This shows you the differences between two versions of the page.
egc:laboratoare:01 [2023/10/09 10:06] andrei.lambru [Laboratorul 1] |
egc:laboratoare:01 [2025/10/06 19:26] (current) maria_anca.balutoiu [Cerințe generale de laborator] |
||
---|---|---|---|
Line 253: | Line 253: | ||
glm::mat4 identity2 = glm::mat4(1); // short form for writing identity matrices | glm::mat4 identity2 = glm::mat4(1); // short form for writing identity matrices | ||
glm::vec3 culoare = glm::vec3(1, 0.5, 1); | glm::vec3 culoare = glm::vec3(1, 0.5, 1); | ||
- | glm::vec2 directie = glm::vec3(-1, 1); | + | glm::vec2 directie = glm::vec2(-1, 1); |
glm::vec3 pozitie = glm::vec3(100, 10, -20); | glm::vec3 pozitie = glm::vec3(100, 10, -20); | ||
pozitie.x = 2; // you can select components like so: .x .y .z .t .r .g. b. a | pozitie.x = 2; // you can select components like so: .x .y .z .t .r .g. b. a | ||
Line 290: | Line 290: | ||
// implementeaza operatia de clear | // implementeaza operatia de clear | ||
- | void glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT); | + | void glClear(GLbitfield mask); |
</code> | </code> | ||
Line 316: | Line 316: | ||
- Descărcați framework-ul, compilați și rulați proiectul | - Descărcați framework-ul, compilați și rulați proiectul | ||
- | * Trebuie să deschideți proiectul GFXFramework.sln (din folderul de __/build__) în Visual Studio 2019 | + | * Trebuie să deschideți proiectul GFXFramework.sln (din folderul de __/build__) în Visual Studio 2022 |
- Încărcați un alt model 3D și randați-l în scenă la o poziție diferită față de cele 2 cuburi | - Încărcați un alt model 3D și randați-l în scenă la o poziție diferită față de cele 2 cuburi | ||
* __/assets/models__ conține o serie de modele 3D ce pot fi încărcate | * __/assets/models__ conține o serie de modele 3D ce pot fi încărcate | ||
Line 334: | Line 334: | ||
* 4.1 Unul dintre cele 3 forme prin care se cicleaza sa fie format din doua modele 3d, de exemplu teapot care sta pe box. | * 4.1 Unul dintre cele 3 forme prin care se cicleaza sa fie format din doua modele 3d, de exemplu teapot care sta pe box. | ||
* 5.1 Sa se aplice deplasarea pe obiectul prin care se cicleaza | * 5.1 Sa se aplice deplasarea pe obiectul prin care se cicleaza | ||
- | * 5.2 Suplimentar, la apasarea tastelor Z si X sa se schimbe scala obiectului, continuu, cu window->KeyHold(). | + | * 5.2 Suplimentar, la apasarea tastelor Z si X sa se schimbe scara obiectului, continuu, cu window->KeyHold(). |
Bonusuri posibile: | Bonusuri posibile: |