This shows you the differences between two versions of the page.
egc:teme:2024:03 [2024/12/15 21:00] andrei.lapusteanu Made public |
egc:teme:2024:03 [2024/12/15 21:43] (current) andrei.lapusteanu Corrected normal recomputation text (changed vertex height to texel height) |
||
---|---|---|---|
Line 120: | Line 120: | ||
\] | \] | ||
- | Se eșantionează textura suport (harta de înălțimi) pentru a determina înălțimea fiecărui vertex. Se folosesc coordonatele de textură (\(v_{\text{texCoord}}\)) pentru a extrage valoarea înălțimii corespunzătoare (\(h\)), dar și valorile de înălțime ale vecinilor acestuia, de-a lungul axelor X și Z. | + | Se eșantionează textura suport (harta de înălțimi) pentru a determina "înălțimea" texelilor (în esență, se identifică valoarea de luminozitate a texelului, pe care o notăm cu (\(h\))). Se folosesc coordonatele de textură (\(v_{\text{texCoord}}\)) pentru a extrage valoarea înălțimii corespunzătoare (\(h\)), dar și valorile de înălțime ale vecinilor acestuia, de-a lungul axelor X și Z. |
\[ | \[ | ||
Line 128: | Line 128: | ||
\] | \] | ||
- | Următorul pas este calcularea gradientelor pe direcțiile X și Z. Factorul de scalare pe verticală \((y_{\text{offset}})\) reprezintă valoarea utilizată anterior pentru ajustarea înălțimii terenului pe baza harții de înălțimi: | + | Următorul pas este calcularea gradientelor pe direcțiile X și Z. Factorul de scalare pe verticală \((y_{\text{offset}})\) reprezintă valoarea utilizată anterior pentru ajustarea înălțimii terenului pe baza hărții de înălțimi: |
\[ | \[ |