This shows you the differences between two versions of the page.
|
egc:laboratoare:08 [2025/11/26 21:54] andrei.voicu2409 [Cerinte laborator] |
egc:laboratoare:08 [2025/11/26 21:57] (current) andrei.voicu2409 [Cerinte laborator] |
||
|---|---|---|---|
| Line 251: | Line 251: | ||
| Bonusuri posibile: | Bonusuri posibile: | ||
| - **[Bonus]** Sa se modifice directia si unghiul de cut-off al luminii spotlight de la tastatura | - **[Bonus]** Sa se modifice directia si unghiul de cut-off al luminii spotlight de la tastatura | ||
| - | * logica in ''OnInputUpdate'' | + | * logica in ''OnInputUpdate'' |
| - | * rotirea spotului: **sus, jos, stanga, dreapta** | + | * rotirea spotului: **sus, jos, stanga, dreapta** |
| - | * 2 taste pentru a creste/micsora unghiul de iluminare al spot-ului | + | * 2 taste pentru a creste/micsora unghiul de iluminare al spot-ului |
| + | - **[Bonus]** Spot-light cu atenuare unghiulară | ||
| + | * Implementați un spot-light cu tranziție lină între zona iluminată și cea neiluminată. | ||
| + | * Folosiți două unghiuri de referință (cut-off interior și cut-off exterior) pentru a calcula intensitatea luminii în funcție de unghiul dintre direcția spotului și fragment. | ||
| + | * Rezultat vizual: marginea conului de lumină să fie netedă, fără treceri bruște. | ||
| - **[Bonus]** Modelul de iluminare Phong, folosind 3 canale de culoare: | - **[Bonus]** Modelul de iluminare Phong, folosind 3 canale de culoare: | ||
| Atât în implementarea laboratorului de săptămâna trecută, cât și în implementarea laboratorului din această săptămână, am folosit un model simplificat. Din acest motiv, propunem ca bonus să modificați fragment shader și vertex shader astfel încât să vedeți cum se face de fapt implementarea iluminării. Astfel, va trebui sa implementați următoarele: | Atât în implementarea laboratorului de săptămâna trecută, cât și în implementarea laboratorului din această săptămână, am folosit un model simplificat. Din acest motiv, propunem ca bonus să modificați fragment shader și vertex shader astfel încât să vedeți cum se face de fapt implementarea iluminării. Astfel, va trebui sa implementați următoarele: | ||
| Line 264: | Line 268: | ||
| {{ :egc:laboratoare:phong.png?500 |}} | {{ :egc:laboratoare:phong.png?500 |}} | ||
| - | - **[Bonus]** Spot-light cu atenuare unghiulară | ||
| - | * Implementați un spot-light cu tranziție lină între zona iluminată și cea neiluminată. | ||
| - | * Folosiți două unghiuri de referință (cut-off interior și cut-off exterior) pentru a calcula intensitatea luminii în funcție de unghiul dintre direcția spotului și fragment. | ||
| - | * Rezultat vizual: marginea conului de lumină să fie netedă, fără treceri bruște. | ||
| </hidden> | </hidden> | ||