Laborator 11 - Tehnici de prezentare

Prezentare PPT (10 minute)

Broșură / materiale promoționale

În timpul unei prezentări către client, materialele de prezentare costumizate relativ la produs și la client pot aduce un plus prezentării. Acestea denotă interes și atenție față de client și pot fi folosite pentru a transmite mai bine anumite informații și pentru a atrage atenția asupra avantajelor produsului.

Împachetare, deployment (5 min)

Cum un proiect nu poate fi livrat către client sub formă de proiect NetBeans / Visual / etc, clientului îi va fi oferit, în general, proiectul sub forma unui installer.

Există diferite formate / metode de generare de installere, în funcție de sistemul de operare și de platforma software.

În general, mediile vizuale de dezvoltare oferă posibilitatea de generare automată a unui installer pentru proiect, prin intermediul unui proiect de tip installer. (Exemplu: http://support.microsoft.com/kb/307353 ).

Exemplu de aplicație dedicată: http://sourceforge.net/projects/installgen/

Scenariu de demo (5 min)

În cadrul unei prezentări, este foarte important pentru client să vadă rezultatul concret. Prezentările teoretice și promisiunile sunt foarte bune în stadiul incipient al proiectului, dar la finalizarea proiectului important este rezultatul.

Pentru a putea demonstra clientului funcționalitatea produsului, se recomandă construirea unui scenariu de demo, care trece utilizarea programului printr-o serie de pași, accentuând funcționalitățile produsului.

De asemenea, un scenariu de demo poate fi folositor și ca help guide. Există aplicații specializate în care pot fi realizate filme de prezentare pas cu pas a modului de funcționare a unui produs software și a modului de utilizare.

O astfel de aplicație este http://www.adobe.com/products/captivate/

Aplicații open source:

Un exemplu de help file realizat folosind captivate (dummy-proof) : http://elf.cs.pub.ro/~mps/labs/lab-12/navigation.html

Ofertă de preț (5 min)

În cele mai multe cazuri, scopul final al unui proiect este unul comercial. Astfel, proiectul trebuie să fie oferit la vânzare contra unui cost, care trebuie să:

  • acopere costurile de realizare, care pot include:
    • cheltuieli cu personalul
    • cheltuieli cu aparatura
    • cheltuieli administrative
    • licențe
  • acopere costurile de întreținere, upgrade, bug fix-ing pe o perioada de timp pentru care o să fie oferit suport către client
  • evident, trebuie să existe și un profit în final

Există mai multe modele de vânzare, care depind și de natura proiectului:

  • dacă proiectul este realizat la comandă, cel mai probabil va fi vândut unui singur client și din banii obținuți de la acesta trebuie acoperite toate cheltuielile
    • contractul de vânzare poate include clauze de asigurare a mentenanței, training, bug-fixing, upgrading. Banii pentru aceste activități pot fi incluși, fie în suma inițială, fie într-o sumă periodică stabilită prin contract.
  • dacă proiectul este unul general, care va fi vândut mai multor clienți:
    • se poate alege varianta cea mai des folosită - clientul cumpără inițial o licență, și primește softul, un anumit grad de suport bine definit, acces la bug-fixuri și upgrade-uri.
    • în ultimul timp, a devenit din ce în ce mai populară varianta în care compania vinde servicii reprezentate de anumite acțiuni posibile folosind soft-ul dezvoltat (Software as a Service). O astfel de abordare se pretează foarte bine serviciilor online.
    • o altă variantă este cea în care compania distribuie soft-ul gratuit, iar clientul plătește servicii de suport. Serviciile de suport pot reprezenta servicii de modificare a aplicației pentru nevoile clientului, pregătirea unui installer pentru mediul clientului, suport pentru instalare și pentru folosirea produsului, și alte variante în care clientul deși poate folosi soft-ul gratuit, trebuie să plătească.

Estimare costuri (5 min)

Un mod simplist de a realiza o estimare a costurilor ar fi următorul:

Ce Unitate Cantitate Total
Dezvoltare 40RON/oră*om 500 ore*om 20000 RON
Suport 20RON/oră*om 200 ore*om4000 RON
Bug fixing 20RON/oră*om 200 ore*om 4000 RON
Costuri promovare - - 4000 RON
Chirie 800RON/lună 2 luni 1600 RON
Costuri administrative 800RON/lună 2 luni 1600 RON
Rate (amorsare) echipamente 800RON/lună 2 luni 1600 RON
Rate (amorsare) licențe 800RON/lună 2 luni 1600 RON

Exerciții

Exercitiul 1: Prezentare (20 de minute)

Parcurgeti una dintre aceste prezentari [1]. Ce parti bune/rele observati? Sustineti prezentarea aleasa.

[1] https://drive.google.com/drive/folders/0B7WjsFvWhalPRV9VSWRmNEM2UG8?usp=sharing

Exercitiul 2: Realizarea unei prezentari (40 de minute)

Imaginați-vă că ar trebui să realizați acum o prezentare pentru unul din produsele urmatoare dezvoltate de echipa voastra: # Program pentru afișarea online a mersului trenurilor și achiziția online de bilete pentru o companie de cai ferate. Programul va include și interfețe pentru gestionarele de la ghișeele clasice de bilete. # Sistem de home-banking ce permite clienților să folosească servicii online cum ar fi: transfer bancar, schimb valutar, tipărirea de bilanțuri, autorizarea tranzacțiilor online. # Sistem de supraveghere a traficului dintr-o rețea destinat corporațiilor. Sistemul va permite prin intermediul unei interfețe grafice închiderea accesului la anumite servicii (yahoo, youtube) a căror utilizare în timpul programului de lucru de către angajați nu aduce un beneficiu companiei. De asemenea, va putea afișa și rapoarte despre activitatea web a fiecărui angajat.

Scopul este ca aceasta prezentare sa convinga clientul sa achizitioneze produsul vostru. Care este structura acestei prezentari? Ce elemente esentiale ar trebui sa contina? Imaginati-va ca ceilalti colegi ai vostri sunt reprezentantii companiei si prezentati-le cat mai atractiv produsul.

Exercitiul 3: Logo-uri (30 de minute)

Pe rand, studentii vor folosi https://awwapp.com/ pentru a desena un logo. In cadrul aplicatiei online se poate genera un link catre desen (asistentul poate genera linkul astfel incat oricine sa poata desena pe acelasi canvas sau fiecare persoana care deseneaza partajeaza ecranul sau trimite un link read-only). Ceilalti participanti trebuie sa ghiceaza logo-ul. Persoana care a ghicit preia rolul celui care deseneaza (daca nu a fost deja in acest rol, altfel desemneaza pe cineva care nu a desenat).

mps/old/2021-2022/laboratoare/laborator-11.txt · Last modified: 2022/09/27 15:36 (external edit)
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0