Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

egc:laboratoare:02 [2021/10/20 17:44]
philip.dumitru [Cerințe laborator] cube3 se cheama acum cube_B
egc:laboratoare:02 [2025/11/26 20:37] (current)
andrei.voicu2409 [Cerințe laborator]
Line 90: Line 90:
 glCullFace(GL_BACK);​ glCullFace(GL_BACK);​
 </​code>​ </​code>​
 +
 +<​note>​ În concluzie, atunci când ne propunem să definim geometria unui 
 +obiect este foarte importantă ordinea specificării indicilor.
 +</​note>​
 +
 +<note tip> Pentru o definire corectă se pot urma pașii:
 +  - Ne fixăm privirea pe o anumită axa.
 +  - Identificăm fețele vizibile și cele nevizibile.
 +  - Triunghiurile care alcătuiesc fețele vizibile se specifică în ordine trigonometrică iar cele nevizibile în ordinea inversă.
 +</​note>​
 +
 +{{ :​egc:​laboratoare:​lab02:​cull_face.png?​750 |}}
 +
 +<note warning>​Dacă vă întrebați de ce după ce ați activat CULL_FACE obiectele voastre nu arată ​
 +corect, cel mai probabil ați fost inconsecvenți în ceea ce privește ordinea de specificare a 
 +indicilor.
 +</​note>​
  
 ===== Meshe ===== ===== Meshe =====
Line 138: Line 155:
  
 <note tip> <note tip>
-Pentru a înțelege mai bine API-ul OpenGL vă rocomandăm să citiți documentația indicată pentru fiecare comandă prezentată. Atunci când se prezintă o nouă comandă, dacă apăsați click pe numele acesteia veți fi redirecționați către pagina de manual a comenzii respective.\\ ​+Pentru a înțelege mai bine API-ul OpenGL vă recomandăm să citiți documentația indicată pentru fiecare comandă prezentată. Atunci când se prezintă o nouă comandă, dacă apăsați click pe numele acesteia veți fi redirecționați către pagina de manual a comenzii respective.\\ ​
 De asemenea, documentația oficială și completă a API-ului OpenGL poate fi gasită pe pagina **[[https://​www.opengl.org/​sdk/​docs/​man/​|OpenGL 4 Reference Pages]]** ​ De asemenea, documentația oficială și completă a API-ului OpenGL poate fi gasită pe pagina **[[https://​www.opengl.org/​sdk/​docs/​man/​|OpenGL 4 Reference Pages]]** ​
 </​note>​ </​note>​
Line 260: Line 277:
   - **[Bonus]** Creați un obiect mai complex, format din cel puțin 4 fețe (tetraedru) astfel încât fiecare față să fie desenată cu câte o singură culoare.   - **[Bonus]** Creați un obiect mai complex, format din cel puțin 4 fețe (tetraedru) astfel încât fiecare față să fie desenată cu câte o singură culoare.
     * explicați studenților de ce e nevoie să declare fiecare vertex de 3 ori cu culori diferite (în cazul tetraedrului)     * explicați studenților de ce e nevoie să declare fiecare vertex de 3 ori cu culori diferite (în cazul tetraedrului)
 +  - **[Bonus]** Realizarea unui torus generat procedural, utilizând parametrizarea în două unghiuri și discretizarea acestora pentru a construi geometria (vertecși și indici). Un torus poate fi descris prin ecuația parametrică p(u,​v)=((R+rcosv)cosu,​ (R+rcosv)sinu,​ rsinv)
  
 </​hidden> ​   ​ </​hidden> ​   ​
egc/laboratoare/02.1634741066.txt.gz · Last modified: 2021/10/20 17:44 by philip.dumitru
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0