Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

egc:laboratoare:01 [2022/10/10 15:34]
alexandru.gradinaru [Laboratorul 1]
egc:laboratoare:01 [2024/10/06 15:43] (current)
silviu.stancioiu00 [Laboratorul 1]
Line 219: Line 219:
 </​note>​ </​note>​
  
-== Generare ​si compilare == +== Generare ​și compilare == 
-  * Pentru generarea ​solutiilor ​compilabile pentru platformele suportate, framework-ul ​foloseste ​[[https://​github.com/​Kitware/​CMake/​|CMake]] +  * Pentru generarea ​soluțiilor ​compilabile pentru platformele suportate, framework-ul ​folosește ​[[https://​github.com/​Kitware/​CMake/​|CMake]] 
-  * Platformele suportate ​in acest moment de framework sunt+  * Platformele suportate ​în acest moment de framework sunt:
     * Windows (stabil)     * Windows (stabil)
     * Linux (experimental)     * Linux (experimental)
     * macOS (experimental)     * macOS (experimental)
-  * Pentru generarea ​solutiei ​pentru platforma ​doritaurmati pasii de instalare ​si generare ​descrisi ​la [[https://​github.com/​UPB-Graphics/​gfx-framework|GFX Framework]]+  * Pentru generarea ​soluției ​pentru platforma ​dorităurmați pașii ​de instalare ​și generare ​descriși ​la [[https://​github.com/​UPB-Graphics/​gfx-framework|GFX Framework]]
  
-== Visual Studio ​2019 == +== Visual Studio ​2022 == 
-  * În cadrul laboratorului vom utiliza [[https://​www.visualstudio.com/​vs/​community/​|Visual Studio ​2019 Community Edition]]+  * În cadrul laboratorului vom utiliza [[https://​www.visualstudio.com/​vs/​community/​|Visual Studio ​2022 Community Edition]]
   * Installer-ul de Visual Studio vine cu posibilitatea de a instala modular doar ceea ce este necesar. Pentru acest laborator trebuie instalat doar modulul default **Desktop development with C++**, care se regăsește în **Workloads**   * Installer-ul de Visual Studio vine cu posibilitatea de a instala modular doar ceea ce este necesar. Pentru acest laborator trebuie instalat doar modulul default **Desktop development with C++**, care se regăsește în **Workloads**
-  * Dupa generarea cu CMake, framework-ul va conține in folderul de **/build** un proiect pentru Visual Studio: __GFXFramework.sln__+  * După generarea cu CMake, framework-ul va conține in folderul de **/build** un proiect pentru Visual Studio: __GFXFramework.sln__
   * Deschideți soluția în Visual Studio   * Deschideți soluția în Visual Studio
  
Line 238: Line 238:
  
 <note tip> <note tip>
-Cei care doresc sa foloseasca ​**Linux** sau **macOS** pot face acest lucru, ​insa **atentie**, suportul ​in acest moment este experimental (au fost testate ​functionalitatile ​de baza pe unele din cele mai folosite ​distributiisi pot aparea ​diverse bug-uri ​in functie ​de implementarea de pe aceste platforme.+Cei care doresc sa folosească ​**Linux** sau **macOS** pot face acest lucru, ​însă ​**atenție**, suportul ​în acest moment este experimental (au fost testate ​funcționalitățile ​de bază pe unele din cele mai folosite ​distribuțiiși pot apărea ​diverse bug-uri ​în funcție ​de implementarea de pe aceste platforme.
 </​note>​ </​note>​
  
Line 290: Line 290:
  
  // implementeaza operatia de clear  // implementeaza operatia de clear
-void glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT);+void glClear(GLbitfield mask);
 </​code>​ </​code>​
  
Line 316: Line 316:
  
   - Descărcați framework-ul,​ compilați și rulați proiectul   - Descărcați framework-ul,​ compilați și rulați proiectul
-    * Trebuie să deschideți proiectul GFXFramework.sln (din folderul de __/build__) în Visual Studio ​2019+    * Trebuie să deschideți proiectul GFXFramework.sln (din folderul de __/build__) în Visual Studio ​2022
   - Încărcați un alt model 3D și randați-l în scenă la o poziție diferită față de cele 2 cuburi   - Încărcați un alt model 3D și randați-l în scenă la o poziție diferită față de cele 2 cuburi
     * __/​assets/​models__ conține o serie de modele 3D ce pot fi încărcate     * __/​assets/​models__ conține o serie de modele 3D ce pot fi încărcate
Line 329: Line 329:
  
 <​hidden>​ <​hidden>​
 +Cerinte alternative:​
 +  * 3.1 La apăsarea unei taste să se faca toggle intre utilizarea apelului glClear si neutilizarea lui, sa vada rezultatul care apare cand nu se sterge ecranul.
 +  * 3.2 La apasarea a 3 taste diferite sa schimbe culoarea de ștergere a ecranului. Fiecare tasta schimba explicit o anumita culoare: tasta 1 -> rosu, tasta 2 -> galbel si tasta 3 -> cyan. In felul acesta se obisnuiesc putin si cu modelul de culoare.
 +  * 4.1 Unul dintre cele 3 forme prin care se cicleaza sa fie format din doua modele 3d, de exemplu teapot care sta pe box.
 +  * 5.1 Sa se aplice deplasarea pe obiectul prin care se cicleaza ​
 +  * 5.2 Suplimentar,​ la apasarea tastelor Z si X sa se schimbe scara obiectului, continuu, cu window->​KeyHold().
 +
 Bonusuri posibile: Bonusuri posibile:
   * Rotația continuă a unui obiect în jurul unui punct, cu o anumită rază.   * Rotația continuă a unui obiect în jurul unui punct, cu o anumită rază.
egc/laboratoare/01.1665405289.txt.gz · Last modified: 2022/10/10 15:34 by alexandru.gradinaru
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0