This is an old revision of the document!
In cadrul acestei teme trebuie sa creati o plasa poligonala ce simuleaza apa. Deasupra plasei va exista o sfera ce poate fi deplasata din taste la o inaltime constanta deasupra apei. La apasarea tastei Space, din aceasta sfera se va lansa o “picatura” de apa (practic o alta sfera) ce va cadea pe verticala pe plasa. La contactul cu suprafata acesteia, din punctul de contact se va simula o unda sinusoidala circulara, asemeni valurilor generate de o picatura pe suprafata unei ape linistite. Unda respectiva se va atenua in timp.
Se va implementa si bouncing effect: https://www.youtube.com/watch?v=6KKNnjFpGto. Picatura de apa cade, jumatate din ea dispare si creaza un val, dupa care jumatatea ramasa face un bounce mic si dupa aceea cade si aceasta la randul sau, de un numar de ori (un numar potrivit are fi intre 5-7). Miscarea picaturii pentru acest efect se va implementa tinand cont de acceleratia gravitationala precum si de modificarea masei picaturii (la injumatatirea acesteia dupa fiecare bounce, se va reduce si greutatea sa, lucru ce se va reflecta in modul in care aceasta se deplaseaza, conform legii a doua a dinamicii F=m*a).
In tot acest timp, utilizatorul poate continua deplasarea sferei controlate din taste si lansarea de noi “picaturi” in orice alt punct de pe suprafata (undele prezente simultan se vor compune).
Se va implementa si un efect de slow-motion (controlat de la tastatura si cu animatie continua, nu scadata) care sa incetineasca miscarea undelor pentru a permite mai buna observare a acestora.
Intreaga scena va fi iluminata folosind modelul de shading Phong.