Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

egc:teme:2017:01 [2017/10/18 15:30]
alexandru.gradinaru [Arhivarea proiectului]
egc:teme:2017:01 [2019/10/22 06:31] (current)
alexandru.gradinaru
Line 5: Line 5:
   * **Responsabil**:​ Radu Boeru, Alex Gradinaru \\   * **Responsabil**:​ Radu Boeru, Alex Gradinaru \\
   * **Perioada de lucru**: 18 Octombrie - 1 Noiembrie (2 saptamani)   * **Perioada de lucru**: 18 Octombrie - 1 Noiembrie (2 saptamani)
-  * **Termen de predare**: 1 Noiembrie 2017, 23:59 \\ +  * **Termen de predare**: 1 Noiembrie 2017, 23:55 \\ 
   * **Depunctare intarziere**:​ **2.5p/zi** pana la maxim **40p** din totalul de **150p**   * **Depunctare intarziere**:​ **2.5p/zi** pana la maxim **40p** din totalul de **150p**
  
Line 21: Line 21:
 Astronautul se lanseaza intr-o directie si va merge cu viteza constanta pana la intalnirea unui obstacol. Exista mai multe tipuri de obstacole: Astronautul se lanseaza intr-o directie si va merge cu viteza constanta pana la intalnirea unui obstacol. Exista mai multe tipuri de obstacole:
   * **platforme de stationare**:​ daca astronautul atinge o astfel de platforma acesta va stationa pe ea {{ :​egc:​teme:​2017:​path.gif?​nolink&​200 | }}    * **platforme de stationare**:​ daca astronautul atinge o astfel de platforma acesta va stationa pe ea {{ :​egc:​teme:​2017:​path.gif?​nolink&​200 | }} 
-  * **platforme de reflexie**: daca astonautul ​atinge o astfel de platforma va fi deplasat mai departe cu acelasi unghi cu care a ajuns pe platforma (fenomen de reflexie) {{ :​egc:​teme:​2017:​path_reflect.png?​nolink&​200 | }}  +  * **platforme de reflexie**: daca astronautul ​atinge o astfel de platforma va fi deplasat mai departe cu acelasi unghi cu care a ajuns pe platforma (fenomen de reflexie) {{ :​egc:​teme:​2017:​path_reflect.png?​nolink&​200 | }}  
-  * **asteroizi**:​ daca astronautul atinge un asteroid, acesta din urma este distrus, iar astronatul ​este propulsat in alta directie, in functie de unghiul de lovire {{ :​egc:​teme:​2017:​path_reflect_asteroid.png?​nolink&​200 | }} +  * **asteroizi**:​ daca astronautul atinge un asteroid, acesta din urma este distrus, iar astronautul ​este propulsat in alta directie, in functie de unghiul de lovire {{ :​egc:​teme:​2017:​path_reflect_asteroid.png?​nolink&​200 | }} 
   * **platforma finala**: daca astronautul atinge o astfel de platforma se termina jocul (sau nivelul) {{ :​egc:​teme:​2017:​path_final.png?​nolink&​200 | }}    * **platforma finala**: daca astronautul atinge o astfel de platforma se termina jocul (sau nivelul) {{ :​egc:​teme:​2017:​path_final.png?​nolink&​200 | }} 
  
Line 29: Line 29:
   * folosind click-ul de la mouse se poate lansa caracterul   * folosind click-ul de la mouse se poate lansa caracterul
  
-Ciocnirea sau atingerea a doua obiecte se defineste prin termenul de coliziune. Determinarea coliziunii poate fi simplificata prin aproximarea caracterului cu un cerc, urmand a se testa **cerc**<​->​**cerc**.+Ciocnirea sau atingerea a doua obiecte se defineste prin termenul de coliziune. Determinarea coliziunii poate fi simplificata prin aproximarea caracterului cu un cerc.
  
-<note tip>Mai multe informatii despre ​metode de coliziune+<note tip>Mai multe informatii despre ​ce reprezinta coliziunea si cum se poate implementa
-  * tba +  * [[https://​developer.mozilla.org/​en-US/​docs/​Games/​Techniques/​2D_collision_detection]] 
-  * tba +  * [[https://​learnopengl.com/​In-Practice/​2D-Game/​Collisions/​Collision-detection]] 
-  * Google search ​:)+  * [[https://​www.youtube.com/​watch?​v=aTbw71EpamY]] 
 +  * [[https://​developer.mozilla.org/​en-US/​docs/​Games/​Techniques/​3D_collision_detection]]
 </​note>​ </​note>​
  
-Astronautul trebui sa isi pastreze orientarea atat in cazul deplasarii cat si in cazul stationarii. In cazul platformelor care sunt deasupra ​jumatatii ecranului, orientarea va fi in jos, altfel in sus. In cazul deplasarii, orientarea trebuie sa fie in directia deplasarii.+Astronautul trebui sa isi pastreze orientarea atat in cazul deplasarii cat si in cazul stationarii. In cazul platformelor care sunt deasupra ​caracterului, orientarea va fi in jos, altfel in sus. In cazul deplasarii, orientarea trebuie sa fie in directia deplasarii.
 Exemplu minimal: {{ :​egc:​teme:​2017:​path.gif?​nolink&​200 | }}  Exemplu minimal: {{ :​egc:​teme:​2017:​path.gif?​nolink&​200 | }} 
  
Line 43: Line 44:
 **Geometrie minimala** **Geometrie minimala**
   * Astronaut <-> triunghi   * Astronaut <-> triunghi
-  * Asteroizii <-> discuri de cerc cu rotatie, translatie sau scalare permanenta (discretizarea punctelor poate fi facuta cu un pas mai mare astfel incat sa fie observata mai bine rotatia acestora)+  * Asteroizii <-> discuri de cerc (minim 8 varfuri) ​cu rotatie, translatie sau scalare permanenta (discretizarea punctelor poate fi facuta cu un pas mai mare astfel incat sa fie observata mai bine rotatia acestora)
   * Platformele <-> suprafete rectangulare fixe in spatiu   * Platformele <-> suprafete rectangulare fixe in spatiu
 +
 +**Implementare suficienta**
 +  * Scena este fixa (nu se misca odata cu astonautul si nu exista spatiu din scena care sa nu se vada in ecran, nefiind astfel necesara miscarea ferestrei) - peretii scenei pot fi considerati platforma de stationare sau de reflexie, la alegerea voastra
 +  * Pentru obstacole sunt minime urmatoarele:​
 +     * 1 platforma de stationare
 +     * 1 platforma de reflexie
 +     * 1 asteroid cu fiecare animatie (un asteroid cu rotatie, unul cu translatie si unul cu scalare) sau 2 asteroizi cu transformari compuse (ex: 1 asteroid cu scalare si translatie si 1 asteroid cu rotatie si translatie).
 +     * 1 platforma finala
 +   * Orice nu este mentionat sau specificat explicit este lasat la latitudinea voastra
  
 Inspiratie: [[https://​www.youtube.com/​watch?​v=Z_NSuR1iaGs|Rockitty]] Inspiratie: [[https://​www.youtube.com/​watch?​v=Z_NSuR1iaGs|Rockitty]]
Line 51: Line 61:
  
 <note important>​ <note important>​
-Puteti sa folositi ce culori doriti atat timp cat este observata clar distinctia dintre obiecte. 
 Alte aspecte ce nu au fost prezentate raman la latitudinea voastra. Alte aspecte ce nu au fost prezentate raman la latitudinea voastra.
 </​note>​ </​note>​
Line 57: Line 66:
 <note tip> <note tip>
   * Se poate utiliza framework-ul de laborator sau o implementare proprie.   * Se poate utiliza framework-ul de laborator sau o implementare proprie.
-  * Plecand de la pozitia mouse-ului in pixeli si cunoscand spatiul logic utilizat puteti sa calculati pozitia logica a cursorului pentru a determina directia de deplasare. 
   * Documentatia pentru evenimentele de mouse se gaseste in fisierul [[https://​github.com/​UPB-Graphics/​Framework-EGC/​blob/​master/​Source/​Core/​Window/​InputController.h|/​Core/​Window/​InputController.h]]   * Documentatia pentru evenimentele de mouse se gaseste in fisierul [[https://​github.com/​UPB-Graphics/​Framework-EGC/​blob/​master/​Source/​Core/​Window/​InputController.h|/​Core/​Window/​InputController.h]]
 </​note>​ </​note>​
Line 68: Line 76:
 <​note>​ <​note>​
   * in mod normal arhiva trebuie sa contina toate resursele necesare compilarii si rularii   * in mod normal arhiva trebuie sa contina toate resursele necesare compilarii si rularii
-  * inainte de a face arhiva ​asigurativa ​ca ati dat clean la proiect+  * inainte de a face arhiva ​asigurati-va ​ca ati dat clean la proiect
     * click dreapta pe proiect in **Solution Explorer** -> **Clean Solution**, sau     * click dreapta pe proiect in **Solution Explorer** -> **Clean Solution**, sau
     * stergeti folderul __**/Visual Studio/​obj**__     * stergeti folderul __**/Visual Studio/​obj**__
Line 97: Line 105:
 ===== Bonusuri posibile ===== ===== Bonusuri posibile =====
   * La coliziunea cu un asteroid acesta este fragmentat in asteroizi mai mici [5p]   * La coliziunea cu un asteroid acesta este fragmentat in asteroizi mai mici [5p]
-  * Nivel complex (+platforme oblice) [5p]+  * Nivel complex (platforme oblice, scena dinamica - se misca odata cu astonautul si exista spatii din scena care nu se vad la un moment dat in ecran) [5p]
   * Simularea fortelor de accelerare si prezenta unor asteroizi cu camp gravitational [5p]   * Simularea fortelor de accelerare si prezenta unor asteroizi cu camp gravitational [5p]
   * Efect de "​aterizare"​ la incetarea miscarii (noua orientare nu este obtinuta instant, este observata rotatia triunghiului) [5p] {{ :​egc:​teme:​2017:​pathbonus.gif?​nolink&​200 |}}   * Efect de "​aterizare"​ la incetarea miscarii (noua orientare nu este obtinuta instant, este observata rotatia triunghiului) [5p] {{ :​egc:​teme:​2017:​pathbonus.gif?​nolink&​200 |}}
egc/teme/2017/01.1508329847.txt.gz · Last modified: 2017/10/18 15:30 by alexandru.gradinaru
CC Attribution-Share Alike 3.0 Unported
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0