This shows you the differences between two versions of the page.
|
egc:laboratoare:03 [2021/10/12 11:01] chris.luntraru Filename update |
egc:laboratoare:03 [2025/11/26 20:29] (current) andrei.voicu2409 [Cerințe laborator] |
||
|---|---|---|---|
| Line 332: | Line 332: | ||
| <note tip> | <note tip> | ||
| În cadrul acestui laborator aveți de programat în două clase: | În cadrul acestui laborator aveți de programat în două clase: | ||
| - | * ''Laborator3.cpp'', pentru familiarizarea cu transformările 2D de translație, rotație și scalare | + | * ''lab3.cpp'', pentru familiarizarea cu transformările 2D de translație, rotație și scalare |
| - | * ''Laborator3_Vis2D.cpp'', pentru familiarizarea cu transformarea fereastră-poartă | + | * ''lab3_vis2D.cpp'', pentru familiarizarea cu transformarea fereastră-poartă |
| - | Din clasa ''Main'' puteți să alegeți ce laborator rulați: | + | Din fisierul ''main.cpp'' puteți să alegeți ce laborator rulați: |
| <code cpp> | <code cpp> | ||
| - | World *world = new Laborator3(); | + | World *world = new Lab3(); |
| </code> | </code> | ||
| Line 343: | Line 343: | ||
| <code cpp> | <code cpp> | ||
| - | World *world = new Laborator3_Vis2D(); | + | World *world = new Lab3_Vis2D(); |
| </code> | </code> | ||
| </note> | </note> | ||
| Line 356: | Line 356: | ||
| - Descarcăți [[https://github.com/UPB-Graphics/Framework-EGC/archive/master.zip|framework-ul de laborator]] | - Descarcăți [[https://github.com/UPB-Graphics/Framework-EGC/archive/master.zip|framework-ul de laborator]] | ||
| - | - Completați funcțiile de translație, rotație și scalare din ''/Laborator3/Transform2D.h'' | + | - Completați funcțiile de translație, rotație și scalare din ''lab3/transform2D.h'' |
| - Să se modifice pașii de translație, rotație și scalare pentru cele trei pătrate ca să se creeze animații. | - Să se modifice pașii de translație, rotație și scalare pentru cele trei pătrate ca să se creeze animații. | ||
| - | - Cu tastele W, A, S, D să se translateze fereastra logică ''Laborator3_Vis2D''. Cu tastele Z și X să se facă zoom in și zoom out pe fereastra logică. | + | - Cu tastele W, A, S, D să se translateze fereastra logică ''lab3_vis2D''. Cu tastele Z și X să se facă zoom in și zoom out pe fereastra logică. |
| <hidden> | <hidden> | ||
| Bonusuri posibile: | Bonusuri posibile: | ||
| - | * **[Bonus]** Diverse combinații de transformări (primul pătrat stă pe loc, al doilea se rotește în jurul lui și al treilea în jurul celui de-al doilea - cum sunt soarele, pământul și luna) | + | |
| + | * Diverse combinații de transformări (primul pătrat stă pe loc, al doilea se rotește în jurul lui și al treilea în jurul celui de-al doilea - cum sunt soarele, pământul și luna) | ||
| + | |||
| + | * Realizarea unui obiect solar compus dintr-un disc central și un ansamblu de triunghiuri dispuse radial, utilizate ca raze. Animația constă în scalarea independentă a fiecărei raze (efect de pulsare/radiere), precum și în rotirea acestora în jurul discului central. | ||
| </hidden> | </hidden> | ||