Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

egc:laboratoare:09 [2020/12/15 02:15]
bogdan.teaca [Utilizarea texturii]
egc:laboratoare:09 [2025/12/08 12:31] (current)
andrei.lapusteanu Fixed GL_LINEAR example image (was the same as for GL_NEAREST)
Line 127: Line 127:
  {{ egc:​laboratoare:​lab9texturephoto5.png |}}  {{ egc:​laboratoare:​lab9texturephoto5.png |}}
  
-Elementele individuale ale unui vec4 pot fi accesate utilizand numele componentelor:​\\ +Elementele individuale ale unui ''​vec4'' ​pot fi accesate utilizand numele componentelor:​\\ 
-- Pentru date geometrice: x, y, z, w\\ +- Pentru date geometrice: ​''​x, y, z, w''​\\ 
-- Pentru date legate de culori (red, green, blue, alpha): r, g, b, a\\ +- Pentru date legate de culori (red, green, blue, alpha): ​''​r, g, b, a''​\\ 
-- Pentru date de texturare: s, t, p, q\\+- Pentru date de texturare: ​''​s, t, p, q''​\\
  
 Pentru a omite desenarea fragmentelor care nu sunt vizibile se foloseste directiva de shader ''​discard''​. Pentru a omite desenarea fragmentelor care nu sunt vizibile se foloseste directiva de shader ''​discard''​.
Line 155: Line 155:
 GL_LINEAR (cunoscut drept filtrare biliniara) ia valoarea interpolata din texelii vecini ai coordonatei de texturare, aproximand astfel culoarea mai bine. Cu cat distanta de la coordonata de texturare pana la centrul texelului este mai mica, cu atat contributia culorii acelui texel este mai mare. Mai jos putem vedea cum pixelul intors ​ GL_LINEAR (cunoscut drept filtrare biliniara) ia valoarea interpolata din texelii vecini ai coordonatei de texturare, aproximand astfel culoarea mai bine. Cu cat distanta de la coordonata de texturare pana la centrul texelului este mai mica, cu atat contributia culorii acelui texel este mai mare. Mai jos putem vedea cum pixelul intors ​
  
- {{ :​egc:​laboratoare:​lab9texturephoto6.png |}}+ {{ :​egc:​laboratoare:​lab9texturephoto7.png |}}
  
  {{ egc:​laboratoare:​tutorial6-gl_linear.png |}}  {{ egc:​laboratoare:​tutorial6-gl_linear.png |}}
Line 216: Line 216:
     * Ex: Faceti alpha discard daca valoarea ''​alpha''​ este mai mica de 0.5f     * Ex: Faceti alpha discard daca valoarea ''​alpha''​ este mai mica de 0.5f
   - Creati si incarcati pe GPU o textura random   - Creati si incarcati pe GPU o textura random
-    * completati functia ''​Laborator9::​CreateRandomTexture''​+    * completati functia ''​Lab9::​CreateRandomTexture''​
     * ! generati mipmaps : ''​glGenerateMipmap(GL_TEXTURE_2D);''​     * ! generati mipmaps : ''​glGenerateMipmap(GL_TEXTURE_2D);''​
     * textura va fi folosita in cadrul randarii pe cubul din stanga     * textura va fi folosita in cadrul randarii pe cubul din stanga
Line 236: Line 236:
  
 Bonus: Bonus:
-  - Sa se trimita timpul aplicatiei ''​Engine::​GetElapsedTime()''​ catre fragment shader si sa se utilizeze pentru a cicla prin textura de pe globul pamantesc (pe coordonata ​OY) (doar pentru acel obiect, deci e nevoie de si de o variabila uniform pentru a testa obiectul randat)+  - Sa se trimita timpul aplicatiei ''​Engine::​GetElapsedTime()''​ catre fragment shader si sa se utilizeze pentru a cicla prin textura de pe globul pamantesc (pe coordonata ​OX) (doar pentru acel obiect, deci e nevoie de si de o variabila uniform pentru a testa obiectul randat)
   - Sa se roteasca spre directia camerei (doar pe OY) quadul cu textura de iarba astfel incat sa fie orientat tot timpul catre camera. <​hidden>​Sa se randeze inca de 2 ori aceasi textura in aceasi pozitie dar cu o rotatie (fata de cea pricipala) de +- 30 grade.   - Sa se roteasca spre directia camerei (doar pe OY) quadul cu textura de iarba astfel incat sa fie orientat tot timpul catre camera. <​hidden>​Sa se randeze inca de 2 ori aceasi textura in aceasi pozitie dar cu o rotatie (fata de cea pricipala) de +- 30 grade.
  
 </​hidden>​ </​hidden>​
egc/laboratoare/09.1607991323.txt.gz · Last modified: 2020/12/15 02:15 by bogdan.teaca
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0