This shows you the differences between two versions of the page.
egc:laboratoare:02 [2021/10/19 10:46] chris.luntraru [Cerințe laborator] Numele clasei Lab2 |
egc:laboratoare:02 [2023/10/18 19:11] (current) mihnea.mitrache [Face Culling] |
||
---|---|---|---|
Line 90: | Line 90: | ||
glCullFace(GL_BACK); | glCullFace(GL_BACK); | ||
</code> | </code> | ||
+ | |||
+ | <note> În concluzie, atunci când ne propunem să definim geometria unui | ||
+ | obiect este foarte importantă ordinea specificării indicilor. | ||
+ | </note> | ||
+ | |||
+ | <note tip> Pentru o definire corectă se pot urma pașii: | ||
+ | - Ne fixăm privirea pe o anumită axa. | ||
+ | - Identificăm fețele vizibile și cele nevizibile. | ||
+ | - Triunghiurile care alcătuiesc fețele vizibile se specifică în ordine trigonometrică iar cele nevizibile în ordinea inversă. | ||
+ | </note> | ||
+ | |||
+ | {{ :egc:laboratoare:lab02:cull_face.png?750 |}} | ||
+ | |||
+ | <note warning>Dacă vă întrebați de ce după ce ați activat CULL_FACE obiectele voastre nu arată | ||
+ | corect, cel mai probabil ați fost inconsecvenți în ceea ce privește ordinea de specificare a | ||
+ | indicilor. | ||
+ | </note> | ||
===== Meshe ===== | ===== Meshe ===== | ||
Line 138: | Line 155: | ||
<note tip> | <note tip> | ||
- | Pentru a înțelege mai bine API-ul OpenGL vă rocomandăm să citiți documentația indicată pentru fiecare comandă prezentată. Atunci când se prezintă o nouă comandă, dacă apăsați click pe numele acesteia veți fi redirecționați către pagina de manual a comenzii respective.\\ | + | Pentru a înțelege mai bine API-ul OpenGL vă recomandăm să citiți documentația indicată pentru fiecare comandă prezentată. Atunci când se prezintă o nouă comandă, dacă apăsați click pe numele acesteia veți fi redirecționați către pagina de manual a comenzii respective.\\ |
De asemenea, documentația oficială și completă a API-ului OpenGL poate fi gasită pe pagina **[[https://www.opengl.org/sdk/docs/man/|OpenGL 4 Reference Pages]]** | De asemenea, documentația oficială și completă a API-ului OpenGL poate fi gasită pe pagina **[[https://www.opengl.org/sdk/docs/man/|OpenGL 4 Reference Pages]]** | ||
</note> | </note> | ||
Line 242: | Line 259: | ||
* creați un VBO și adăugați date în el | * creați un VBO și adăugați date în el | ||
* creați un IBO și adăugați date în el | * creați un IBO și adăugați date în el | ||
- | * afișați noul obiect (RenderMesh[cube3]) astfel încât să nu se suprapună cu un alt obiect | + | * afișați noul obiect (RenderMesh[cube_B]) astfel încât să nu se suprapună cu un alt obiect |
- Creați o nouă formă geometrică simplă, de exemplu un tetraedru și desenați-l în scenă | - Creați o nouă formă geometrică simplă, de exemplu un tetraedru și desenați-l în scenă | ||
- Atunci când se apasă tasta **F2** faceți toggle între modul de culling **GL_BACK** și **GL_FRONT** | - Atunci când se apasă tasta **F2** faceți toggle între modul de culling **GL_BACK** și **GL_FRONT** |