Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

irva:laboratoare:02 [2023/10/21 18:27]
maria_anca.balutoiu [Tasks]
irva:laboratoare:02 [2023/10/23 12:48] (current)
maria_anca.balutoiu [Tasks]
Line 13: Line 13:
  
 ===== Setup ARCore. Setup AR Foundation ===== ===== Setup ARCore. Setup AR Foundation =====
-Pentru a crea un proiect nou cu suport pentru AR Foundation, urmăriți pașii de [[https://​developers.google.com/​ar/​develop/​unity-arf/​getting-started-ar-foundation|aici]]. AR Foundation vine cu o serie de feature-uri mai puține decât ARCore. Pentru a putea avea acces la toate feature-urile ARCore, este necesar să importăm și o serie de extensii pentru AR Foundation. Urmați pașii de [[https://​developers.google.com/​ar/​develop/​unity-arf/​getting-started-extensions|aici]].+Pentru a crea un proiect nou cu suport pentru AR Foundation, urmăriți pașii de [[https://​developers.google.com/​ar/​develop/​unity-arf/​getting-started-ar-foundation|aici]]. AR Foundation vine cu o serie de feature-uri mai puține decât ARCore. Pentru a putea avea acces la toate feature-urile ARCore ​(cum ar fi ancorele cloud), este necesar să importăm și o serie de extensii pentru AR Foundation. Urmați pașii de [[https://​developers.google.com/​ar/​develop/​unity-arf/​getting-started-extensions|aici]].
  
 <note warning>​AR Foundation 5.0 a înlocuit componenta **AR Session Origin** cu **XR Origin**. ARCore nu a făcut încă această modficare în interfața oferită de ARCore Extensions for AR Foundation; deci, în AR Foundation 5.0 nu avem încă toate feature-urile ARCore. De aceea, la laborator folosim **Unity 2021.3.31f1** (care folosește AR Foundation 4.2) în loc de ultima versiune Unity LTS.</​note>​ <note warning>​AR Foundation 5.0 a înlocuit componenta **AR Session Origin** cu **XR Origin**. ARCore nu a făcut încă această modficare în interfața oferită de ARCore Extensions for AR Foundation; deci, în AR Foundation 5.0 nu avem încă toate feature-urile ARCore. De aceea, la laborator folosim **Unity 2021.3.31f1** (care folosește AR Foundation 4.2) în loc de ultima versiune Unity LTS.</​note>​
Line 82: Line 82:
 <note tip> În acest laborator, vom lucra la o aplicație care măsoară distanțe, folosind camera telefonului mobil. Utilizatorul va putea adăuga puncte apăsând pe ecran. Aplicația va calcula distanța dintre ultimele două puncte adăugate, și o va afișa pe ecran în dreptul celor două puncte. Acest text va rămâne la aceiași poziție în spațiul lume. În același timp, în spațiul camerei se va afișa și distanța totală dintre toate punctele adăugate pe ecran. <note tip> În acest laborator, vom lucra la o aplicație care măsoară distanțe, folosind camera telefonului mobil. Utilizatorul va putea adăuga puncte apăsând pe ecran. Aplicația va calcula distanța dintre ultimele două puncte adăugate, și o va afișa pe ecran în dreptul celor două puncte. Acest text va rămâne la aceiași poziție în spațiul lume. În același timp, în spațiul camerei se va afișa și distanța totală dintre toate punctele adăugate pe ecran.
  
-Vom folosi scena **Measure Distances** din scheletul de laborator. Acesta poate fi descărcat de [[https://​github.com/​Maria-Anca-Balutoiu/​IRVA.git|aici]]. Scriptul necesar pentru rezolvarea laboratorului se află în **Assets->​Scripts**:​ **MeasureDistances.cs**.</​note>​+Vom folosi scena **Measure Distances** din scheletul de laborator. Acesta poate fi descărcat de [[https://​github.com/​Maria-Anca-Balutoiu/​IRVA_AR|aici]]. Scriptul necesar pentru rezolvarea laboratorului se află în **Assets->​Scripts**:​ **MeasureDistances.cs**.</​note>​
  
   - Afișați o linie care să lege ultimele două puncte adăugate pe ecran.   - Afișați o linie care să lege ultimele două puncte adăugate pe ecran.
   - Afișați pe ecran distanța dintre ultimele două puncte adăugate în dreptul liniei adăugate.   - Afișați pe ecran distanța dintre ultimele două puncte adăugate în dreptul liniei adăugate.
   - Afișați pe ecran distanța totală măsurată.   - Afișați pe ecran distanța totală măsurată.
-  - **Bonus:** Adăugați posibilitatea de a reselecta un cub adăugat anterior pe ecran. Odată ce cubul este selectat, îl veți putea muta la altă poziție ​(fie prin gestures, fie cu ajutorul unor butoane din UI), iar distanțele vor fi recalculate.+  - **Bonus:** Adăugați posibilitatea de a reselecta un cub adăugat anterior pe ecran. Odată ce cubul este selectat, îl veți putea muta la altă poziție, iar distanțele vor fi recalculate. 
 + 
 +<​note>​Vă puteți folosi de acest [[https://​learn.unity.com/​tutorial/​placing-and-manipulating-objects-in-ar | tutorial]] pentru bonus.</​note>​
  
 Rezultat final: Rezultat final:
  
 {{ :​irva:​laboratoare:​demo.gif?​250 |}} {{ :​irva:​laboratoare:​demo.gif?​250 |}}
irva/laboratoare/02.1697902046.txt.gz · Last modified: 2023/10/21 18:27 by maria_anca.balutoiu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0