This is an old revision of the document!
Vuforia Engine este un SDK (Software Development Kit) pentru crearea de aplicații ce integrează realitatea augmentată. Cu ajutorul Vuforia putem adăuga oricărei aplicații funcționalități complexe de computer vision. Astfel, putem dezvolta aplicații care să permită recunoașterea de imagini și obiecte și care să permită interacțiunea cu obiecte din lumea reală. Vuforia oferă suport atât pentru Android, cât și pentru iOS.
Vuforia Engine este disponibil sub forma unui pachet Unity care poate fi importat din meniu: Assets → Import Package → Custom Package…. Pachetul poate fi descărcat de aici.
Vuforia Engine poate fi vizibil din meniul GameObject. Dacă acest meniu nu este vizibil, înseamnă că Vuforia nu s-a adăugat în Unity. Primul pas pentru a construi o aplicație folosind Vuforia este să adăugăm un obiect ARCamera. Acesta este un GameObject specific Unity, care simulează o cameră. Aceasta conține VuforiaBehaviour, necesar pentru a adăuga suport pentru aplicațiile AR.
Pentru a putea aplicații folosind Vuforia Engine, avem nevoie de o licență. Orice licență poate fi folosită într-o singură aplicație. Deci va trebui să creăm o licență unică pentru fiecare aplicație care folosește Vuforia Engine.
Image Targets sunt imagini care pot fi detectate și urmărite de Vuforia. Vuforia detectează o astfel de imagine comparând feature-uri din conținutul unei imagi obținute de la cameră cu o imagine deja cunoscută dintr-o bază de date. Odată ce imagea target este detectată, Vuforia va urmări imaginea și va afișa conținut augmented peste imagine.
După activarea Vuforia Engine în Unity, putem adăuga feature-uri specifice Vuforia în proiect. Pentru început, o să importăm Vuforia Core Samples din Unity Asset Store. Astfel, vom avea un punct de start pentru a crea un prim proiect folosind Vuforia. În continuare, vom prezenta pașii pentru a crea o scenă de bază AR în Vuforia:
Acum putem adăuga obiecte pe care dorim să le augmentăm. Putem face acest lucru, adăugând un obiect 3D drept copil obiectului de tip Target Image. Automat vor fi făcute setările necesare pentru AR (DefaultObserverEventHandler.cs).
void Start() { button.RegisterOnButtonPressed(OnButtonPressed); } public void OnButtonPressed(VirtualButtonBehaviour button) { Debug.Log("Button was pressed!"); }
Pentru a putea rula aplicația de pe telefon, trebuie să facem aceleași setări necesare pentru a face un build specific pentru telefon. Urmați pașii de aici. Pentru a putea face debugging live din Unity, din meniul de configurare al Vuforia Engine setăm Play Mode Type să fie WEBCAM.