This shows you the differences between two versions of the page.
egc:teme:2018:02 [2018/11/12 23:51] paul.gheorghe2411 |
egc:teme:2018:02 [2018/12/04 17:42] (current) paul.gheorghe2411 [Joc de biliard] |
||
---|---|---|---|
Line 1: | Line 1: | ||
===== Tema 2 ===== | ===== Tema 2 ===== | ||
- | <hidden> | ||
==== Joc de biliard ==== | ==== Joc de biliard ==== | ||
- | Scopul temei este de a crea un joc clasic de "8 Ball Pool" care foloseste 7 bile rosii, 7 bile galbene, | + | Scopul temei este de a crea un joc clasic de "8 Ball Pool" cu 2 jucatori, care foloseste 7 bile rosii, 7 bile galbene, |
o bila neagra si o bila alba. Exemplu:[[https://www.youtube.com/watch?v=6uzf1nXZW6E]] | o bila neagra si o bila alba. Exemplu:[[https://www.youtube.com/watch?v=6uzf1nXZW6E]] | ||
Line 13: | Line 12: | ||
La inceputul jocului, bilele sunt aranjate ca in poza urmatoare: | La inceputul jocului, bilele sunt aranjate ca in poza urmatoare: | ||
- | {{:egc:teme:2018:1.png?direct&200|}} | + | {{:egc:teme:2018:1.png?direct&600|}} |
- | Jucatorul care incepe va putea deplasa bila alba in prima treime a mesei, pentru a le sparge. Dupa ce a mutat bila unde doreste | + | Vor fi aranjate intr-un triunghi format din cele 15 bile in a treia treime a mesei, iar bila alba este situata in prima treime a mesei. |
+ | |||
+ | R | ||
+ | R G | ||
+ | G N R | ||
+ | G R R G | ||
+ | R R G G R | ||
+ | |||
+ | R - bila rosie | ||
+ | G - bila galbena | ||
+ | N - bila neagra | ||
+ | |||
+ | Jucatorul care incepe va putea deplasa bila alba in prima treime a mesei. Dupa ce a mutat bila unde doreste | ||
cu tastele "WASD", apasa pe "SPACE". | cu tastele "WASD", apasa pe "SPACE". | ||
<note important>Jucatorul va fi constrans in a muta bila alba doar in prima treime a mesei</note> | <note important>Jucatorul va fi constrans in a muta bila alba doar in prima treime a mesei</note> | ||
Line 21: | Line 32: | ||
View-ul pe care il va avea dupa apasarea tastei "SPACE" este urmatorul: | View-ul pe care il va avea dupa apasarea tastei "SPACE" este urmatorul: | ||
- | {{:egc:teme:2018:2.png?direct&200|}} | + | {{:egc:teme:2018:2.png?direct&600|}} |
- | La inceput, tacul este foarte aproape de bila alba. Tacul va avea o animatie de retragere (pe directia tacului) atunci cand se apasa "Left Mouse Button". Aceasta animatie va fi facuta in vertex shader. Dupa ce tacul a ajuns la o distanta anume de bila alba, acesta revine aproape de bila alba si animatia se reia. Intensitatea loviturii va fi direct proportionala cu distanta intre tac si bila alba. Cand dam drumul butonului din stanga al mouse-ului, se executa lovitura. De asemenea, cu "Right Mouse Button" se poate misca tacul in jurul bilei albe, camera urmarind bila alba si tacul ca in modul third person. Directia loviturii este data de directia tacului. | + | La inceput, tacul este foarte aproape de bila alba. Tacul va avea o animatie de retragere (pe directia tacului) atunci cand se apasa "Left Mouse Button". Aceasta animatie va fi facuta in **vertex shader**. Dupa ce tacul a ajuns la o distanta anume de bila alba, acesta revine aproape de bila alba si animatia se reia. Intensitatea loviturii va fi direct proportionala cu distanta intre tac si bila alba. Cand dam drumul butonului din stanga al mouse-ului, se executa lovitura. De asemenea, cu "Right Mouse Button" se poate misca tacul in jurul bilei albe, camera urmarind bila alba si tacul ca in modul third person. Directia loviturii este data de directia tacului. Dupa lovitura, bila alba va avea o anumita viteza cu |
+ | directia tacului si magnitudinea proportionala cu distanta dintre tac la bila alba in momentul release-ului butonului stang al mouse-ului. In | ||
+ | momentul ciocnirii bilei albe cu celelalte bile, acestea vor trebui sa se comporte ca in viata reala. Deplasarea bilei albe este in planul XOZ. | ||
2. **Alegerea culorii fiecarui jucator** | 2. **Alegerea culorii fiecarui jucator** | ||
Line 43: | Line 56: | ||
=== Alte specificatii === | === Alte specificatii === | ||
- | Dupa lovitura, camera se schimba din third person pe bila alba pe una top-down, | + | * Dupa lovitura, camera se schimba din third person pe bila alba pe una top-down, |
pentru a putea fi vizualizata lovitura: | pentru a putea fi vizualizata lovitura: | ||
- | {{:egc:teme:2018:3.png?direct&200|}} | + | {{:egc:teme:2018:3.png?direct&600|}} |
- | Pentru punctaj complet, jocul trebuie sa fie consecvent. | + | * Pentru punctaj complet, jocul trebuie sa fie consecvent. |
- | Animatia tacului pentru lovirea bilei albe se va face in vertex shader. | + | * Animatia tacului pentru lovirea bilei albe se va face in vertex shader. |
=== Punctaj === | === Punctaj === | ||
- | * 5% - Afisare la stdout statistici joc (cate bile a bagat fiecare, cate fault-uri s-au comis etc) | + | * 10% - Afisare la stdout statistici joc (cate bile a bagat fiecare, cate fault-uri s-au comis etc) |
+ | * 10% - Implementarea coliziunilor (bila-bila, bila-manta) (link-ul [[http://www.gamasutra.com/view/feature/3015/pool_hall_lessons_fast_accurate_.php|acesta]] ar fi de folos) | ||
* 10% - Dispartia unei bile bagata in buzunar | * 10% - Dispartia unei bile bagata in buzunar | ||
* 15% - Animatie tac in vertex shader in momentul loviturii | * 15% - Animatie tac in vertex shader in momentul loviturii | ||
* 15% - Camera third person pe directia tacului, target-ul fiind bila alba | * 15% - Camera third person pe directia tacului, target-ul fiind bila alba | ||
* 15% - Vedere top-down dupa ce tacul a lovit bila ptr a se putea vizualiza lovitura | * 15% - Vedere top-down dupa ce tacul a lovit bila ptr a se putea vizualiza lovitura | ||
- | * 15% - Implementarea coliziunilor (bila-bila, bila-manta) | ||
* 25% - Desenarea mesei cu buzunare si a bilelor, ca in poze | * 25% - Desenarea mesei cu buzunare si a bilelor, ca in poze | ||
Line 107: | Line 120: | ||
=== Deadline tema === | === Deadline tema === | ||
- | //TODO// | + | 5 decembrie 2018, ora 23:55 |
- | </hidden> | ||
- | baking .. |