This shows you the differences between two versions of the page.
|
isrm:laboratoare:01 [2016/09/28 21:23] dragos.niculescu |
isrm:laboratoare:01 [2016/10/05 12:46] (current) dragos.niculescu |
||
|---|---|---|---|
| Line 1: | Line 1: | ||
| ==== Laboratorul 1 ==== | ==== Laboratorul 1 ==== | ||
| - | == Ne jucăm! == | + | Citim tutoriale și rulăm exemple. Textul de mai jos este bazat pe ghidul [[ http://nile.wpi.edu/NS/ | NS by example ]] de J. Chung și M. Claypool. |
| - | [[ http://www.medcalf.com/games/cisco_games/game_page.html?userName=Melissa&game=wireless | Wireless Explorer ]] doar câteva nivele LOL. | + | |
| - | + | ||
| - | În continuare, citim tutoriale și rulăm exemple. Textul de mai jos este bazat pe ghidul [[ http://nile.wpi.edu/NS/ | NS by example ]] de J. Chung și M. Claypool. | + | |
| == Introducere în ns2 == | == Introducere în ns2 == | ||
| Line 71: | Line 68: | ||
| set nf [open out.nam w] | set nf [open out.nam w] | ||
| $ns namtrace-all $nf | $ns namtrace-all $nf | ||
| + | |||
| + | #ns trace file | ||
| + | set tracefd [open simple.tr w] | ||
| + | $ns use-newtrace | ||
| + | $ns trace-all $tracefd | ||
| + | |||
| #Create four nodes | #Create four nodes | ||
| Line 230: | Line 233: | ||
| </file> | </file> | ||
| În plus, înainte de a demara simularea, trebuie să armăm procedura record cu ''$ns at 0.0 "record"''. | În plus, înainte de a demara simularea, trebuie să armăm procedura record cu ''$ns at 0.0 "record"''. | ||
| - | După execuția scriptului, se vor lansa automat atât fereastra animatorului, cât și o fereastră gnuplot care afișează conținutul fișierului trace ''out.tr'' | + | După execuția scriptului, se vor lansa automat atât fereastra animatorului, cât și o fereastră gnuplot care afișează conținutul fișierului trace ''out.tr''. {{ :isrm:laboratoare:01:lab1-gnuplot.png?nolink&300 |}} |
| + | |||
| + | == Task-uri == | ||
| - examinați cu editorul de text conținutul fișierelor ''out.nam'' și ''out.tr'' | - examinați cu editorul de text conținutul fișierelor ''out.nam'' și ''out.tr'' | ||
| - Ce reprezintă axele x, y? Explicați comportarea graficelor. | - Ce reprezintă axele x, y? Explicați comportarea graficelor. | ||
| - Măriți coada de la link-ul bottleneck la 100. Cum explicați noua comportare? | - Măriți coada de la link-ul bottleneck la 100. Cum explicați noua comportare? | ||
| - Coada aruncă pachete TCP în mod disproporționat. De ce? Folosiți o coadă SFQ pentru a remedia situația. | - Coada aruncă pachete TCP în mod disproporționat. De ce? Folosiți o coadă SFQ pentru a remedia situația. | ||
| - | - experimentați cu diverse rezoluții de măsurare în funcția "record" | + | - În prezent se măsoară debitul la fiecare 250ms. Experimentați cu diverse rezoluții de măsurare în funcția "record". |
| + | - **Facultativ**: monitorizarea cozii ([[http://www.mathcs.emory.edu/~cheung/Courses/558-old/Syllabus/90-NS/trace.html#QMon| formatul ]] trace-ului queue) | ||
| + | <code tcl> | ||
| + | set qfile [$ns monitor-queue $n2 $n3 [open queue.tr w] 0.1] | ||
| + | [$ns link $n2 $n3] queue-sample-timeout | ||
| + | </code> | ||
| + | |||
| + | |||
| + | == Ne jucăm! == | ||
| + | [[ http://www.cisco.com/E-Learning/prod/curriculum/cco_tdo_ldd/demos/DandEguideSPN/SpaceGame/remote.html | Wireless Explorer ]] câteva nivele LOL. | ||
| + | |||
| == Links == | == Links == | ||