Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

egc:setup-framework [2023/09/30 16:36]
andrei.lambru
egc:setup-framework [2024/09/30 14:24] (current)
andrei.lambru
Line 1: Line 1:
 ===== Setup framework de laborator ===== ===== Setup framework de laborator =====
  
-În cadrul laboratorui de la materia Elemente de grafică pe calculator, vă vom pune la dispoziție un framework scris în C++, cu care veți lucra până la finalul semestrului. În plus, puteți utiliza acest framework inclusiv pentru realizarea temelor, lucru pe care îl și recomandăm.+În cadrul laboratorui de la materia Elemente de grafică pe calculator, vă vom pune la dispoziție un framework scris în limbajul de programare ​C++, cu care veți lucra până la finalul semestrului. În plus, puteți utiliza acest framework inclusiv pentru realizarea temelor, lucru pe care îl și recomandăm.
  
 În această pagină, se va explica felul în care se instalează dependințele framework-ului și cum se realizează setup-ul pentru a compila fișierele sursă din acesta și a porni aplicația rezultată. În particular, în această pagină, ne vom concentra în explicații pentru sistemul de operare Windows. Framework-ul poate fi compilat și pe siteme de operare UNIX/Linux și macOS. Mai multe detalii pentru utilizarea lui pe aceste sisteme de operare se pot găsi în fișierul README de pe [[https://​github.com/​UPB-Graphics/​gfx-framework | pagina]] proiectului de GitHub. În această pagină, se va explica felul în care se instalează dependințele framework-ului și cum se realizează setup-ul pentru a compila fișierele sursă din acesta și a porni aplicația rezultată. În particular, în această pagină, ne vom concentra în explicații pentru sistemul de operare Windows. Framework-ul poate fi compilat și pe siteme de operare UNIX/Linux și macOS. Mai multe detalii pentru utilizarea lui pe aceste sisteme de operare se pot găsi în fișierul README de pe [[https://​github.com/​UPB-Graphics/​gfx-framework | pagina]] proiectului de GitHub.
Line 31: Line 31:
 </​note>​ </​note>​
  
-După descarcărea ​executabilului ​și rularea ​lui, se va instala de fapt un hub, denumit **Visual Studio Installer**,​ din care se permite instalarea unor diferite module. În imaginea de mai jos, se poate vedea interfața acestui hub. În locul textului //Modify//, încadrat în chenarul roșu, la voi va fi textul //​Install//​. După instalarea unui modul, opțiunea se va transforma în Modify. Se selecteaza opțiunea **Install/​Modify**.+După descarcărea ​fișierului de la adresa menționată mai sus și executarea ​lui, se va instala de fapt un hub, denumit **Visual Studio Installer**,​ din care se permite instalarea unor diferite module. În imaginea de mai jos, se poate vedea interfața acestui hub. În locul textului //Modify//, încadrat în chenarul roșu, la voi va fi textul //​Install//​. După instalarea unui modul, opțiunea se va transforma în Modify. Se selecteaza opțiunea **Install/​Modify**.
  
 {{ :​egc:​laboratoare:​setup2.png?​600 |}} {{ :​egc:​laboratoare:​setup2.png?​600 |}}
  
-După selectarea opțiunii, se va deschide un popup în interiorul ferestrei, ce va conține mai multe opțiuni de module pentru instalare. În acest laborator, este necesar doar modulul **Desktop development with C++**. Se bifează acest modul, prin selectarea chenarului în care se regăsește modulul (Pasul 1 din imaginea de mai jos). După bifarea lui, în partea dreaptă vor apărea mai multe componente ce fac parte din acest modul. Componentele bifate vor fi instalate, cele fără bifă nu. Pot fi lăsate cele selectate automat. Ultimul pas pentru instalarea mediului de dezvoltare este selecția butonului **Install/​Modify** din partea dreaptă jos (Pasul 2 din imaginea următoare).+După selectarea opțiunii, se va deschide un popup în interiorul ferestrei, ce va conține mai multe opțiuni de module pentru instalare. În cadrul activităților practice de la această materie, este necesar doar modulul **Desktop development with C++**. Se bifează acest modul, prin selectarea chenarului în care se regăsește modulul (Pasul 1 din imaginea de mai jos). După bifarea lui, în partea dreaptă vor apărea mai multe componente ce fac parte din acest modul. Componentele bifate vor fi instalate, cele fără bifă nu. Pot fi lăsate cele selectate automat. Ultimul pas pentru instalarea mediului de dezvoltare este selecția butonului **Install/​Modify** din partea dreaptă jos (Pasul 2 din imaginea următoare).
  
 {{ :​egc:​laboratoare:​setup3.png?​600 |}} {{ :​egc:​laboratoare:​setup3.png?​600 |}}
Line 44: Line 44:
  
 După instalare, se poate porni utilitarul și se va deschide o fereastră cu interfața din imaginea de mai jos. Din această interfață,​ se generează proiectul pentru mediul de dezvoltare Visual Studio. Pentru acest proces, trebuie sa urmăm câțiva pași: După instalare, se poate porni utilitarul și se va deschide o fereastră cu interfața din imaginea de mai jos. Din această interfață,​ se generează proiectul pentru mediul de dezvoltare Visual Studio. Pentru acest proces, trebuie sa urmăm câțiva pași:
-  - Se selectează calea unde se găsește codul sursă al framework-ului prin completarea câmpului text **Where is the source code** sau prin selectarea butonului **Browse Source** (Pasul 1 din imaginea de mai jos), care deschide o fereastră de navigare spre directorul respectiv. Aici trebuie specificat exact directorul dezarhivat cu 2 pasi anteriori: //​gfx-framework-master//,​ nu alte directoare interne ale acestuia. {{ :​egc:​laboratoare:​setup4.png?​400 |}}+  - Se selectează calea unde se găsește codul sursă al framework-ului prin completarea câmpului text **Where is the source code** sau prin selectarea butonului **Browse Source...** (Pasul 1 din imaginea de mai jos), care deschide o fereastră de navigare spre directorul respectiv. Aici trebuie specificat exact directorul dezarhivat cu 2 pasi anteriori: //​gfx-framework-master//,​ nu alte directoare interne ale acestuia. {{ :​egc:​laboratoare:​setup4.png?​400 |}}
   - Se specifică o cale unde se vor plasa fișierele proiectului generat de utilitarul CMake, în câmpul text **Where to build the binaries**. Recomandarea noastră este să copiați calea la care se găsește framework-ul de laborator, 2 câmpuri mai sus, și să adăugați în coadă un director nou. De exemplu, dacă framework-ul se găsește la calea //​E:/​gfx-framework-master///,​ la acest pas specificați calea //​E:/​gfx-framework-master/​build//​. Directorul //build// va fi creat automat de către utilitar, în situația în care nu există.   - Se specifică o cale unde se vor plasa fișierele proiectului generat de utilitarul CMake, în câmpul text **Where to build the binaries**. Recomandarea noastră este să copiați calea la care se găsește framework-ul de laborator, 2 câmpuri mai sus, și să adăugați în coadă un director nou. De exemplu, dacă framework-ul se găsește la calea //​E:/​gfx-framework-master///,​ la acest pas specificați calea //​E:/​gfx-framework-master/​build//​. Directorul //build// va fi creat automat de către utilitar, în situația în care nu există.
   - Se selectează opțiunea **Configure** (Pasul 3 din imaginea de mai sus).   - Se selectează opțiunea **Configure** (Pasul 3 din imaginea de mai sus).
egc/setup-framework.1696080987.txt.gz · Last modified: 2023/09/30 16:36 by andrei.lambru
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0