This shows you the differences between two versions of the page.
irva:laboratoare:01 [2023/10/12 14:05] maria_anca.balutoiu [Image Targets] |
irva:laboratoare:01 [2023/10/23 12:48] (current) maria_anca.balutoiu [Tasks] |
||
---|---|---|---|
Line 30: | Line 30: | ||
În continuare, vom prezenta pașii pentru a crea o scenă de bază AR în Vuforia: | În continuare, vom prezenta pașii pentru a crea o scenă de bază AR în Vuforia: | ||
- Din meniul Vuforia Engine selectăm un GameObject de tipul Image Target. | - Din meniul Vuforia Engine selectăm un GameObject de tipul Image Target. | ||
- | - Selectăm obiectul Image Target nou creat. Setăm Type: **From image** (vom folosi imaginile deja existente în Vuforia Core Samples) sau **From Database** (imaginile pot fi create online în **Vuforia Target Manager**){{ :irva:laboratoare:image_target_type.png?300 |}} | + | - Selectăm obiectul Image Target nou creat. Setăm Type **From Database** (imaginile pot fi create online în **Vuforia Target Manager** sau putem folosi imaginile deja existente în Vuforia Core Samples){{ :irva:laboratoare:image_target_type.png?300 |}} |
- | - Dacă nu avem o bază de date cu Image Targets în proiect, ni se va cere să importăm baza de date default. | + | - Dacă nu avem o bază de date cu Image Targets în proiect, ni se va cere să importăm baza de date default din **Vuforia Core Samples** (**VuforiaMars_Images**). |
+ | - Selectăm o imagine din baza de date selectată. | ||
===== Crearea unei Baze de Date Proprii ===== | ===== Crearea unei Baze de Date Proprii ===== | ||
Line 64: | Line 65: | ||
===== Build the App ===== | ===== Build the App ===== | ||
- | Pentru a putea rula aplicația de pe telefon, trebuie să facem aceleași setări necesare pentru a face un build specific pentru telefon. Urmați pașii de [[https://docs.unity3d.com/Manual/PlatformSpecific.html|aici]]. | + | <note tip>Pentru a putea face debugging live din Unity, din meniul de configurare al Vuforia Engine setăm **Play Mode Type** să fie **WEBCAM**.</note> |
- | Pentru a putea face debugging live din Unity, din meniul de configurare al Vuforia Engine setăm **Play Mode Type** să fie **WEBCAM**. | + | Pentru a putea rula aplicația de pe telefon, trebuie să facem aceleași setări necesare pentru a face un build specific pentru telefon. Urmați pașii de [[https://docs.unity3d.com/Manual/PlatformSpecific.html|aici]]. Pe scurt, pentru Android: |
+ | - Activați **Developer Mode** și **USB Debugging** pe telefon. | ||
+ | - În Unity: **File -> Build Settings**. Dublu click **Android**, apoi **Switch Platform**. | ||
+ | - Adăugați scenele pe care doriți să le includeți în build. | ||
+ | - Selectați **Player Settings**. | ||
+ | - Completați **Company Name** și **Product Name**. | ||
+ | - Înapoi în **Build Settings**, click **Build and Run** (telefonul conectat prin USB la calculator). | ||
===== Tasks ===== | ===== Tasks ===== | ||
- | <note tip>Scheletul de cod pentru laborator poate fi descărcat de [[https://github.com/Maria-Anca-Balutoiu/IRVA.git | aici]].</note> | + | <note tip>Scheletul de cod pentru laborator poate fi descărcat de [[https://github.com/Maria-Anca-Balutoiu/IRVA_AR | aici]].</note> |
- Deschideți scena **Vuforia** din scheletul de cod. | - Deschideți scena **Vuforia** din scheletul de cod. | ||
- Creați o nouă licență de development pentru Vuforia Engine. | - Creați o nouă licență de development pentru Vuforia Engine. | ||
- | - Adăugați Vuforia Engine și Vuforia Core Samples într-un nou proiect Unity. | + | - Adăugați Vuforia Engine și Vuforia Core Samples în proiectul Unity. |
- Adăugați un nou target image din baza de date default. | - Adăugați un nou target image din baza de date default. | ||
- Adăugați un obiect 3D de augmentat. | - Adăugați un obiect 3D de augmentat. | ||
- | - Animați obiectul 3D când apăsați pe un button virtual. | + | - Afișați un mesaj în consolă când apăsați pe un buton virtual. |
- Adăugați o imagine custom pe post de target image și adăugați un obiect 3D asociat acestei imagini. | - Adăugați o imagine custom pe post de target image și adăugați un obiect 3D asociat acestei imagini. | ||
+ | - **Bonus:** Animați obiectul 3D când apăsați pe un button virtual. | ||