Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

irva:laboratoare:01 [2023/10/12 11:55]
maria_anca.balutoiu [Vuforia License Manager]
irva:laboratoare:01 [2023/10/23 12:48] (current)
maria_anca.balutoiu [Tasks]
Line 18: Line 18:
 Pentru a putea dezvolta aplicații folosind Vuforia Engine, avem nevoie de o licență. Orice licență poate fi folosită într-o singură aplicație. Deci va trebui să creăm o licență unică pentru fiecare aplicație care folosește Vuforia Engine. Pentru a putea dezvolta aplicații folosind Vuforia Engine, avem nevoie de o licență. Orice licență poate fi folosită într-o singură aplicație. Deci va trebui să creăm o licență unică pentru fiecare aplicație care folosește Vuforia Engine.
   - Pentru a putea crea o licență avem nevoie de un cont de developer pe site-ul [[https://​developer.vuforia.com/​|Vuforia]].   - Pentru a putea crea o licență avem nevoie de un cont de developer pe site-ul [[https://​developer.vuforia.com/​|Vuforia]].
-  - O licență poate fi cretă în meniul [[https://​developer.vuforia.com/​vui/​develop/​licenses|License Manager]] (trebuie să fiți logați pentru a putea accesa ​link-ul), apăsând **Get Basic**. {{:​irva:​laboratoare:​license_manager.png?​700|}}+  - O licență poate fi cretă în meniul [[https://​developer.vuforia.com/​vui/​develop/​licenses|License Manager]] (trebuie să fiți logați pentru a putea accesa ​acest meniu). De aici, apăsați butonul ​**Get Basic** ​pentru a putea crea licența.{{:​irva:​laboratoare:​license_manager.png?​700|}}
   - **License Name**: numele dorit pentru licență.   - **License Name**: numele dorit pentru licență.
   - Licența va apărea în **License Manager** de unde o putem deschide (dând click pe ea), copia și adăuga în Unity.   - Licența va apărea în **License Manager** de unde o putem deschide (dând click pe ea), copia și adăuga în Unity.
  
 ===== Image Targets ===== ===== Image Targets =====
-**Image Targets** sunt imagini care pot fi detectate și urmărite de Vuforia. Vuforia detectează o astfel de imagine comparând feature-uri din conținutul unei imagi obținute de la cameră cu o imagine deja cunoscută dintr-o bază de date. Odată ce imagea target este detectată, Vuforia va urmări imaginea și va afișa conținut ​augmented ​peste imagine.+**Image Targets** sunt imagini care pot fi detectate și urmărite de Vuforia. Vuforia detectează o astfel de imagine comparând feature-uri din conținutul unei imagi obținute de la cameră cu o imagine deja cunoscută dintr-o bază de date. Odată ce imagea target este detectată, Vuforia va urmări imaginea și va afișa conținut ​augmentat ​peste imagine.
  
 {{ :​irva:​laboratoare:​vuforia_example.png?​700 |}} {{ :​irva:​laboratoare:​vuforia_example.png?​700 |}}
Line 30: Line 30:
 În continuare, vom prezenta pașii pentru a crea o scenă de bază AR în Vuforia: În continuare, vom prezenta pașii pentru a crea o scenă de bază AR în Vuforia:
   - Din meniul Vuforia Engine selectăm un GameObject de tipul Image Target.   - Din meniul Vuforia Engine selectăm un GameObject de tipul Image Target.
-  - Selectăm obiectul Image Target nou creat. Setăm Type: **From image** (vom folosi imaginile deja existente în Vuforia Core Samples) sau **From Database** (imaginile pot fi create online în **Vuforia Target Manager**){{ :​irva:​laboratoare:​image_target_type.png?​300 |}} +  - Selectăm obiectul Image Target nou creat. Setăm Type **From Database** (imaginile pot fi create online în **Vuforia Target Manager** ​sau putem folosi imaginile deja existente în Vuforia Core Samples){{ :​irva:​laboratoare:​image_target_type.png?​300 |}} 
-  - Pentru început, vom selecta **From Database**. +  - Dacă nu avem o bază de date cu Image Targets în proiect, ni se va cere să importăm baza de date default ​din **Vuforia Core Samples** (**VuforiaMars_Images**). 
-  - Dacă nu avem o bază de date cu Image Targets în proiect, ni se va cere să importăm baza de date default.+  - Selectăm o imagine din baza de date selectată.
  
 ===== Crearea unei Baze de Date Proprii ===== ===== Crearea unei Baze de Date Proprii =====
-  - Accesăm meniul [[https://​developer.vuforia.com/​vui/​develop/​databases|Target Manager]] de pe site-ul Vuforia.+  - Accesăm meniul [[https://​developer.vuforia.com/​vui/​develop/​databases|Target Manager]] de pe site-ul Vuforia ​(trebuie să fiți logați).
   - Apăsăm butonul **Add Database** pentru a crea o nouă bază de date.   - Apăsăm butonul **Add Database** pentru a crea o nouă bază de date.
   - După ce am creat baza de date, dăm click pe ea.  ​   - După ce am creat baza de date, dăm click pe ea.  ​
Line 65: Line 65:
  
 ===== Build the App ===== ===== Build the App =====
-Pentru a putea rula aplicația de pe telefon, trebuie să facem aceleași setări necesare pentru a face un build specific pentru telefon. Urmați pașii de [[https://​docs.unity3d.com/​Manual/​PlatformSpecific.html|aici]]. +<note tip>​Pentru a putea face debugging live din Unity, din meniul de configurare al Vuforia Engine setăm **Play Mode Type** să fie **WEBCAM**.</​note>​ 
-Pentru a putea face debugging live din Unity, ​din meniul de configurare al Vuforia Engine setăm ​**Play Mode Type** să fie **WEBCAM**.+Pentru a putea rula aplicația de pe telefon, trebuie să facem aceleași setări necesare pentru a face un build specific pentru telefon. Urmați pașii de [[https://​docs.unity3d.com/​Manual/​PlatformSpecific.html|aici]]. ​Pe scurt, pentru Android: 
 +  - Activați **Developer Mode** și **USB Debugging** pe telefon. 
 +  - În Unity: **File -> Build Settings**. Dublu click **Android**apoi **Switch Platform**
 +  - Adăugați scenele pe care doriți ​să le includeți în build. 
 +  - Selectați ​**Player Settings**. 
 +  - Completați **Company Name** și **Product Name**. 
 +  - Înapoi în **Build Settings**, click **Build and Run** (telefonul conectat prin USB la calculator). 
  
 ===== Tasks ===== ===== Tasks =====
-<note tip>​Scheletul de cod pentru laborator poate fi descărcat de [[https://​github.com/​Maria-Anca-Balutoiu/​IRVA.git ​| aici]].</​note>​+<note tip>​Scheletul de cod pentru laborator poate fi descărcat de [[https://​github.com/​Maria-Anca-Balutoiu/​IRVA_AR ​| aici]].</​note>​
   - Deschideți scena **Vuforia** din scheletul de cod.   - Deschideți scena **Vuforia** din scheletul de cod.
   - Creați o nouă licență de development pentru Vuforia Engine.   - Creați o nouă licență de development pentru Vuforia Engine.
-  - Adăugați Vuforia Engine și Vuforia Core Samples ​într-un nou proiect ​Unity.+  - Adăugați Vuforia Engine și Vuforia Core Samples ​în proiectul ​Unity.
   - Adăugați un nou target image din baza de date default.   - Adăugați un nou target image din baza de date default.
   - Adăugați un obiect 3D de augmentat.   - Adăugați un obiect 3D de augmentat.
-  - Animați obiectul 3D când apăsați pe un button ​virtual.+  - Afișați un mesaj în consolă ​când apăsați pe un buton virtual.
   - Adăugați o imagine custom pe post de target image și adăugați un obiect 3D asociat acestei imagini.   - Adăugați o imagine custom pe post de target image și adăugați un obiect 3D asociat acestei imagini.
 +  - **Bonus:** Animați obiectul 3D când apăsați pe un button virtual.
  
irva/laboratoare/01.1697100958.txt.gz · Last modified: 2023/10/12 11:55 by maria_anca.balutoiu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0