This shows you the differences between two versions of the page.
|
cpl:labs-draft:11 [2016/12/19 23:36] bogdan.nitulescu [10. Optimizations with LLVM] |
cpl:labs-draft:11 [2016/12/20 01:58] (current) bogdan.nitulescu [Exerciții de laborator (15p)] |
||
|---|---|---|---|
| Line 111: | Line 111: | ||
| [[http://llvm.org/docs/ProgrammersManual.html#dss-bitvector|Aici]] este o scurtă descriere a structurii de date BitVector folosită la exerciţiul 3. | [[http://llvm.org/docs/ProgrammersManual.html#dss-bitvector|Aici]] este o scurtă descriere a structurii de date BitVector folosită la exerciţiul 3. | ||
| - | ====== Exerciții de laborator (10p) ====== | + | ====== Exerciții de laborator (15p) ====== |
| <note> | <note> | ||
| Laboratorul este compus dintr-o exerciții practice care includ analiza formei SSA și implementarea unor optimizări. | Laboratorul este compus dintr-o exerciții practice care includ analiza formei SSA și implementarea unor optimizări. | ||
| - | Înainte de începerea exercițiilor downloadați arhiva de {{:cpl:labs:lab10.zip|aici}}. | + | Înainte de începerea exercițiilor downloadați arhiva de {{:cpl:labs:lab11_2016.zip|aici}}. |
| Compilati exercitiile cu -O0 pentru a nu lasa compilatorul sa aplice optimizari. | Compilati exercitiile cu -O0 pentru a nu lasa compilatorul sa aplice optimizari. | ||
| Line 152: | Line 152: | ||
| ===== Exercițiul 2 ===== | ===== Exercițiul 2 ===== | ||
| - | Folosind codul din fişierul ''Hello2.cpp'' din archiva laboratorului, urmăriţi modul în care pot fi implementată simple constant propagation în LLVM. | + | Scrieti un pass care optimizeaza cazuri de tipul jump to jump. Un caz de jump to jump avem in momentul in care singura intructiune dintr-un basic block este un salt neconditionat intr-un alt bloc. In acest caz toate instructiunile de salt din blocul initial pot fi optimizate pentru a duce direct la blocul destinatie. |
| - | * cum se obţine numele unui basic block? | + | Blocul initial este in acest moment dead code si poate fi eliminat cu pass-ul de la exercitiul anterior. |
| + | |||
| + | <file c jump_to_jump.c> | ||
| + | #include<stdio.h> | ||
| + | #include<time.h> | ||
| + | #include<stdlib.h> | ||
| + | |||
| + | void main(void) { | ||
| + | int x = rand() % 100 - 10; | ||
| + | |||
| + | if ( x < 0 ) { | ||
| + | return; | ||
| + | } else { | ||
| + | printf("Not negative\n"); | ||
| + | } | ||
| + | |||
| + | printf("End\n"); | ||
| + | } | ||
| + | |||
| + | </file> | ||
| + | |||
| + | ===== Exercițiul 3 ===== | ||
| + | |||
| + | Folosind codul din fişierul ''Hello.cpp'' din arhiva laboratorului, urmăriţi modul în care pot fi implementată simple constant propagation în LLVM. | ||
| * cum poate fi identificată o instrucţiune inutilă? | * cum poate fi identificată o instrucţiune inutilă? | ||
| * identificaţi metoda responsabilă pentru constant folding | * identificaţi metoda responsabilă pentru constant folding | ||
| * cum se înlocuiesc apariţiile viitoare ale variabilei în cauză cu o constantă? | * cum se înlocuiesc apariţiile viitoare ale variabilei în cauză cu o constantă? | ||
| * de ce se adaugă din nou în worklist unele instrucţiuni? | * de ce se adaugă din nou în worklist unele instrucţiuni? | ||
| - | * realizaţi un fişier de test (urmând paşii de la exerciţiul 1) pentru a ilustra beneficiile acestui pas. Rulaţi acest pas pe exemplul ales. | + | * Rulaţi acest pas folosind fisierul ''test.c'' din arhiva laboratorului. |
| - | ===== Exercițiul 3 ===== | + | |
| - | Implementaţi [[http://en.wikipedia.org/wiki/Live_variable_analysis |analiza live variables]]. Algoritmul este explicat clar şi concis în Dragon book dar şi în slide-urile de [[http://infolab.stanford.edu/~ullman/dragon/slides4.pdf|aici]]. Puteţi pleca de la fişierul ''Hello3.cpp'' din arhiva laboratorului. Pentru implementare, urmăriţi şi instrucţiunile din cod. | ||
| - | * ce reprezintă gen(B)/def(B)? Dar kill/use? | ||
| - | * explicaţi ecuaţia de flux pentru in(B) | ||
| - | * cum arată laticea? Indexaţi instrucţiunile pentru a putea reprezenta un element din latice ca vector de biţi (1) | ||
| - | * implementaţi calculul def (2) şi use (3) | ||
| - | * rulaţi pe fişierul de intrare generat la exerciţiul 1 | ||
| - | * implementaţi algoritmul Killdal (4) | ||