Nume proiect: QResent
Prezența în cadrul activităților - curs, seminar, laborator, este o activitate recurentă în ce prezintă sistemul de învățământ. Ne propunem să construim o aplicație ce facilitează verificarea prezenței în cadrul orelor fizice și online și centralizarea într-un mod unitar al acestor prezențe.
Primul proiect la Managementul proiectelor software se desfășoară în perioada laboratoarelor 2, 3, 4, 5, 6. Începutul laboratorului 7 este termenul limită pentru definitivat proiectul, moment în care va fi prezentat asistentului (18 octombrie - 26 noiembrie 2021).
Pentru întrebări sau nelămuriri legate de proiect, folosiți forumul dedicat al proiectului sau canalul de MS Teams dedicat proiectului .
Se dorește construirea unei aplicații ce vine în sprijinul digitalizării sistemului de prezență în format fizic, dar care să fie pretabil și pentru forma online.
Arhitectura soluției și tehnologiile folosite sunt la latitudinea studenților.
Aplicația QResent trebuie să:
Scenariu de funcționare: Profesorul generează în minutul 51 din cursul de 100 de minute un cod QR (share screen pentru online, sau proiector pentru offline), care este scanat de către studenți și astfel aceștia sunt introduși pe lista activă de prezență. Lista poate fi exportată de profesor la finalul activității.
Mențiune. Se recomandă găsirea de variante care să contravină preluarea codurilor și prezența falsă. Se poate regenera codul la 30 de secunde, sau alte mecanisme care să ajute realizarea prezenței într-un mod corect.
Soluție software - 80p
Documentație și livrabile - 20p
Se va acorda bonus de 10% pentru cea mai bună implementare. Cea mai bună implementare se va stabili prin vot în intervalul laboratorului în care se face prezentarea (fiecare echipă are dreptul la un vot și-l poate acorda doar unei alte echipe; pentru laboratoarele în care există un număr par de echipe, va vota și asistentul de laborator).
Obligatorii și care trebuie prezentate:
Alte livrabile care sunt menționate în funcție de metodologia pe care o folosiți:
Metodologii utilizate: