This shows you the differences between two versions of the page.
egc:teme:2021:01 [2021/10/31 22:33] anca.morar |
egc:teme:2021:01 [2021/11/14 15:41] (current) anca.morar |
||
---|---|---|---|
Line 34: | Line 34: | ||
=== Camera === | === Camera === | ||
- | Camera va urmari in permanenta jucatorul (jucatorul va fi desenat tot timpul in centrul ferestrei de afisare). In video-ul de mai jos puteti vedea un exemplu de harta, in care spatiul logic (denumit "viewport" in animatie) se deplaseaza impreuna cu jucatorul. Animatia aceasta nu prezinta ce se vede pe ecran (in fereastra de afisare). In fereastra de afisare se va vedea numai ce este inclus in viewport. | + | Camera va urmari in permanenta jucatorul (jucatorul va fi desenat tot timpul in centrul ferestrei de afisare). In video-ul de mai jos puteti vedea un exemplu de harta, in care spatiul logic se deplaseaza impreuna cu jucatorul. Animatia aceasta nu prezinta ce se vede pe ecran (in fereastra de afisare). In fereastra de afisare se va vedea numai ce este inclus in viewport. |
{{ :egc:teme:2021:egc-t1-viewport-demo-2.gif?direct&300 |}} | {{ :egc:teme:2021:egc-t1-viewport-demo-2.gif?direct&300 |}} | ||
Line 95: | Line 95: | ||
=== Functionalitati obligatorii === | === Functionalitati obligatorii === | ||
Barem orientativ pentru realizarea functionalitatilor (din 150 puncte): | Barem orientativ pentru realizarea functionalitatilor (din 150 puncte): | ||
- | * Desenare jucator - 20p | + | * Desenare jucator - 15p |
* Miscare si orientare jucator - 10p | * Miscare si orientare jucator - 10p | ||
* Harta (desen harta, desen obstacole) - 15p | * Harta (desen harta, desen obstacole) - 15p | ||
* Camera - 25p | * Camera - 25p | ||
- | * Desenare inamici - 15p | + | * Desenare inamici - 15p |
+ | * Miscare si orientare inamici - 5p | ||
* Proiectile (tragere si desenare) - 20p | * Proiectile (tragere si desenare) - 20p | ||
* Coliziuni - 25p | * Coliziuni - 25p | ||
Line 109: | Line 110: | ||
* proiectil - obstacol (2.5p) | * proiectil - obstacol (2.5p) | ||
* inamic - perete harta (2.5p) | * inamic - perete harta (2.5p) | ||
- | * Scor si healtbar (functionalitate si UI) - 20p | + | * Scor si healthbar (functionalitate si UI) - 20p |
=== Intrebari si raspunsuri === | === Intrebari si raspunsuri === | ||
Line 122: | Line 123: | ||
Tema va fi implementata in OpenGL si C++. Este indicat sa folositi framework-ul si Visual Studio. | Tema va fi implementata in OpenGL si C++. Este indicat sa folositi framework-ul si Visual Studio. | ||
- | Pentru implementarea temei, in folderul __**src/lab_m1**__ puteti crea un nou folder, de exemplu Tema1, cu fisierele Tema1.cpp si Tema1.h (pentru implementare POO, este indicat sa aveti si alte fisiere). Pentru a vedea fisierele nou create in Visual Studio in Solution Explorer, apasati click dreapta pe filtrul Laboratoare si selectati Add->New Filter. Dupa ce creati un nou filtru, de exemplu Tema1, dati click dreapta si selectati Add->Existing Item. Astfel adaugati toate fisierele din folderul nou creat. | + | Pentru implementarea temei, in folderul __**src/lab_m1**__ puteti crea un nou folder, de exemplu Tema1, cu fisierele Tema1.cpp si Tema1.h (pentru implementare POO, este indicat sa aveti si alte fisiere). Pentru a vedea fisierele nou create in Visual Studio in Solution Explorer, apasati click dreapta pe filtrul lab_m1 si selectati Add->New Filter. Dupa ce creati un nou filtru, de exemplu Tema1, dati click dreapta si selectati Add->Existing Item. Astfel adaugati toate fisierele din folderul nou creat. |
In fisierul lab_list.h trebuie adaugata si calea catre header-ul temei. De exemplu: #include "lab_m1/Tema1/Tema1.h" | In fisierul lab_list.h trebuie adaugata si calea catre header-ul temei. De exemplu: #include "lab_m1/Tema1/Tema1.h" | ||
Line 133: | Line 134: | ||
* si stergeti folderul __**/build/.vs**__ (daca nu il vedeti, **este posibil sa fie ascuns**) | * si stergeti folderul __**/build/.vs**__ (daca nu il vedeti, **este posibil sa fie ascuns**) | ||
* SAU stergeti complet folderul __**/build**__ | * SAU stergeti complet folderul __**/build**__ | ||
- | * in cazul in care arhiva tot depaseste limita de 20MB (nu ar trebui), puteti sa stergeti si folderul __**/deps**__ sau __**/assets**__ intrucat se pot adauga la testare. Nu este recomandat sa faceti acest lucru intrucat ingreuneaza mult testarea in cazul in care versiunea curenta a librariilor/resurselor difera de versiunea utilizata la momentul scrierii temei. | + | * in cazul in care arhiva tot depaseste limita de 50MB (nu ar trebui), puteti sa stergeti si folderul __**/deps**__ sau __**/assets**__ intrucat se pot adauga la testare. Nu este recomandat sa faceti acest lucru intrucat ingreuneaza mult testarea in cazul in care versiunea curenta a librariilor/resurselor difera de versiunea utilizata la momentul scrierii temei. |
</note> | </note> | ||