This is an old revision of the document!


Halite Weekly

Pentru a vă încuraja să lucrați din timp, vom organiza săptămânal o competiție între boții voștrii.

Pentru departajarea echipelor vom folosi sistemul TrueSkill. [0]

TrueSkill modelează abilitatea unui jucător sub forma unei distribuții normale:

Mean μ - media abilității jucătorului

Variance σ - încrederea sistemului în scorul obținut, în funcție de numărul de meciuri jucate și de adversarii întălniți.

Boții se vor lupta aleator intre ei, în funcție de estimarea curentă a abilitații, până ce sistemul va capăta 'încredere' în valorile obținute. (nu mai apar modificări in clasament).

[0] https://www.microsoft.com/en-us/research/project/trueskill-ranking-system/

Week 3

Rezultatele din a treia saptamâna

Replay-uri din clasamentul 1

Replay-uri din clasamentul 2

Saptamana aceasta vom avea doua clasamente: primul clasament este cel cu care v-ati obisnuit, in care botii vostri se bat intre ei pentru primul loc. Al doilea clasament contine si boti din competitia oficiala.

Echipa “Jarvis” (botoshell) au venit cu un bot foarte puternic, care a reusit sa ajunga pe primul loc si sa treaca provocarea de saptamana aceasta: sa il invinga pe FireWaves, un bot folosit in competitia oficiala. Mai mult, botoshell s-a descurcat foarte bine si pe clasamentul 2, in care s-a clasat pe 5. De mentionat este hunter-ul cu care echipa “Jarvis” a venit, o versiune ceva mai puternica a Hunter-ului nostru, care reuseste sa distruga foarte multe nave care mineaza.

De asemenea, echipa “shiftushome” reuseste sa il invinga, la limita, pe FireWaves, in primul clasament. De notat la acest bot sunt modul cum colonizeaza planetele si hunterii care reusesc sa adune navele inamice, in timp ce restul navelor sale raman concentrate pe tinta, creand astfel superioritate.

Week 2

Rezultatele din a doua săptămână

Random replays

Clasamentul final este stabilit folosind proporțiile pe care le vom folosi și in runda finală (probabilitate de 33% pentru meciuri 1v1 si 66% pentru meciuri cu patru jucători) dar am rulat mai multe experimente. Căștigătorii etapei s-au impus de fiecare dată, după un număr suficient de mare de jocuri. Următoarele poziții au fost insă foarte disputate.

Această etapă a fost dominată convingător de seria CD. Pe prima poziție se află echipa “Te pup PA, PA”, CD, care participă pentru prima oară la HaliteWeekly. Celelalte poziții de pe podium sunt ocupate tot de echipe de la seria CD, shiftushome și botoshell, care au reușit să sară de la pozițiile 9, respectiv 8 ocupate la runda precedentă. Echipa câștigătoare de la etapa anterioară, brainoverflow, ocupă poziția imediat următoare.

Pe poziția 5 se află echipa zergrush cu un salt spectaculos de pe poziția 15 ocupată în runda precedentă. Toate aceste echipe s-au poziționat mai bine decat StarMan, în formatul actual al competiției.

De asemeni, echipa hexcellents s-a poziționat mai bine decât Hunter, adversarul de la runda 3. Din păcate, de la seria CA participă doar diekatzen.

1. Echipa Te pup, PA PA (smecheriitepupapa), CD:

Rareș Dobre, Sebastian-Andrei Mateiţă, Daniel-Valentin Neagu și Bogdan-Iulian Drumeși

2. shiftushome (Minim Locul Doi Garantat), CD:

Mihai Cacior, Mihai-Alin Şendre, Anca-Gabriela Tudor

3. Botoshell (Jarvis), CD:

George-Marius Diaconu, Maria-Irina Sandu, Radu-Cristian Filip

Felicitări!

Team feedback

Te pup, PA PA (smecheriitepupapa): Well done! Soluția voastră este totuși vulnerabilă la early rush si tinde să repete greșeala fatală a lui StarMan de a trimite nave in lupte pe care nu le poate câstiga. Sau invers, să fugarească cu zeci de nave o singură țintă pe toată harta.

Check:

replay-SmecheriiTePupaPA-Jarvis-Brain Overflow-hexCellents v0.2.0.hlt

replay-ZergRush-Tamagocchi-N.O.P.E-SmecheriiTePupaPA.hlt (uneori nu alegeți optim planeta care trebuie colonizată).

shiftushome (Minim Locul Doi Garantat): Un bot foarte bun pe hărți mai măricele.. atunci când nu încearcă să facă rush sau nu trebuie să se apere de early rush. Draguță ideea folosită la finalul jocului dar uneori vă subestimați șansele și o aplicați mult prea devreme. (beware of SmecheriiTePupaPa)

Check:

replay-Minim Locul Doi Garantat-OptimizePrime-Smecherbot-SmecheriiTePupaPA.hlt

replay-Minim Locul Doi Garantat-Javatron42 0.3-SmecheriiTePupaPA-Smecherbot.hlt

botoshell (Jarvis): Uneori tindeți să trimiteți mai multe nave spre o planetă de cât ar fi necesar.

Check: replay-Jarvis-N.O.P.E-NeHALITi-C0deWarr1ors.hlt (amazing comeback)

replay-Jarvis-SmecheriiTePupaPA-hexCellents v0.2.0-NeHALITi.hlt

replay-Jarvis-V3-Brain Overflow-SmecheriiTePupaPA.hlt.hlt

brainoverflow: Dacă nu greșesc, este aceeași soluție ca cea de la etapa precedentă.

Check: replay-Brain Overflow-dieKatzen.hlt

zergrush: Am observat că uneori navele 'ezită', se opresc sau nu se coordoneaza foarte bine. O consecință interesantă este că uneori se creeaza involuntar un fel de barieră de care se ciocnesc inutil navele necoordonate ale unui inamic.

Check:

replay-ZergRush-Tamagocchi-Brain Overflow-hexCellents v0.2.0.hlt

replay-ZergRush-N.O.P.E-StarMan-Minim Locul Doi Garantat.hlt

replay-ZergRush-SmecheriiTePupaPA.hlt

Week 1

Rezultatele din prima săptămână

Random replays

La această etapă au participat toate echipele care au trimis o soluție completă (care a putut fi compilată cu makefile-ul din arhivă, respectiv rulată) până dumincă, 15.04.2018, ora 23:59.

Remarc o foarte bună participare (10 echipe) din partea seriei CB, care de altfel domină clasamentul. Urmează seria CD, cu 5 echipe, respectiv CA si CC cu un singur participant.

Majoritatea soluțiilor au fost scrise in Java (12) iar ceilalți participanți au optat pentru C++. Din păcate, în clasamentul general, în care au fost permise lupte între patru jucători, nici o echipă nu a reușit să il depăsească pe StarMan in mod consecvent. Challenge-ul rămâne deschis pentru săptămâna următoare. :-)

Felicitări tuturor participanților!

Câteva observații:

O problemă pe care am observat-o la unele echipe este că navele tind să nu se coordoneze foarte bine: rămân pe loc în momente cheie, se deplasează foarte lent, sau se indreaptă inutil prea multe spre un obiectiv. (ex. 10 nave spre o planetă cu 3 locuri disponibile pentru dock sau spre o singură navă inamică).

De asemenea, sunt situații când navele ies de pe hartă deși ar fi avut alternative viabile sau se ciocnesc intre ele/cu planetele.

Unele echipe preferă să ocupe centrul, altele colțul stanga sus. E important să nu hardcodați complet opțiunea asta. Uneori este mai benefic să vă răspandiți navele pe mai multe planete simultan, alteori este esențial să creșteți șansa de a produce prima navă înaintea inamicului trimițând toate navele pe o singură planetă. (pentru o rată mai bună de spawn).

Dacă spre planeta pe care ați făcut dock se aproprie un inamic și nu aveți timp să produceți o navă nouă, mai bine părăsiți planeta decât să pierdeți navele care au făcut dock.

Pentru a rezolva coliziunile la StarMan am procedat in felul următor: cănd se planifică o navă spre un obiectiv, verifică să nu intre in coliziune (formulă) cu toate navele planificate anterior. Dacă detectează o coliziune re-incearcă o planificare pentru un unghi puțin diferit/viteză mai mică. Dacă nu reusește, încearcă un alt obiectiv.

Team feedback:

brainoverflow: Nice ship coordination. Din păcate, nu ați rezolvat încă problema coliziunilor. (vedeti meciul impotriva botdebot). De asemeni, botul crapă când sunt prea multe nave pe hartă. (când e pe punctul de a câstiga)

quickmaffs (Florin Salam): Poziționare foarte buna, dar si voi aveți probleme cu coliziunile propriilor nave.

armanlunucheari: Rush-focused strategy - foarte bun in meciuri directe dar rezultate mai slabe pe harți mai mari/4 jucători. De asemeni, ați avea o problemă dacă adversarul ar anticipa atacul. check: replay-ZergRush-ArmanluNuCheari-dieKatzen-BotEtapa2.hlt

n.o.p.e: Începe bine meciurile. Am observat ca navele tind să 'ezite' uneori, să nu facă nici o mișcare o tura. check: replay-N.O.P.E-Jarvis-Tamagocchi-ZergRush.hlt

$efiiLaPA: - Navele gravitează cumva spre colțul stânga-sus, ignorând și adversarii, without apparent reason. :-D

check: replay-$efiiLaPA-Florin Salam.hlt

Chiar dacă ocupați doua planete și adversarul una singură, acesta reușește să producă o navă primul.

check: replay-efiiLaPA-Florin Salam-Jarvis-V3.hlt

optimizeprime (V3): Pare să înceapă foarte bine meciurile. Din păcate, nu ați rezolvat complet problema coliziunilor (uneori crapă complet botul) și nu aveți nici o modalitate de apărare în fața unor nave care fac rush/sincronizează mai bine atacul.

Botoshell (jarvis): Navele au tendința de a fugări câte un adversar pe hartă deși sunt disponibile alte ținte mai valoroase (e.g. nave adverse care au facut dock)

shiftushome (Admiral Dandelion Poodlestick): Deși incepe bine meciurile, în momentul confruntării cu adversarii navele “ezită”, merg inainte și înapoi pierzând timp prețios. Mai apar coliziuni între propriile nave.

nehalites (BotEtapa2): Incearcă să facă tot rush, dar, deoarece navele nu se sincronizează, ajunge să trimită câte o singură navă spre ceilalți trei adversari (în meciuri cu 4 jucători).

echiparacheta: Elimină metodic toate navele unui adversar dar ultima navă supraviețuitoare rămâne inactivă pentru restul meciului.

Check:

replay-EchipaRacheta_etapa1-BotDeBot-N.O.P.E-Brain Overflow.hlt

replay-EchipaRacheta_etapa1-BotDeBot-Brain Overflow-ZergRush.hlt

diekatzen: Din păcate crapă uneori cu o excepție, iar în anumite momente navele par să stea pe loc.

priorityqueens: Navele par să se miște pe rand, pierzând timp prețios. Sugestia mea este să evitați sa faceti dock dacă în preajmă sunt adversari și nu vă puteți apăra.

echiPA: Rush bot dar navele tind să nu se sincronizeze foarte bine.

zergrush: Doesn't rush :-D. Preferă să ocupe centrul harții. Uneori asta duce la victorii frumoase impotriva multor adversari, dar pe anumite harti este ineficient (vă obligă să luptați cu mai multi adversari simultan for little gain).

check: replay-N.O.P.E-BotDeBot-ZergRush-$efiiLaPA.hlt

pisicileasimptotice (Tamagocchi): Probleme de sincronizare. Unele navele tind să rămână inactive la începutul meciului.

check: replay-Tamagocchi-EchipaRacheta_etapa1-echiPA-BotEtapa2.hlt

nibbleninjas (BotDeBot): Crapa uneori (coliziuni intre propriile nave). Slab în meciuri cu multe jucatori, dar o performanță foarte bună în meciurile cu doar doi jucători. Vulnerabil la rush.

optimus.isprime: Suicidal rush + probleme cu coliziunile. Incercați să evitați confruntări pe care nu le puteți câstiga (1 navă vs 3 nave).

pa/halite-ii-weekly.1525552806.txt.gz · Last modified: 2018/05/05 23:40 by ion.birsu
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0