimeImageLibrary.cs**.
 </​note>​ </​note>​
  
Line 123: Line 123:
   - Creați o bază de date la runtime cu minim o imagine și augmentați imaginea.   - Creați o bază de date la runtime cu minim o imagine și augmentați imaginea.
   - **Bonus:** Adăugați un buton pe ecran cu care veți face switch între cele două baze de date.   - **Bonus:** Adăugați un buton pe ecran cu care veți face switch între cele două baze de date.
 +
 +<note warning>​Putem avea o singură bază de date de imagini activă la un moment dat. Deci, când adăugăm o nouă bază de date de imagini, trebuie să ștergem ultima bază de date existentă.</​note>​
  
irva/laboratoare/04.1697965479.txt.gz · Last modified: 2023/10/22 12:04 by maria_anca.balutoiu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0