This shows you the differences between two versions of the page.
egc:teme:2022:03 [2022/12/19 01:22] anca.cristea [Coliziuni] |
egc:teme:2022:03 [2022/12/20 12:14] (current) andrei.lapusteanu [Minor edit] Changed "Jucătorul" to "Jucător" in section "Construcția scenei" |
||
---|---|---|---|
Line 23: | Line 23: | ||
Scena 3D va fi formată din: | Scena 3D va fi formată din: | ||
* Terenul jocului (panta de ski) | * Terenul jocului (panta de ski) | ||
- | * Jucătorul | + | * Jucător |
* Obstacole și elemente colectabile | * Obstacole și elemente colectabile | ||
* Surse de lumină atașate obiectelor 3D | * Surse de lumină atașate obiectelor 3D | ||
Line 46: | Line 46: | ||
{{ :egc:teme:2022:egc_2022_t3_terrain_tex_anim.gif?550 |}} | {{ :egc:teme:2022:egc_2022_t3_terrain_tex_anim.gif?550 |}} | ||
+ | |||
+ | <note> | ||
+ | Precum se observă și în animația de mai sus, terenul trebuie să aibă un unghi de înclinare, obiectele se vor genera pe această pantă înclinată. În demo am setat un unghi de înclinare de 30°. | ||
+ | </note> | ||
=== Jucătorul === | === Jucătorul === | ||
Line 123: | Line 127: | ||
* Elementele colectabile și copacii vor avea o sursă de lumină **punctiformă**, de diverse culori, poziționată în interiorul sau apropierea obiectului. Componentele unei surse de lumină pot avea aceeași culoare aleasă aleatoriu sau dintr-o gamă mai largă de culori, însă NU toate obiectele vor emite aceeași culoare. În plus, fiecare sursă de lumină punctiformă va avea o arie de acoperire pentru lumina emisă, fapt controlat print-un factor de atenuare constrâns de distanța dintre obiectul luminat și sursa de lumină. | * Elementele colectabile și copacii vor avea o sursă de lumină **punctiformă**, de diverse culori, poziționată în interiorul sau apropierea obiectului. Componentele unei surse de lumină pot avea aceeași culoare aleasă aleatoriu sau dintr-o gamă mai largă de culori, însă NU toate obiectele vor emite aceeași culoare. În plus, fiecare sursă de lumină punctiformă va avea o arie de acoperire pentru lumina emisă, fapt controlat print-un factor de atenuare constrâns de distanța dintre obiectul luminat și sursa de lumină. | ||
- | <note important>Intensitatea luminilor de tip point și spot **trebuie** atenuată pe baza distanței (dintre sursă și punctul în care se calculează iluminarea). Lumina de tip direcțional **nu** trebuie atenuată. </note> | + | <note important>Intensitatea luminilor de tip point și spot **trebuie** atenuată pe baza distanței (dintre sursă și punctul în care se calculează iluminarea). Lumina de tip direcțional **nu** trebuie atenuată. |
+ | |||
+ | Precum este prezentat în demo, implementarea voastră trebuie să suporte **randarea mai multor surse de lumină în același frame!** | ||
+ | </note> | ||
===== Calcul și afișare scor ===== | ===== Calcul și afișare scor ===== | ||
Line 139: | Line 146: | ||
* Texturare + asamblare obiecte 3D (55p) | * Texturare + asamblare obiecte 3D (55p) | ||
- | * Desenare teren (15p) | + | * Desenare teren înclinat (15p) |
* Desenare pătrat (quad) teren (5p) | * Desenare pătrat (quad) teren (5p) | ||
* Modificare UV-uri pentru a reda efectul deplasării (10p) | * Modificare UV-uri pentru a reda efectul deplasării (10p) | ||
Line 147: | Line 154: | ||
* Jucător (8p) | * Jucător (8p) | ||
* Pietre (8p) | * Pietre (8p) | ||
- | * Iluminare 40p | + | * Iluminare (40p) |
* Iluminare direcțională (10p) | * Iluminare direcțională (10p) | ||
* Iluminare de tip spot atașată stâlpilor de iluminat (15p) | * Iluminare de tip spot atașată stâlpilor de iluminat (15p) | ||
* Iluminare punctiformă atașată copacilor si cadourilor (15p) | * Iluminare punctiformă atașată copacilor si cadourilor (15p) | ||
* Elemente de gameplay (55p) | * Elemente de gameplay (55p) | ||
- | * Deplasare jucător (10p) | + | * Deplasare și orientare jucător (10p) |
* Coliziune jucător-obstacole (10p) | * Coliziune jucător-obstacole (10p) | ||
* Coliziune jucător-cadouri (7.5p) | * Coliziune jucător-cadouri (7.5p) |