This shows you the differences between two versions of the page.
pa:regulament-proiect-2023 [2023/05/02 18:14] stefan.ruseti [Testare] |
pa:regulament-proiect-2023 [2023/05/29 22:36] (current) stefan.ruseti [Etapa 2] |
||
---|---|---|---|
Line 127: | Line 127: | ||
Recomandăm implementarea algoritmului alpha-beta și a cel putin două tehnici avansate/euristici pentru a putea calcula cât mai multe mutări în față. Administrarea timpului rămas este o componentă foarte importantă acestei etape. | Recomandăm implementarea algoritmului alpha-beta și a cel putin două tehnici avansate/euristici pentru a putea calcula cât mai multe mutări în față. Administrarea timpului rămas este o componentă foarte importantă acestei etape. | ||
- | TODO Această etapă va avea **5 săptămâni**. Punctajul alocat acestei etape este de **0.5 puncte**. | + | TODO Această etapă va avea **5 săptămâni**. Punctajul alocat acestei etape este de **0.6 puncte**. |
- | TODO Deadline-ul acestei etape este **30 mai 2023, ora 23:55**. | + | TODO Deadline-ul acestei etape este **31 mai 2023, ora 23:55**. |
Line 143: | Line 143: | ||
* **xboard** - aplicația pe care o folosim :-D poate fi atât xboard cât și winboard, dar checkerul va rula pe linux deci vom folosi xboard. | * **xboard** - aplicația pe care o folosim :-D poate fi atât xboard cât și winboard, dar checkerul va rula pe linux deci vom folosi xboard. | ||
* **-scp "make run"** - setează al doilea engine ca fiind engine-ul vostru. Vă reamintim că "make run" ar trebui doar să vă pornească engine-ul, nu și xboard-ul. | * **-scp "make run"** - setează al doilea engine ca fiind engine-ul vostru. Vă reamintim că "make run" ar trebui doar să vă pornească engine-ul, nu și xboard-ul. | ||
- | * **-scp "pulsar2009-9b-64 mxT-Numar"** - setează al doilea engine ca fiind engine-ul Pulsar cu depth-ul Numar. Reamintim că pentru testări locale calea până la executabilul de pulsar trebuie adăugată în PATH. | ||
* **-tc 5 -inc 2** - setează timpul de joc la 5 minute (timpul de start pentru fiecare jucător), iar la fiecare mutare jucătorul care a efectuat-o va primi încă 2 secunde. //Observație:// Este indicată gestionarea timpului (dar nu obligatoriu). Acest timp, împreună cu următorul parametru(-autoCallFlag true) previne situația în care voi ați da un depth prea mare engine-ului vostru și acesta ar sta foarte mult să se gândească și situația în care engine-ul vostru intră într-o buclă infinită și nu mai mută. | * **-tc 5 -inc 2** - setează timpul de joc la 5 minute (timpul de start pentru fiecare jucător), iar la fiecare mutare jucătorul care a efectuat-o va primi încă 2 secunde. //Observație:// Este indicată gestionarea timpului (dar nu obligatoriu). Acest timp, împreună cu următorul parametru(-autoCallFlag true) previne situația în care voi ați da un depth prea mare engine-ului vostru și acesta ar sta foarte mult să se gândească și situația în care engine-ul vostru intră într-o buclă infinită și nu mai mută. | ||
* **-autoCallFlag true** - setează xboard-ul ca atunci când i se termină timpul unuia din jucători să atribuie victoria celuilalt. | * **-autoCallFlag true** - setează xboard-ul ca atunci când i se termină timpul unuia din jucători să atribuie victoria celuilalt. | ||
* **-mg 4** - numărul de partide jucate va fi 4 pentru teste. Automat se vor juca 2 cu albul și 2 cu negru. Voi puteți modifica parametrul sau chiar să îl scoateți pentru teste mai mici. | * **-mg 4** - numărul de partide jucate va fi 4 pentru teste. Automat se vor juca 2 cu albul și 2 cu negru. Voi puteți modifica parametrul sau chiar să îl scoateți pentru teste mai mici. | ||
* **-sgf partide.txt** - în acest fișier se vor salva partidele jucate. | * **-sgf partide.txt** - în acest fișier se vor salva partidele jucate. | ||
- | * **-reuseFirst false** - acest parametru îi specifică lui xboard să reîncarce engine-ul vostru după fiecare partidă. Dacă nu este prezent se va da "new game". Puteți să-l vedeți ca pe o plasă de siguranță: dacă cumva engine-ul vostru se "strică" în timpul unei partide, el se va reseta la următoarea deci teoretic eroarea nu se va propaga. | + | * **-reuseSecond false** - acest parametru îi specifică lui xboard să reîncarce engine-ul vostru după fiecare partidă. Dacă nu este prezent se va da "new game". Puteți să-l vedeți ca pe o plasă de siguranță: dacă cumva engine-ul vostru se "strică" în timpul unei partide, el se va reseta la următoarea deci teoretic eroarea nu se va propaga. |
+ | |||
+ | ==== Punctare ==== | ||
+ | Punctajul de **0.6 puncte** se va acorda în felul următor: | ||
+ | * **0.2 puncte** obținerea a 2 puncte (orice combinație de remize + victorii) din 4 partide vs Stockfish Easy | ||
+ | * **0.2 puncte** obținerea a 2 puncte (orice combinație de remize + victorii) din 4 partide vs Stockfish Medium | ||
+ | * **0.2 puncte** obținerea a 2 puncte (orice combinație de remize + victorii) din 4 partide vs Stockfish Hard | ||
+ | |||
+ | Punctele se vor acorda după următoarea formulă: | ||
+ | |||
+ | <code> | ||
+ | punctaj_etapă = min(0.2, 0.2 * (număr_puncte_din_meci_vs_easy / 2)) + | ||
+ | min(0.2, 0.2 * (număr_puncte_din_meci_vs_medium / 2)) + | ||
+ | min(0.2, 0.2 * (număr_puncte_din_meci_vs_hard / 2)) | ||
+ | </code> | ||
+ | |||
===== Turneu ===== | ===== Turneu ===== |