This is an old revision of the document!
In cadrul laboratorui de la materia Elemente de grafica pe calculator, va vom pune la dispozitie un framework scris in C++, cu care veti lucra pana la finalul semestrului. In plus, puteti folosi acesta framework inclusiv pentru realizarea temelor, lucru pe care il si recomandam.
In aceasta pagina se va explica felul in care se instaleaza dependintele framework-ului si cum se realizeaza setup-ul pentru a face un build si a porni aplicatia rezultata. In particular, in aceasta pagina ne vom concentra in explicatii pentru sistemul de operare Windows. Framework-ul poate fi compilat si pe siteme de operare UNIX/Linux si OSX. Mai multe detalii pentru utilizarea lui pe aceste sisteme de operare se pot gasi in fisierul README de pe pagina proiectului de GitHub.
Framework-ul se gaseste pe GitHub si poate fi descarcat din linia de comanda, cum este prezentat mai jos. Dupa executia comenzii, se va crea un director denumit gfx-framework ce va contine proiectul.
git clone https://github.com/UPB-Graphics/gfx-framework
Alternativ, pentru descarcarea proiectului, se poate folosi direct interfata paginii proiectului de pe GitHub. Din aceasta interfata, prin intermediul butonului Code, vizibil in figura de mai jos, se selecteaza optiunea Download ZIP pentru descarcarea unei arhive cu proiectul. Dupa dezarhivare, se va crea un director numit gfx-framework-master. Un link direct catre optiunea de descarcare a arhivei este acesta.
Pentru a compila framework-ul pe sistemul de operare Windows, este necesara instalarea IDE-ului Visual Studio, care vine cu un modul ce contine compilatorul MSVC++, obligatoriu pentru utilizarea framework-ului pe Windows.
Acest IDE se poate descarca de pe pagina oficiala. Versiunea Community este suficienta pentru utilizarea de care vom avea nevoie pe tot parcursul semestrului.
Dupa descarcarea executabilului si rularea lui, se va instala de fapt un hub, denumit Visual Studio Installer, din care se permite instalarea unor diferite module. In figura de mai jos se poate vedea interfata acestui hub. In loc de textul Modify, incadrat in chenarul rosu, la voi va fi textul Install. Dupa instalarea unui modul, optiunea se va transforma in Modify. Se selecteaza optiunea Install/Modify.
Dupa selectarea optiunii, se va deschide un popup in interiorul ferestrei, ce va contine mai multe optiuni de module pentru instalare. In acest laborator, este necesar doar modulul Desktop development with C++. Se bifeaza acest modul, prin selectarea chenarului in care se gaseste modulul (Pasul 1 din figura de mai jos). Dupa bifarea lui, in partea dreapta vor aparea mai multe componente ce fac parte din acest modul. Componentele bifate vor fi instalate, cele fara bifa nu. Pot fi lasate cele selectate automat. Ultimul pas pentru instalarea mediului de dezvoltare este selectia butonului Install/Modify din partea dreapta jos (Pasul 2 din figura urmatoare).
Codul sursa al framework-ului de laborator, descarcat cu 2 pasi anteriori, nu contine un proiect, in general un fisier special (Makefile in UNIX sau .sln pentru Visual Studio), pentru un anumit mediu de dezvoltare. Codul framework-ului de laborator permite
Dupa instalarea modulelor necesare din Visual Studio,